دعوای زن و شوهر و تأثیر آن بر روی سلامتی افراد

دعواها و کشمکش‌های خانوادگی می‌تواند خطر ابتلا به آنژین صدری(درد قفسه سینه) را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد…

مطمئنم که تا الان این عبارت را خیلی زیاد شنیده اید که “ دعوا نمک زندگیه “ اما
دوستان عزیز حتما این را هم شنیده اید که “ مصرف بی رویه و بی اندازه نمک برای سلامتی مضر است “و خیلی وقت ها سلامت جسمی ما را ازبین می برد.دعواها و کشمکش‌های خانوادگی می‌تواند خطر ابتلا به آنژین صدری را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

دانشمندان متوجه شدند علاوه بر بگومگوهای خانوادگی، نگرانی برای فرزندان و دیگر اعضای خانواده می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را بیش‌تر کند. یکی از مهم‌ترین دلایل این است که نیازهای اعضای خانواده و نگرانی‌های مرتبط با اعضای آن‌ها می‌تواند باعث افزایش میزان هورمون استرس شود.

آنژین صدری چیست؟
آنژین دردی است که در ناحیه سینه احساس می‌شود و معمولا در اثر بیماری‌های قلبی عروقی به وجود می‌آید. البته دردهای این بیماری ممکن است در دست، گردن، شکم و حتی آرواره هم احساس شوند.

مضرات دعوای زن و شوهر
نتایج این مطالعات که به تازگی در نشریه سلامت عمومی و بیماری‌های همه‌ گیر به چاپ رسیده است روی ۴ هزار و ۵۰۰ زن و مرد دانمارکی انجام شده است. تمام این افراد در زمان شروع تحقیقات در سال ۲۰۰۰ کاملا سالم بودند و هیچ کدام به بیماری‌ قلبی دچار نشده بودند.
این مطالعات نشان داد خواسته‌های همسر و نگرانی بابت آن‌ها می‌تواند خطر ابتلا به آنژین‌های صدری را تا ۴ برابر افزایش دهد. البته مسائل مرتبط با کودکان و دیگر اعضای خانواده هم به تنهایی می‌تواند احتمال دچار شدن به آنژین را تا ۲ برابر افزایش دهد.
البته اگر شما با همسایه‌های خود هم مشکل دارید و مجبورید مرتب با آن‌ها بگو مگو کنید باز هم تا ۶۰ درصد بیش‌تر در خطر بیماری‌های قلبی قرار دارید.
نویسنده این تحقیقات که از دانشگاه کوپنهاگ در ادامه گفت: درخواست‌ها و تقاضاهای مکرر از یک فرد و نگرانی‌های مرتبط با آن می‌تواند از فاکتورهای بسیار مهم در ابتلا به بیماری‌ آنژین باشد.
در مجموع از میان این افراد نزدیک به ۹ درصد به آنژین مبتلا شدند و میزان ابتلا در هر دو گروه زن و مرد مشابه بود. در این میان سن نقش بسیار مهمی داشت و با بالا رفتن سن یک نفر میزان آسیب‌پذیری او نسبت به این بیماری افزایش پیدا می‌کند.

برچسب ها
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا