تعریف درد كلیه و نكاتی در مورد درد كلیه

تعریف درد کلیه  و نکاتی در مورد درد کلیه:
عملکرد و هدف کلیه ها این است که مواد زاید و مایعات اضافی بدن را دفع کنند.کلیه ها اندامی هستند که در پشت کمر و قسمت بالایی شکم 
و در هر دو سمت راست و چپ بدن قرار دارند .
تشخیص دادن درد کلیه از درد کمر می تواند دشوار باشد ،البته درد کلیه معمولا عمیق تر است و در قسمت بالاتری از کمر ایجاد می شود در قسمت زیری دنده هادر حالی که درد ماهیچه ها همراه با جراحت های معمول کمر معمولا در نواحی پایین تر کمر اتفاق می افتد.
دلایل درد کلیه بیشتر عفونت مجاری ادراری و یا سنگ های کلیه هستند. گرچه دلایل دیگر بسیاری برای درد کلیه وجود دارد .اگر خانم بارداری دچار درد کلیه است باید به دکتر مراجعه کند.علایم درد کلیه می تواند شامل موارد زیر شود:
تب 
ادرار دردناک 
درد پهلو 
حالت تهوع
استفراغ
درد کلیه می تواند در سمت راست ،چپ و یا هر دو سمت بدن باشد.
دلایل درد کلیه با توجه به تاریخچه بیماری افراد،معاینه پزشکی،ازمایشات پزشکی مثل ازمایش خون،بارداری و ازمایش ادرار تشخیص داده می شود . سی تی اسکن یا ام ار ای شکم و لگن هم ممکن است نیاز شود.
برخی افراد می توانند سنگ کلیه را خود به خود دفع کنند که باعث برطرف شدن درد کلیه می شود ،گرچه برخی افراد ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند.
درد کلیه می توانند قابل پیشگیری باشد اگر از شرایطی که باعث عفونت کلیه و مشکلات کلیوی می شود جلوگیری شود.
پیش بینی برای شخصی که درد کلیه دارد بستگی به علت درد دارد و بیشتر بیماران می توانند نتیجه خوبی بگیرند اگر سریع و مناسب درمان شوند.
برچسب ها درد کمر
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا