درمان درد فتق دیسک کمر با RF

فتق دیسک کمر یکی از بیماریهای مربوط به ستون فقرات است که افراد زیادی به خصوص در سنین جوانی و میانسالی به آن مبتلا می شوند.

 

فتق دیسک کمر چیست؟

دیسک ستون فقرات چیزی شبیه به یک بالشتک ژله ای مانند است که قسمت درونی آن نرم و قسمت بیرونی آن کمی سخت تر است. این بالشتک بین استخوان ها یا همان مهره های ستون فقرات قرار دارد.

فتق دیسک کمر مشکلی است که برای این بالشتک به وجود می آید و عبارت است از خارج شدن بخشی از ماده نرم تر داخل دیسک کمر از طریق شکافی که بر روی قسمت سخت تر دیسک کمر ایجاد شده است. گاهی اوقات به این مشکل دیسک تضعیف شده و یا پارگی دیسک نیز گفته می شود.

فتق دیسک کمر می تواند اعصاب مجاور را تحریک کرده و باعث بروز درد، ضعف و بی حسی در دست و پا شود. از طرفی دیگر، بسیاری از افرادی که به دیسک کمر مبتلا هستند هیچ علائمی را تجربه نمی کنند. اکثر کسانی که با مشکل دیسک کمر مواجه می شوند نیازی به عمل جراحی ندارند.

 

رادیوفرکوئنسی حرارتیRF

در این روش یک سوزن باریک شیبا به دیسک دارای فتق با هدایت فلوروسکوپ وارد می شود. پس از چک محل نوک سوزن در مرکز دیسک , یک پروب مخصوص از طریق سوزن به محل وارد شده به شکلی که نوک آن در مرکز هسته دیسک قرار می گیرد و از طریق آن جریان های رادیوفرکوئنسی به مرکز دیسک فرستاده می شود و با ایجاد حرارت موجب بوسیله مد پیوسته رادیوفرکوئنسی موجب تبخیر بخش کوچکی از هسته دیسک شده و به این ترتیب فشار داخل دیسک و فشردگی ایجاد شده در محل کاهش یافته و با کاهش فشار بر روی عصب، درد بیمار نیز تسکین پیدا می کند.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا