درد گردن با انتشار به دست

علت درد های گردن که به شانه، بازو، ساعد یا دست انتشار پیدا میکنند در بسیاری اوقات تحریک ریشه های عصبی است که از نخاع گردنی خارج میشوند. به این عارضه رادیکولوپاتی گردنی Cervical radiculopathy میگویند و شروع این بیماری با پیر شدن دیسک بین مهره ای است.

گردن قسمتی از بدن مهره‌دارن است که وزن سر را تحمل کرده و از اعصابی حمایت می‌کند که حامل اطلاعات حسی و حرکتی از مغز به سایر نقاط بدن هستند. انعطاف‌پذیری بسیار زیاد گردن موجب می‌شود سر به راحتی و به تمام جهات حرکت کند. ناهنجاری‌ و اختلالات گردن یکی از رایج‌ترین منابع درد در گردن محسوب می‌شوند. لازم به ذکر است همانقدر که گردن دارای قابلیت و کارایی‌های زیادی است به‌همان اندازه در معرض فشار و آسیب‌های زیاد قرار دارد. گردن درد می تواند ناشی از تعدادی اختلال یا بیماری باشد که هر یک از بافت های گردن مانند اعصاب را درگیر می کند.

گاهی اوقات افراد دچار درد در بازوها، دست ها و تا نوک انگشتان خود می شوند. این درد اغلب به عنوان درد، درد تیز یا سوزش توصیف می شود، اما ممکن است بدون درد نیز باشد، اما با این حال احساس سوزن و سوزن یا بی حسی در بازو یا دست داشته باشید.

هنگامی که شخصی دردی را تجربه می کند که از ناحیه گردن به پایین بازو می رسد، این به عنوان رادیکولوپاتی گردنی توصیف می شود. علت چنین درد معمولاً ناشی از تحریک یا فشرده شدن عصب است که از گردن خارج شده و به سمت پایین بازو حرکت می کند. اغلب درد بازو شدیدتر یا تحریک‌کننده‌تر از درد واقعی در گردن است، و ممکن است حتی درد گردن بسیار کمی داشته باشید. با این حال، گردن معمولاً علت اصلی این علائم بازو است و بنابراین منطقه ای است که برای بهبود این علائم روی آن تمرکز می کنیم.

درد بازو از ناحیه گردن اغلب با گذشت زمان یا با رعایت برخی توصیه ها و انجام برخی تمرینات ملایم بهبود می یابد. با این حال، گاهی اوقات ممکن است نیاز به مصرف داروهای ضد درد داشته باشید تا به شما امکان مدیریت درد بازو را بدهد. علاوه بر بی‌دردی بدون نسخه، ممکن است مسکن‌های اختصاصی اعصاب بیشتری مانند آمی‌تریپتیلین، گاباپنتین یا پره‌گابالین ارائه شود. فیزیوتراپی نیز ممکن است ارائه شود.

در موارد نادری ممکن است اعصاب گردن شما فشرده شود و استفاده از بازو یا دستانتان برای کارهای روزمره مانند گرفتن فنجان، باز کردن پیچ شیشه یا بستن دکمه روی لباس و غیره برای شما دشوار باشد. ممکن است احساس کنید بازویتان ضعیف است. و به ندرت ممکن است هنگام راه رفتن احساس کنید که تعادل شما تحت تأثیر قرار می گیرد. اگر این علائم را دارید باید به پزشک مراجعه کنید.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

 

منبع:sunderlandims

برچسب ها تله ویزیت
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا