آیا فرم ستون فقرات شما ایده آل است؟

وضـعـیت و فرم صحیح قرارگیری اندام‌ها هنگام فعالیت‌های روزانه و هنگام استراحت به شما کمک مـی کند تا کـارهـایـتـان را بـا انـرژی بیـشتـر و اسـتـرس و خـستگی کمتری انجام داده و هنگام استراحت، آرامش داشته باشید.

مـهمتـرین بخش بـدن که نقش بسزایی در وضعیت درست بدن و ایستایی شما ایفا می کـنـد، ستون فقرات است

بدن شما باید توازن قدرت عضلانی را در دو سمت ستون فقرات حفظ کند. در نهایت شما باید از وضعیت بدنی خود در حالات مختلف آگاه باشید. برای اطمینان و آگاهی از نحوه قرار گیری و وضیعت بدن در فرم صحیح شما می‌توانید دو آزمایش انجام دهید:

 

آزمایش اول، دیوار است. شما هم با استفاده از دیوار اتاقتان این آزمایش را انجام دهید. پشت به دیوار، راست بایستید و به آن تکیه کنید، در حالیـکه پشـت سـر و پایین تنه شما با دیوار تماس داشته باشد.

پاشنه‌های پا ۱۵ سانتیمتر از دیـوار فاصله داشته باشد. حالا فاصله بین گودی گردن خود تا دیوار و گودی کمرتان تا دیوار را اندازه بگیرید.

اگر ایــن فاصله در نــاحیه گـردن ۵ سانتیمتر و در کمر بین ۵/۲ تا ۵ سـانـتیمتر بــاشــد، وضعیت بدن شما ایده آل است، وگرنه بـایـد بـه یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

آزمایش دوم، آیینه است. این آزمایش با یک آیینه تمام قد امکان پذیر است. مقابل یـک آیـنه تمام قد بایستید و موارد‌ زیر را چک کنید:

شانه های شما باید هم‌سطح و تراز باشند.

سر شما باید راست و مستقیم باشد.

دو سمت نشیمنگاه شما باید هم‌سطح بوده و کشـکـک‌هــای پاها مستقیم رو به جلو باشند.

فاصله میان بازوها در دو طرف بدن یکسان باشد.

قوزک پا‌های شما باید مستقیم و راست باشند.

در موقع ایستادن در یک مکان به مدت طولانی مثل ایستادن در صف، ایستادن در آشپزخانه و اتو کردن، باید یک پای خود را روی یک پله یا چهارپایه قرار دهید

– بعد از این آزمایش حالا به پهلو جلوی آینه بایستید و از یک دوست کمک بگیرید تا موارد بعدی را برایتان چک کند. او باید بدن شما را در آیینه برایتان چک کند.

سر شما راست و مستقیم بوده و  به جلو و عقب خمیده و افتاده  نباشد؟ در صورت افتادگی و خمیدگی سر باید نحوه قرارگیری آن را اصلاح کند، یعنی سر را راست و عمود نگه دارید.

چانه‌تان باید موازی با سطح کف اتاق باشد و به سمت پایین و یا بالا کج نشده باشد. شکم باید هموار و مسطح باشد و زانوها صاف و مستقیم قرار گرفته باشند.

برچسب ها
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا