درمان درد کمر با امواج رادیوفرکوئنسی RF

کمردرد یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد آن را تجربه می‌کنند. در حقیقت، بیش از 80٪ از مردم جهان در دوره ای از زندگی خود دچار کمردرد می‌شوند. کمردرد می‌تواند به دلیل مشکلات مفاصل فاست کمر، مفصل ساکروایلیاک و دیسک‌های بین مهره ای باشد. یک راه حل برای درد مزمن کمر، درمان عصب کشی کمر یا آر اف رادیوفرکوئنسی (RF) است.

قطع یا تخریب به صورت رادیوفرکوئنسی روشی است که برای تسکین درد طولانی‌تر نسبت به تزریقات ساده یا بلوک عصبی انجام می‌شود. بسیاری از بیمارانی که برای این روش مناسب تشخیص داده می‌شوند، از روش‌های تزریق ساده مانند تزریق استروئید اپیدورال، تزریق مفصلی فاست، بلوک‌های عصبی سمپاتیک یا دیگر بلوک‌های عصبی با تسکین درد استفاده کرده‌اند که دوام آن‌ها کمتر از میزان مورد نظر است. با تخریب انتخابی عصب‌هایی که پالس‌های درد را حمل می‌کنند، ساختار دچار درد می‌تواند به طور موثری بهبود یابد و درد کاهش پیدا کند یا از بین برده شود. هدف ما، استفاده از روش‌های درمانی پلکانی برای دردهای اسکلتی و عضلانی است. دکتر مومن زاده ابتدا روش‌های درمانی ساده را برای درمان بیماری‌ها به کار می‌گیرند. اگر بیمار پاسخ مناسبی دریافت نکرد روش‌های درمانی پیچیده‌تر و مداخلی‌تر به آن‌ها پیشنهاد می‌شود. استفاده از دستگاه رادیوفرکوئنسی به عنوان روشی ایمن و موثر در درمان دردهای مزمن، یکی از روش‌های درمانی است که توسط پروفسور سیروس مومن زاده انجام می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین رزرو وقت ملاقات لطفا با شماره های 02188449335 ، 02188460605 ، 09338866615 و  09198172104 تماس حاصل فرمایید.

مزایای عصب کشی کمر( RF )

* حداقل تهاجمی: عصب کشی کمر، حداقل تهاجمی است. به این معنی که حداقل خطر عوارض وجود دارد.

* تسکین درد: عصب کشی کمر می‌تواند به شما کمک کند تا روی پا بایستید و به فعالیت‌های عادی خود ادامه دهید.

* سریع: آر اف رادیوفرکوئنسی (RF) یک عمل سرپایی است که به طور متوسط ​​حدود 10-15 دقیقه طول می‌کشد.

چه کسی متقاضی است؟

عصب کشی با رادیوفرکوئنسی یک گزینه درمانی برای بیمارانی است که پس از تزریق بلوک گیرنده عصب یا درد تشخیصی، کاهش درد موفقی را تجربه کرده‌اند. این درمان به بیماران دارای انواع خاصی از درد پایین کمر یا گردن درد (بیشتر درد مفاصل فاست) ارائه می‌شود. لازم است به عنوان متقاضی تخریب عصب با RF، به بلوک‌های بی‌حسی موضعی تشخیصی به خوبی پاسخ دهید. میزان موثر بودن تخریب RF به این بستگی دارد که تا چه حد به بلوک موقت یا تشخیصی پاسخ می‌دهید.

تخریب رادیوفرکوئنسی با استفاده از هدایت فلووروسکوپی (اشعه ایکس) انجام می‌شود و نباید بر روی افرادی که عفونت دارند، باردار هستند یا مشکلات خونریزی دارند، انجام شود.

در زمان انجام این فرآیند، از شما خواسته می‌شود فرم‌های رضایت نامه‌ای را امضا کنید، لیست داروهایی را که در حال حاضر مصرف می‌کنید و اگر آلرژی به دارو دارید را بنویسید. این عمل مختصر ممکن است 15 تا 45 دقیقه طول بکشد، و پس از آن یک دوره بهبودی خواهید داشت.

چه انتظاری باید بعد از درمان داشته باشم؟

پس از بهبودی از آرام بخشی، باید فردی شما را به خانه برساند. مقداری درد عضلانی وجود دارد که ممکن است تا یک هفته ادامه داشته باشد. استفاده از کیسه‌های یخ کمک خواهد کرد. پزشک همچنین در مورد هر دارویی که می‌توانید برای کمک به رفع ناراحتی و درد بعد از درمان استفاده کنید با شما صحبت خواهد کرد. اگرچه بیشتر بیماران در طی یک هفته تسکین قابل توجهی را تجربه می‌کنند، اما گاهی ممکن است 3-4 هفته طول بکشد.

بعد از آر اف رادیو فرکوئنسی باید بتوانید روز بعد به کار خود برگردید. احساس درد در محل تزریق ممکن است باعث شود شما یکی دو روز از کار خود دور شوید.

اثرات این روش چقدر ماندگار است؟

اگر آر اف رادیو فرکوئنسی موفقیت آمیز باشد، اثرات این روش می‌تواند تا 18-17 ماه ماندگار باشد.

چند جلسه لازم است که این درمان را انجام دهم؟

پزشک در ویزیت‌های بعدی این مورد را ارزیابی می‌کند. به خاطر داشته باشید که اگرچه آر اف رادیو فرکوئنسی روشی “دائمی” است، اما بدن با گذشت زمان تمایل به رشد مجدد این اعصاب دارد. ممکن است لازم باشد در آینده این درمان را تکرار کنید.

چه کسی نباید این فرآیند را انجام دهد؟

بیماران زیر نباید این تزریق را انجام دهند:

  • اگر به هر یک از داروهای تزریقی حساسیت دارید.
  • اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنید (به عنوان مثال کومادین، هپارین تزریقی).
  • اگر عفونت فعالی داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان‌های غیر جراحی ارائه شده در کلینیک دردشناسی پروفسور سیروس مؤمن زاده و توضیحات مربوط به آنها به مقالات درمان‌های بدون جراحی دیسک کمر مراجعه کنید و در صورت تمایل به استفاده از این درمان های ترکیبی جامع و مدرن با تلفن 02188449335 ، 02188460605 ، 09338866615 و 09198172104 تماس بگیرید.

و

همچنین می‌توانید سوالات خود را از پروفسور سیروس مومن زاده در تله ویزیت - TeleVisit بپرسید.

👇 اینجا را کلیک کنید 👇

www.TeleVisit24.com

تنها با وارد کردن نام و نام خانوادگى و شماره موبایل و ثبت نام در سامانه تله ویزیت، بلافاصله و حداکثر طى مدت ٢٤ ساعت پاسخ خود را از بهترین پزشکان متخصص دریافت کنید و دیگر نگران سلامت خود نباشید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا