درد مزمن

 هنگامی که انگشت خود را می برید یا یک عضله را بکشید، درد بدن به شما هشدار می دهد که یک اتفاقی در بدن افتاده است. وقتی که جراحت بهبود مییابد، درد شما متوقف می شود.

درد مزمن متفاوت است. بدن شما هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها پس از صدمه زدن به شما آسیب می زند. پزشکان اغلب درد مزمن را به عنوان هر نوع درد که از 3 تا 6 ماه یا بیشتر طول می کشد، تعریف می کنند.

 

درد مزمن می تواند اثرات شدیدی بر زندگی روزمره و سلامت روانی شما داشته باشد. اما شما و پزشک متخصص دردشناسی شما می توانید برای درمان آن با هم کار کنید.

 

چه چیزی باعث درد مزمن می شود؟

احساس درد ناشی از مجموعه ای از پیام هایی است که از طریق سیستم عصبی شما به مغز هشدار می دهد. هنگامی که آسیب می بینید، آسیب به حسگرهای درد در آن منطقه تبدیل می شود. آنها پیامی را به شکل یک سیگنال الکتریکی ارسال می کنند که از عصب تا عصب حرکت می کند تا زمانی که به مغز شما برسد. مغز شما سیگنال را پردازش می کند و پیامی را به شما ارسال می کند.

 

معمولا هنگامی که علت درد حل شود، سیگنال متوقف می شود - بدن شما زخم را روی انگشت خود و یا عضله بهبود می دهد. اما با درد مزمن، سیگنال های عصبی حتی بعد از بهبودی شلیک می شوند.

 

کدام شرایط باعث درد مزمن می شود؟

گاهی اوقات درد مزمن می تواند بدون هیچ علتی مشخص آغاز شود. اما برای بسیاری از مردم، پس از یک آسیب یا به علت تغییر وضعیت سلامتی شروع می شود. برخی از علل اصلی عبارتند از:

 

    آسیب های گذشته یا جراحی

    میگرن و سردرد های دیگر

    آرتروز

    آسیب عصبی

    عفونت ها

    فیبرومیالژیا (وضعیتی که در آن افراد احساس درد عضلانی را در سراسر بدنشان احساس می کنند ).

 

علائم

درد مزمن می تواند از خفیف تا شدید باشد. شدت آن می تواند روز به روز بیشتر شود یا چند روز درد نداشته باشید یا به صورت حالت های زیر باشد:

 

    درد خفیف

    تکان دادن

    سوزش

    تیرکشیدن

    منقبض شونده

    سوزش

    غم و اندوه

    سفتی و گرفتگی

 

درد مزمن گاهی می تواند باعث موارد زیر بشود:

    احساس خستگی

    بی اشتهایی

    بی خوابی

    تغییرات خلق و خوی

    ضعف

    کمبود انرژی

 

درد مزمن و سلامت روانی شما

درد مزمن می تواند در زندگی روزمره تداخل ایجاد کند و شما را از انجام کارهایی که می خواهید و نیاز دارید انجام دهید منع کند. این مسئله می تواند باعث اضطراب، افسردگی و ناراحتی شما بشود.

پیوند بین احساسات شما و درد می تواند یک چرخه ایجاد کند. هنگامی که شما صدمه دیده اید، به احتمال زیاد احساس افسردگی می کنید. این می تواند درد شما را حتی بدتر کند. ارتباط بین افسردگی و درد باعث می شود که پزشکان اغلب از داروهای ضد افسردگی بعنوان یک درمان برای درد مزمن استفاده می کنند. این داروها می توانند به درد و فشار عاطفی آن کمک کنند.

 

درد باعث بی خوابی می شود و می تواند سطوح استرس را افزایش می دهد. هر دو فقدان خواب و استرس می توانند درد را بیشتر کنند.

 

راهنما برای درد مزمن

به دکتر متخصص درد مراجعه کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا بهبود پیدا کنید، بنابراین درد می تواند زندگی شما را مختل کند. برخی از گزینه ها شامل دارو درمانی، فیزیوتراپی ، بلاک عصب ها و تزریق اوزون و یا در مواردی لیزردرمانی و  تغییرات شیوه زندگی می تواند به شما کمک کند تا دردتان را مدیریت و درمان کنید.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا