مراقبت های پس از تزریق دیسکوژل

 

برای مراجعت به منزل، یا روی صندلی عقب ماشین بخوابید و یا در حالیکه بااحتیاط روی صندلی جلو می نشینید، پشتی صندلی را به حالت کاملاً خوابیده در آورید.

*نشستن بر روی زمین نه تنها در این دوره ی چند هفته‌ای،بلکه برای پیشگیری از ایجاد آرتروز و فتق دیسک‌های دیگر، پیشنهاد نمی‌شود. از حرکات ناگهانی و فشارهای نامعمول بر کمر و گردن خودداری کرده و تلاش کنید احتیاط کامل را در تغییر وضعیت بدن بعمل آورید.

*استفاده از توالت های فرنگی، صندلی مناسب و تختخواب با ارتفاع مناسب اکیداً توصیه میشود.

*در هنگام خوابیدن بصورت طاقباز (رو به بالا) سعی کنید بالش کوتاه و عریض و نرم (ترجیحاً و در صورت عدم حساسیت، از بالش پر استفاده شود ) استفاده شود تا گودی پشت گردن را پُر کند و ستون فقرات را در راستای مستقیم و صحیح قرار دهد.

*بالش های کوتاه، نرم و عریض که موجب قرار گرفتن سر و گردن در راستای سایر نواحی ستون فقرات میشوند، خصوصا در مبتلایان به دیسک های گردنی ضرورت داشته و اکیداً توصیه میشوند. کمترین فشار بر ناحیه ی کمر در هنگام خوابیدن و دراز کشیدن، زمانیست که به پشت خوابیده و بالشی با ارتفاع مناسب در زیر زانوهای خود قرار دهید.

*استحمام حتی از روز تزریق بلامانع بوده و شستن محل با آب و صابون، بدون تماس مستقیم دست امکانپذیر میباشد. از حرکات ناگهانی، چرخش و خم و راست شدن بشدت پرهیز نمایید.

*از انجام نرمشها و ورزشهای فشار آورنده بر ستون فقرات حداقل بمدت سه هفته (مگر با نظر پزشک معالجتان) خودداری نمائید. چرا که فشارهای وارده بر ناحیه ی مورد تزریق میتواند موجب کاهش و حتی از بین بردن احتمالی تأثیرات درمانی دیسکوژل شود.

*رانندگی در تزریق دیسک گردن بعد ازگذشت ۳ هفته از تزریق توصیه میگردد. از حرکات ناگهانی و چرخش گردن خودداری کرده و برای دنده عقب حتما از آینه ها استفاده شود. رانندگی در مورد تزریق در دیسک های کمر پس ازگذشت ۳ تا ۴ هفته از تزریق و برای مسافتهای کوتاه و کمتر از بیست دقیقه توصیه میشود.

 

برچسب ها کوتاه آموزشی
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا