درمان درد زیر چشم با بلاک عصب اینفرااوربیتال (Infraorbital)

بلاک کردن عصب به جلوگیری از عبور پیام عصبی با تزریق مواد بی حسی به عصب گفته می شود. عصب اینفرااوربیتال مسئول عصب دهی به ناحیه زیر چشم است.آناتومی این عصب:

drCyrusMomenzadeh

در تصویر زیر ناحیه عصب دهی شده توسط عصب اینفرااوربیتال با رنگ آبی نشان داده شده است.

drCyrusMomenzadeh

بلاک کردن این عصب در تشخیص و درمان بیماری های دردناکی که در این ناحیه اتفاق می افتند مانند، دردهای ناشی از اختلال این عصب و درد ناشی از هرپس زوستر (عامل بیماری زونا). از بلاک این عصب برای ایجاد بی حسی موضعی طی اعمال جراحی زیر چشم، مانند برداشتن تومور یا بخیه زدن زخم های عمقی استفاده می شود. دو روش محتلف برای بلاک این عصب وجود دارد: بلاک از داخل حفره دهانی، و بلاک از سطح صورت.

انجام بلاک از داخل حفره دهانی مزایای مختلفی دارد، از جمله به وجود نیاوردن زخم روی صورت و امکان بی حس کردن سطح داخلی لب بالایی قبل از انجام بلاک که درد بیمار را کمتر می کند.

نحوه انجام بلاک:

تزریقات برای بلاک اعصاب (قطع عبور پیام عصبی با استفاده از مواد بی حسی) عموما به دو صورت انجام می شوند. روش اول استفاده از لندمارک (مشخصات) های سطحی بدن برای پیدا کردن محل تزریق است و روش دوم استفاده از دستگاه های تصویربرداری (که در بین این روش ها سونوگرافی بیشرین کارآیی و کمترین عوارض جانبی را دارد). در روش لندمارک به دلیل نداشتن دید و آگاهی کامل از جزئیات داخل بدن امکان خطا و عوارض جانبی بالا می باشد که این مشکلات با استفاده از روش سونوگرافی به راحتی حل می شوند.

تزریق با کمک دستگاه سونوگرافی:

این روش که در کلینیک فوق تخصصی دردشناسی پروفسور سیروس مومن زاده  انجام می شود بالاترین دقت را در میان روش های تزریق دارد زیرا برای شناسایی ساختار های داخلی بدن و خود عصب از دستگاه سونوگرافی استفاده می شود. این روش امکان تزریق موثرتر و عوارض جانبی کمتر را به ما می دهد.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

عوارض جانبی:

به دلیل عبور ورید ها (سیاهرگ ها) و شریان ها از اطراف محل تزریق، احتمال تشکیل کبودی و هماتوم (کیسه پر از خون در زیر پوست) وجود دارد. می توان با وارد کردن فشار روی محل ورود سوزن بعد از انجام تزریق احتمال این عوارض را کاهش داد. همچنین احتمال تزریق داخل وریدی وجود دارد که می توان با استفاده از دستگاه سونوگرافی از این عارضه نیز جلوگیری کرد. قراردادن بسته های سرمازا روی محل تزریق بعد از انجام بلاک به مدت 20 دقیقه می تواند از شدت درد و خونریزی بعد از تزریق بکاهد.

 

درمان های غیرجراحی

*فیزیوتراپی.

*تزریق اوزون.

*بلاک عصب با لیزر.

* رادیو فرکوئنسی (RF)

در کلینیک فوق تخصصی دردشناسی پروفسور دکتر سیروس مومن زاده تمامی این خدمات با راهنمایی اولتراسوند انجام می‌گیرد.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا