مراقبت های پس از تزریق اوزون

برای‌ شروع‌ باید بیمار مسئولیت‌ نگهداری‌ خودش‌ و مراقبت‌ را در آینده‌ به‌ عهده‌ بگیرد. بدون‌ این‌ شانس‌ موفقیت‌ در طولانی‌ مدت‌ خیلی‌ ضعیف‌ می‌شود. این‌ كار با یك‌ الگوی‌ مناسب‌ زندگی‌ شروع‌ می‌شود، كه‌ شامل‌ تغذیه‌ خوب‌، ورزش‌ كردن‌ و اجتناب‌ از كارهای‌ زیان‌ آور برای‌ بدن‌ مانند سیگار كشیدن‌ می‌باشد.

بعد از تزریق توصیه می شود بیماران از یک رژیم غذایی مناسب حاوی پروتئین و استراحت کافی استفاده کنند که به ریکاوری و احیا بعد از تزریق کمک می کند بسیاری ازبیماران به اشتباه بعد از تزریق به سرعت به انجام تمرینات فیزیکی شدید می پردازند که این کار اشتباهی است و روند بهبودی وساخت کلوژن را به تاخیرمی اندازد بهتر است دو روز استراحت داشته باشند و درصورت نیاز می توانند ۲تا ۳هفته بعد از تزریق با دقت کافی فعالیت های شدید و طولانی مانند ( اسکی، بسکتبال و سطوح پیشرفته یوگا ) و حرکات پرشی را انجام دهند .

بسیاری از بیماران برای کاهش التهابات تا دو روز پس از تزریق از پدهای گرم و سپس کمپرس یخ و بالا نگهداشتن برای اندام های تحتانی ( مانند پا ) استفاده می کنند همچنین برای کاهش درد و التهابات از مواد و داروهای طبیعی به غیر از ایبوپروفن، آلیو، مورتین، آسپیرین و یا داروهای ضد التهاب بدون استروئید دیگر مانند سلبرکس استفاده می کنند.متخصصین برای کاهش دردهای شدید شل کننده عضلات یا داروی نارکوتیک را توصیه می کنند بیماران ممکن است از مواد طبیعی مانند پماد کاپسایسین و... استفاده کنند،اما باید از مصرف روغن ماهی و مکمل های این ماده تقریبا دو هفته بعد از انجام تزریق خودداری کنند پزشکان توصیه می کنند برای تسریع در روند بهبودی بیماران می توانند از مکمل های غذایی خاصی در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

 

برچسب ها کوتاه آموزشی
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا