راه های تسکین درد های روماتیسمی

دردهای رماتیسمی جز شایع ترین و شدیدترین دردهای مفاصل است که امروزه داروهای مختلف و روش های درمانی برای تسکین این بیماری توصیه می شود. با این حال برخی توصیه های ساده و بسیار ساده وجود دارد که می تواند بسیار مؤثر باشند.
به گزارش تسنیم، با توجه به نوع رماتیسمی که از آن رنج می برید می توانید از وسیله ای گرم یا سرد روی مفصل دردناک استفاده کنید تا به کمک این روش سریع و مؤثر، درد به سرعت تسکین یابد. در صورت ابتلا به دردهای آرتروز می توان از کمپرس یا کیسه اب گرم کمک گرفت و یا در استخر آب گرم شنا کرد. اما برای دردهای رماتیسم التهابی، سرما مؤثرتر خواهد بود که کیسه یا پارچه ای پر از یخ مناسب خواهد بود.

امگا 3 و ویتامین C

اسیدهای چرب امگا 3 مواد غذایی هستند از به طور طبیعی خواص ضدالتهابی دارند. ویتامین ‍C نیز حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از مفاصل محافظت می کنند. برای تسکین دردهای رماتیسمی به این روش می توانید:

     مقدار مواد غذایی سرشار از امگا 3 مانند ماهی های چرب از جمله ماکرو، ساردین، آزاد و...، روغن های کلزا، آفتابگردان، کنجد و زیتون، دانه های کتان، کلم، اسفناج، شاهی آبی و سویا را بیشتر در برنامه تغذیه بگنجانید.
    منابع غنی از ویتامین C مانند مرکبات، میوه های تازه، انواع فلفل و بروکلی بیشتر مصرف کنید.
    از مکمل های غذایی حاوی این دو ماده استفاده نمایید.

انتخاب کفش های مناسب

اگر از درد مفاصل در زانوها یا قوزم پا رنج می برید باید دقت بیشتری در انتخاب کفش مناسب داشته باشید. در این باره کف کفش باید ضخیم اما نرم باشد تا به خوبی از پاها و قوزک محافظت کند. برای خرید کفش های ارتوپدیک نیز بهتر است ابتدا با متخصص مشورت شود تا نوع مناسبی تجویز گردد.

شایان ذکر است اضافه وزن عامل مهمی در بروز دردهای رماتیسمی است. مفاصل که همه وزن بدن را تحمل می کنند در صورت اضافه وزن مجبورند شرایط سخت تری را تحمل کنند. پس برای کاهش این دردها باید همواره وزن را در حد متناسب نگه داشت. همچنین اگر دردها بسیار شدید است لازم است تا تحت نظر پزشک از داروهای مسکن استفاده شود.
برچسب ها
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا