چه مشکلاتی با رادیوفرکانسی درمان می‌شود؟

رادیوفرکانسی یا RF درمانی است که برای کاهش درد بکار می‌رود. جریان الکتریکی تولید شده با امواج رادیویی برای گرما دادن به یک ناحیه کوچک از بافت عصب استفاده می‌شود، و در نتیجه سیگنال‌های درد از آن ناحیه خاص را کاهش می‌دهد.

رادیو فرکانسیRF  یکی از روش های نوین و کارآمد درمانی برای درد های مفصلی، دیسک و آرتروز است. در این روش با استفاده از گرمای تولید شده از امواج رادیویی مسیر درد مسدود می‌شود.اکثر بیمارانی که تحت درمان رادیوفرکانسی قرار می‌گیرند، درمان‌های غیرتهاجمی دیگر مانند داروی ضدالتهاب، درمان دستی یا فیزیوتراپی را امتحان کرده‌اند. روش رادیو فرکانسیRF یکی از روش های درمانی درد اسکلتی عضلانی است که در کلینیک ما  توسط دکترمؤمن‌زاده است.جهت رزرو نوبت و مشاوره با دکتر مؤمن زاده می توانید با شماره های09198172104، 88449335 021 ، 88460605 021  و 09338866615 تماس حاصل فرمایید.

چه مشکلاتی با رادیوفرکانسی درمان می‌شود؟

رادیوفرکانسی عمدتاً به بیمارانی که دچار مشکلات گردن، کمر درد ناشی از مفصل فاست مانند آرتروز یا آسیب هستند، پیشنهاد می‌شود. برای این بیماران، رادیوفرکانسی بکار گرفته می‌شود تا عصب‌هایی که مستقیماً به مفاصل فاست می‌رسند را قطع کند. رادیوفرکانسی نیز در بیمارانی با (RSD) دیستروفی رفلکسی سمپاتیک شامل بازوها یا پاها برای قطع منشاء عصب سمپاتیک که به بازو یا پای آسیب دیده می‌رسد، بکار می‌رود. این روش برای عمل لوزه و واریس استفاده می‌شود. رادیوفرکانسی می‌تواند برای برخی مشکلات غیر عادی مانند درد ناشی از دیسک فرسایشی – تخریبی ، اکسیپیتال نورالژی (نوع نادری از سردرد مزمن) و نوع خاصی از درد شکم بکار رود. باید به تزریقات تشخیصی با آزمایشی به خوبی پاسخ داده تا متقاضی مناسبی برای رادیوفرکانسی باشید. اکثر بیمارانی که تحت رادیوفرکانسی قرار می‌گیرند، عمدتاً درمان‌های غیرتهاجمی دیگری را مانند داروهای ضدالتهاب ، درمان دستی یا فیزیوتراپی را امتحان کرده‌اند.

چگونه برای درمان رادیوفرکانسی آماده شویم ؟

باید چند اقدامات احتیاطی را هنگام درمان رادیوفرکانسی بکار بگیرید که عبارتند از :

  • شش ساعت قبل از وقت ملاقات غذا نخورید، با این حال، می‌توانید تا دو ساعت قبل از درمان مایعات بخورید.
  • اگر دیابت دارید و انسولین مصرف می‌کنید ، باید دوز انسولین را در روز درمان تنظیم کنید. داروهای دیابت را همراه داشته باشید که بتوانید پس از درمان آن را مصرف کنید.
  • تمام داروهای دیگر خود را با مقدار کمی آب مصرف کنید. تمامی داروها را با خود همراه داشته باشید که بتوانید پس از درمان مصرف کنید. لطفا توجه داشته باشید: هیچ دارویی را بدون مشورت با پزشک ارجاعی خود ادامه ندهید.
  • نیاز دارید که شخصی را با خود به همراه داشته باشید تا پس از درمان شما را به خانه ببرد.

درمان رادیوفرکانسی چگونه خواهد بود؟

برای ارزیابی با پزشک متخصص ملاقات خواهید کرد. اگر رادیوفرکانسی پیشنهاد شود، پزشک روند درمان را با جزئیات برای شما توضیح خواهد دارد، که شامل مشکلات و عوارض جانبی احتمالی است.پزشک همچنین به هر سؤالی که ممکن است داشته باشید، پاسخ خواهد داد.قبل از درمان یک خط داخل وریدی (IV) ممکن است در یک رگ در بازوی شما قرار داده شود و یک بی‌حسی موضعی و بیهوشی خفیف ممکن است برای کاهش درد در طول رادیوفرکانسی استفاده شود. می‌توانید در طول روند درمان بیدار باشید، تا به ارزیابی مناسب درمان کمک کنید. قبل از آن در مورد موارد خاص با پزشک صحبت کنید.پس از اینکه بی‌حسی موضعی (شما بیدار هستید اما دردی احساس نمی کنید) به شما داده شد، پزشک سوزن کوچکی را به ناحیه‌ای که شما احساس درد دارید، وارد می‌کند. استفاده از اشعه ایکس پزشک را هدایت می‌کند تا سوزن را به ناحیه هدف وارد کند. سپس یک میکروالکترود از طریق این سوزن وارد می‌شود تا روند تحریک را شروع کند.در طول درمان پزشک از شما می‌پرسد که آیا قادر هستید حس سوزن سوزن شدن را احساس کنید. هدف فرآیند تحریک این است که، به پزشک کمک کند تا مشخص کند که آیا الکترود در ناحیه مطلوب درمان قرار دارد.زمانی که جایگذاری سوزن و الکترود تایید شد، یک جریان رادیوفرکانسی از طریق الکترود به بافت اطراف فرستاده می‌شود، که باعث حرارت دیدن بافت می‌شود. در طول زمان حرارت دیدن نباید احساس ناراحتی داشته باشید.

پس از رادیوفرکانسی چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

پس از رادیوفرکانسی :

  • برای اینکه تحت نظارت باشید در اتاق ریکاوری خواهید ماند که پزشک فشار خون و ضربان قلب شما را بررسی می‌کند.
  • روی محل تزریق پانسمان قرار داده می‌شود پرستار به شما مایعات داده و راهنمایی لازم برای ترشحات را با شما بررسی می‌کند.
  • شخصی باید شما را به خانه برساند.

چند جلسه رادیوفرکانسی نیاز دارید ؟

اگر اولین جلسه درمان، علائم شما را بطور کامل برطرف نکند، ممکن است پزشک پیشنهاد دهد که درمان ترمیمی یا تکرار دوباره آن پس از دو تا سه هفته انجام شود. چون درمان دائمی وجود ندارد، ممکن است نیاز باشد هنگامی که تاثیر آن از بین رفت، درمان دوباره تکرار شود.

 آیا رادیوفرکوئنسی درد دارد؟

لایه‌های ماهیچه و بافت‌های نرم از عصب‌ها محافظت می‌کنند. این درمان شامل وارد کردن یک سوزن اینترودوسر یا سوزن‌هایی است که از طریق پوست و لایه‌های عضلات و بافت‌های نرم وارد می‌شود، از این رو مقداری درد در این مرحله احساس می‌کنید. با این وجود، ما پوست و بافت‌های عمیق را قبل از وارد کردن سوزن اینترودوسر یا سوزن‌ها با استفاده از یک سوزن و ماده بی‌حسی موضعی بی‌حس می‌کنیم.

کاهش درد با درمان رادیو فرکانسی چه مدت دوام دارد؟

مقدار تسکین درد متفاوت است که بستگی به علت و محل درد دارد. کاهش درد با RF می‌تواند از شش تا 12 ماه طول می‌کشد و در برخی موارد، تسکین درد می‌تواند تا سال‌ها طول بکشد. بیش از 70 درصد بیمارانی که با رادیوفرکوئنسی درمان شده‌اند کاهش درد را تجربه کرده‌اند.

آیا درمان رادیوفرکانسی مطمئن است؟

ثابت شده است که رادیوفرکانسی روشی مطمئن و مؤثر برای انواع دردها است. همچنین این روش کاملاً قابل تحمل است، که عوارض مرتبط با آن کم است. خطر کم عفونت و خونریزی در ناحیه تزریق وجود دارد. پزشک می‌تواند درباره خطرات احتمالی با شما صحبت کند.

عوارض جانبی این درمان چیست؟

گرچه رادیوفرکانسی ابلیشن یک روش کم تهاجمی در نظر گرفته می‌شود، اما مانند هر روش دیگر احتمال عوارض جانبی وجود دارد. این عوارض ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • عفونت، کبودی، یا خونریزی در محل تزریق
  • درد خفیف کمر (با درد درمان شده ارتباطی ندارد)
  • بی‌حسی پا
  • افزایش موقتی درد
  • واکنش حساسیتی به مواد بی‌حسی یا تزریق استروئید (اگر مورد استفاده قرار بگیرد)

تاثیر عوارض جانبی در طول 72 ساعت کاهش یافته و معمولاً خفیف هستند. بیماران می‌توانند از پک سرد و گرم روی کمر استفاده کنند تا درد موقتی و ورم را در ناحیه درمان تسکین دهند.

 چه کسانی نباید از رادیوفرکانسی استفاده کنند؟

مانند هر درمان پزشکی ، RFبرای هر فردی مناسب نیست. به عنوان مثال رادیوفرکانسی برای افرادی که دارای عفونت فعال هستند یا مشکلات خونریزی دارند، زنان باردار و بیماران دیابتی نوع دو پیشنهاد نمی‌شود. پزشک می‌تواند به شما بگوید که آیا می‌توانید رادیوفرکانسی انجام دهید .

می‌توان فعالیت‌های عادی را پس از درمان شروع کرد؟

پس از انجام رادیوفرکانسی چندین محدودیت دارید که باید در نظر بگیرید:

  • تا حداقل 24 ساعت پس از رادیوفرکانسی از رانندگی یا کار با ماشین آلات خودداری کنید.
  • رژیم غذایی خود را می‌توانید دوباره از سر بگیرید
  • تا 24 ساعت پس از درمان از انجام فعالیت های شدید خودداری کنید
  • به مدت یک تا دو روز پس از درمان حمام نروید
  • هنگام غروب قبل از رفتن به رختخواب پانسمان خود را باز کنید

******************************************************************************************

روش های درمانی بدون جراحی در کلینیک فوق تخصصی دردشناسی پروفسور سیروس مؤمن زاده:

  • درمان های نوین و تحصصی اوزون درمانی یا اوزون تراپی
  • آخرین لیزرهای پرتوان نسل جدید
  • فیزیوتراپی
  • تزریق اپیدورال
  •  تریگرپوینت تراپی
  • کمربندهای طبی
  • رفلکسولوژی
  • RF یا رادیوفرکوانسی
  • در موارد نادر جراحی بسته ستون فقرات

 هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان‌های غیر جراحی ارائه شده در کلینیک دردشناسی پروفسور سیروس مؤمن زاده و توضیحات مربوط به آنها به مقالات درمان‌های بدون جراحی مراجعه کنید و در صورت تمایل به استفاده از این درمان های ترکیبی جامع و مدرن با تلفن‌های 09198172104، 88449335 021 ، 88460605 021  و 09338866615 تماس بگیرید.

و

همچنین می‌توانید سوالات خود را از پروفسور سیروس مومن زاده در تله ویزیت - TeleVisit بپرسید.

 

👇 اینجا را کلیک کنید 👇

www.TeleVisit24.com

تنها با وارد کردن نام و نام خانوادگى و شماره موبایل و ثبت نام در سامانه تله ویزیت، بلافاصله و حداکثر طى مدت ٢٤ ساعت پاسخ خود را از بهترین پزشکان متخصص دریافت کنید و دیگر نگران سلامت خود نباشید.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا