ارزیابی، تشخیص و درمان انواع مختلف دردها توسط متخصص دردشناس

یک متخصص درد پزشکی با آموزش ویژه در ارزیابی، تشخیص و درمان انواع مختلف درد می‌باشد. پزشکان متخصص درد آموزش های پیشرفته‌ای می بینند تا اگر بیماران مراجعه کننده به آن ها از درد رنج می‌برند، سریع تر بهبود یابند. در حالی که پزشک اولیه شما می‌تواند و در بعضی موارد باید به شما کمک کند، برای انواع پیشرفته درد، آنها به احتمال زیاد شما را به یک دکتر متخصص درد ارجاع می‌دهند. پزشک متخصص درد پس از دوره عمومی خود، یک دوره آموزش های یک ساله دیگر را در زمینه مدیریت درد گذرانده است. آنها همچنین در در زمینه خود که درد می‌باشد، مدرک تخصص دارند. پزشک متخصص درد ممکن است درد ناشی از آسیب‌های حاد ورزشی را درمان کند. یا آنها می توانند با بیماران مبتلا به سرطان کار کنند. با این حال، بیشتر با افراد مبتلا به درد مزمن کار می‌کنند. اگر درد سه ماه یا بیشتر از آن طول بکشد، درد مزمن در نظر گرفته می‌شود. این نوع از درد را می‌توان سخت تشخیص داد، و نیاز به راهکارهای درمانی متعدد دارد، و ماه ها یا سال ها برای درمان کامل زمان نیاز دارد. با این حال، برخی از بیماران دارای درد، در طول زندگی خود نیاز به مراقبت های ویژه‌ای دارند.

دردهای مزمن را حتما درمان کنید

اگر درد بیش از سه ماه طول بکشد، به طور معمول، درد مزمن در نظر گرفته می شود. این درد شامل درد ستون فقرات یا مفاصل، درد ناشی از سرطان، درد عصب، درد غیرمعمول اندامی، درد طولانی مدت شکم یا لگن است.

پروفسور سیروس مؤمن زاده برای درمان دردهای مزمن مفصلی، با استفاده از معاینات دقیق ،ارزیابی نقاط درد ،آزمایشات خون و انجام تصویر برداری لازم از بافت و مفاصل در ناحیه آسیب دیده و سپس با ارائه برنامه درمانی موثر و پیشرفته با روند پلکانی یعنی شروع درمان با روش های درمانی ساده مانند دارو، لیزر، حرکات اصلاحی و فیزیوتراپی و سپس متدهای پیشرفته مانند انواع تزریق ها ازجمله اوزون، استروئید و PRP به شما در غلبه به این بیماری کمک می‌کنند. تزریقات تحت هدایت دستگاه سونوگرافی انجام می پذیرد. .

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره تلفن های ما تماس حاصل فرمایید.

بیماری هایی که توسط متخصص درد درمان می شود

شایع ترین انواع بیماری هایی که پزشک متخصص درد آن ها را درمان می کند عبارتند از:

  • درد کمر (درد پایین کمر)
  • Knee pain  (زانو درد)
  • فیبرومیالژیا
  • آرتریت (آرتروز)
  • درد سر و میگرن (سردرد)
  • ) Hip painدرد لگن(
  • Neck pain (گردن درد(
  • Sciatica (سیاتیک(
  • درد عصبی
  • CRPS

تشخیص علت درد شما

تشخیص علت دقیق درد شما اولین گام برای یافتن درمانی است که موثر می باشد. پزشک متخصص درد در بسیاری از علت های ایجاد کننده درد، و شرایط زمینه ای که باعث درد می شوند، تخصص دارد.

موضوع درد، موضوع ساده ای نیست به عنوان مثال، بسیاری از بیماری ها یا شرایط می توانند باعث کمر درد شوند. این امر می تواند به خاطر شکل طبیعی اسکلتی عضلانی باشد و یا به خاطر موقعیت کاری در شما ایجاد شده باشد. در این حالت به خاطر نشستن بیش از حد در پشت میز، سر شما به گردن فشار می آورد و این فشار در پشت شما احساس می شود. کمردرد شما ممکن است به علت دیسک کمر و یا مشکلات دیگر ستون فقرات باشد. کمر درد همچنین می تواند به سیاتیک مربوط باشد. یا درد شما ممکن است به علت شرایط دژنراتیو مانند آرتروز یا بیماری دیسک دژنراتیو باشد.

ارزیابی های درد اغلب شامل گرفتن شرح حال شخصی و خانوادگی، ارزیابی شیوه زندگی بیمار (مثلا میزان فعالیت)، بازبینی آزمایش های قبلی (مانند آزمایش خون، آزمایش های تصویربرداری، مطالعات الکترو دی آگونیستی) و انجام معاینه فیزیکی می باشد.

پیشنهاد درمان های بالقوه ای که می تواند به شما کمک کند

با آموزش تخصصی خود، پزشکان متخصص درد به آخرین تحقیقات درمانی که در کنترل درد موثر هستند، دسترسی دارند. آنها همچنین احتمال دارد که مطالعات و تحقیقات خود را در مورد بیماران انجام دهند که درد آنها به درمان‌های معمول پاسخ نداده است.

پس از تشخیص درد شما، پزشک متخصص درد، درمان‌های در دسترس برای بیماری شما بررسی کرده و یکی از آن ها را که برای شما مناسب است، پیدا می‌کنند. متخصص درد از درمان های مداخله یا دارویی در ارتباط با درمان های مکمل استفاده می کنند. برای بسیاری از بیماران، با استفاده از درمان های مکمل می توان مقدار دارویی را که باید مصرف کنید و یا زمان روش هایی که باید انجام دهید کاهش دهد.

داروهای تجویزی ممکن است شامل:

  • اپیوئیدها
  • داروهای ضد افسردگی
  • آرام بخش عضله
  • داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی

درمان های مداخله ای ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تزریق استروئیدی اپیدورال
  • بلوک کننده های عصبی
  •  تزریق های مفصلی
  • تداخلات رادیوفرکانسی ( Radiofrequency ablation)
  •  تحریک نخاعی
  • نورومدولیشن( Neuromodulation )

شما ممکن است چندین پزشک را ببینید، حتی در صورت تجویز داروهای مختلفی که نوشته شده است. در مورد تمام داروهای مصرفی خود به دکتر مراجعه شده اطلاع دهید. این امر برای تأمین دوز مناسب و جلوگیری از تداخلات نامناسب دارویی ضروری است. گاهی اوقات، دو دارو جداگانه نباید با هم به دلیل شیوه ای که در بدن تعامل دارند، مصرف شوند. پزشکان متخصص در زمینه های مختلف ممکن است با یکدیگر ارتباط برقرار نکنند. در نتیجه، به هر پزشک متخصصی که مراجعه می کنید، ممکن است فقط امکان بررسی سوابق قبلی را داشته باشد. به همین دلیل است که به آگاه سازی پزشکان متخصص درد و اطلاع آنها در مورد تمام داروهایی که شما مصرف می کنید برای ایجاد یک برنامه مدیریت سالم و موثر بسیار مهم است.

دوز توصیه شده توسط دکتر خود را به طور کامل رعایت کنید. مصرف دارو بیشتر از مقدار تجویزی می تواند منجر به خطرات سلامت و یا حتی مشکلات بیش از حد در شما شود.

چه موقع باید به متخصص درد مراجعه کنید؟

شما باید در موارد زیر به متخصص درد مراجعه کنید:

  • اگر درد زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد یا محدودیت فعالیت هایی را که می توانید در آن شرکت کنید محدود می کند
  • اگر پزشک اولیه شما قادر به تشخیص علت درد شما نباشد
  • درد شما به مدت سه ماه یا بیشتر ادامه داشته است
  • هر نوع درد شدید یا خسته کننده ای دارید

همانطور که با هر گونه بیماری، اولین توقف برای بیمارانی که به دنبال درمان درد هستند باید پزشک مراقبت های اولیه خود باشند. با این حال، اگر شما نمی توانید یک برنامه رفع درد را در مدت زمان مناسب پیدا کنید یا اگر درد شما بدتر می شود، مراجعه به متخصص درد ممکن است گام بعدی باشد.

وقتی اولین بار به پزشک متخصص درد مراجعه می کنید، چه چیز باید به همراه داشته باشید؟

برای اولین ویزیت، دکتر شما روی تشخیص دقیق علت درد تمرکز خواهد کرد. به همین دلیل شما باید:

 

یک شرح کامل از درد (اگر شما داشته باشید) که علائم، عوامل و شدت درد را در طول یک دوره خاص مشخص می کند، آماده کنید

 

تاریخچه درمان شما، همچنین هر گونه اسکن اشعه ایکس یا MRI

 

لیستی از داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید

 

هر گونه اطلاعاتی در مورد اینکه چه چیزی درد شما را بهتر یا بدتر می کند

 

چگونه پزشکان درد را در بدن شما پیدا می کنند؟

البته، هنگامی که شما می دانید که می خواهید به یک دکتر درد مراجعه کنید، اولین گام شما پیدا کردن یکی از آن هاست که می تواند درد شما را درمان کند.

مهم ترین نکته در جستجوی متخصص درد این است که فردی را پیدا کنید که دارای آموزش و تجربه کافی برای کمک به شما در مورد مشکلتان باشد و با شما احساس راحتی می کند.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا