درمان درد شانه با پلاسمای غنی از پلاکت - PRP

شانه های شما متحرک ترین مفاصل بدن می باشند، بنابراین بیشتر در معرض آسیب قرار خواهند داشت. شایع ترین آسیب دیدگی شانه شامل رگ به رگ شدن و کشیدگی، دررفتگی، پارگی اسلپ، آسیب روتاتور کاف (اتصال به درمان پارگی روتاتور کاف شانه برای ایجاد حرکت و جلوگیری در برابر خشکی شانه) و آرتروز در میان دیگر آسیب دیدگی هاست. خوشبختانه، پیشرفت مداوم در فناوری پزشکی منجر به گزینه های درمانی پیشرفته برای این آسیب ها شده است.

درمان  (PRP) Platelet Rich Plasma یا پلاسمای غنی از پلاکت، یک روش درمانی احیا کننده مدرن بوده که شامل استفاده از سلول های بنیادی بدن است و از توانایی طبیعی بدن برای بهبودی خود استفاده می کند. این امر به معنی تزریق غیر استروئیدی در قسمت آسیب دیده شانه ها است. PRP یکی از جدیدترین فن آوری های پزشکی است که با کوتاه شدن دوره توانبخشی و از بین بردن نیاز به جراحی، گزینه های درمانی موثری را برای بیماران دارای آسیب بافت نرم ارائه می دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی پی ار پی شانه و یا رزرو نوبت در مطب دکتر سیروس مومن زاده می‌توانید با شماره تلفن‌های 09198172104 ، 02188460605 و 02188449335 تماس حاصل فرمایید.

درمان با PRP در چه مواردی از آسیب‌های وارد شده به شانه می‌تواند به شما کمک کند؟

یک متخصص درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) می تواند به بیماران کمک کرده تا آسیب شانه خود را با استفاده از برنامه های درمانی خاص تسکین دهند. درمان با پلاسمای غنی از پلاکت می تواند به بهبود طیف وسیعی از آسیب های شانه کمک کند، برخی از این موارد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

* پارگی تاندون روتاتور کاف یا پارگی عضلات چرخاننده بازو

روتاتور کاف از چهار عضله اصلی تشکیل شده است که شامل ماهیچه بالاخاری (supraspinatus)، ماهیچه زیرخاری (infraspinatous)، ماهیچه زیرکتفی (subscapularis ) و ماهیچه گرد کوچک (teres minor) می باشد. آسیب دیدگی عضلات روتاتور کاف بسیار شایع بوده و می تواند منجر به درد، التهاب و کاهش دامنه حرکتی گردد. درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) می تواند به عضلات در ترمیم و بهبود عملکرد کلی شانه کمک کند.

* شانه یخ زده

سفتی و درد در مفصل شانه، مشخصه شانه یخ زده است و علائم و نشانه ها اغلب به تدریج شروع شده در حالی که با گذشت زمان بدتر نیز خواهند شد. درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) می تواند به رفع علائم شانه یخ زده کمک کند. همچنین به بیماران این امکان را داده تا در حالی که درد در مفاصل شانه شان را کاهش می دهد، فرد عملکرد خود را بازیابد.

* آماس کیسه های مفصلی

کیسه های زلالی یا مفصلی کیسه هایی پر از مایعات هستند که به ماهیچه ها کمک می کنند تا به راحتی روی استخوان ها سر بخورند. استفاده بیش از حد از شانه می تواند منجر به التهاب در داخل کیسه مفصلی و باعث درد در زائده اخرمی استخوان کتف (نوک شانه) و در سراسر مفصل شانه گردد. درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) می تواند به کاهش این التهاب کمک کرده و به بیماران اجازه می دهد به طور طبیعی درد خود را کاهش دهند.

* تاندونیت و پارگی تاندون 

تاندون های شانه به عنوان طنابی کار می کنند که عضلات را به استخوان متصل کرده و با گذشت زمان، فرسوده می شوند. با شروع از دست دادن تاندون ها در مردان و زنان، فرد ممکن است دچار التهاب تاندون یا پارگی در تاندون ها گردد. درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) می تواند به کاهش درد ناشی از تاندونیت کمک کرده و در عین حال تاندون های پاره یا فرسوده را بازیابی می کند.

* گیرافتادگی شانه

در بیمارانی که از گیرافتادگی شانه رنج می برند، نوک شانه هنگام بلند کردن بازو، کیسه های مفصلی و تاندون های روتاتور کاف را تحت فشار قرار می دهد. با گذشت زمان، بسیاری از بیماران مبتلا به این بیماری از کاهش دامنه حرکت، آماس کیسه های مفصلی و پارگی روتاتور کاف رنج می برند. درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) می تواند در حالی که دامنه حرکات داخل شانه را بهبود می بخشد، به بیماران در جلوگیری از عواقب ناشی از گیرافتادگی شانه کمک رسان باشد.

* بی ثباتی یا لق شدگی شانه

هنگامی که سر استخوان بازو بطور کامل از کاسه خارج شده یا بخشی از آن از کاسه خارج شود، تاندون ها، رباط ها و عضلات اطراف شانه می توانند شل یا پاره گشته و باعث ناپایداری مفصل شانه گردد. درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) می تواند به ترمیم آسیب های ناشی از دررفتگی کمک کند که به مفصل شانه اجازه داده تا عملکرد و حرکت کلی خود را بدست آورد.

* آرتروز

بسیاری از مردان و زنان از عارضه آرتروز رنج می برند که با بالا رفتن سن تاثیراش بیشتر می شود. درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) می تواند به کاهش درد و التهاب در بافت های مفصل شانه کمک کرده و به بیماران اجازه می دهد به طور طبیعی دردشان کاهش یابد و عودهای ورم مفاصل را بهبود بخشد.

چگونه درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) می‌تواند آسیب‌های شانه را بهبود بخشد؟

درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)، از پلاکت و فاکتورهای رشد خون فرد بیمار برای تحریک تولید سلول های بنیادی در بافت شانه استفاده می کند. وقتی پلاکت وجود دارد، سلول های بنیادی بلافاصله به محل پلاکت می آیند. سلول های بنیادی می توانند به هر نوع بافتی در بدن انسان تبدیل شوند و در حالی که هر نوع آسیب یا التهاب را ترمیم می کنند، برای تولید بافت جدید نیز فعالیت کنند. درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) در حالی که به بیماران در کاهش درد و بازیابی عملکرد کامل شانه ها کمک می کند، در ترمیم انواع بی شماری از مشکلات و آسیب های شانه تاثیرگذار می باشد.

مزایای درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) برای آسیب‌های شانه

درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) مزایای بی شماری را برای مردان و زنانی که از آسیب های شانه رنج می برند فراهم می کند.

* اول از همه، بازسازی سلول های بنیادی به بهبود بافت های شانه کمک می کند و به بیماران اجازه می دهد تا سریع تر از آسیب دیدگی شانه بهبود یابند.

* درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) می تواند در حالی که دامنه حرکت کلی را بهبود می بخشد، به کاهش درد نیز کمک کند.

* همچنین درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) ممکن است به کاهش التهاب حاد یا طولانی مدت کمک کند.

 

متخصص درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) هنگامی که تشخیص می دهد بیمار می تواند از PRP درمانی بهره مند شود، آسیب های وارده به شانه فرد را بطور کامل ارزیابی می کند. هنگام تعیین یک برنامه درمانی شخصی، متخصص سابقه پزشکی، نوع سبک زندگی و ترجیحات شخصی بیمار را در نظر می گیرد. بیماران بی شماری توانسته اند از مزایای درمان با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)، در حالی که آسیب های شانه و کیفیت کلی زندگی آنها را بسیار بهبود می بخشد، بهره مند شوند.

قبل از پروسه درمان

برای بهبود سریعتر، توصیه می شود که بیمار باید از ورزش سنگین در دوره منتهی به درمان خودداری کند. پزشکان همچنین توصیه می کنند که باید از مصرف داروهای غیراستروئیدی-التهابی (NSAIDS) در هفته های قبل و بعد از تزریق PRP خودداری کرد. این به این دلیل است که NSAID ها ممکن است روند بهبود بافت را مهار کنند، بنابراین درمان را بی اثر خواهند کرد.

روند درمان با پلاسمای غنی از پلاکت  (PRP)

پزشک نمونه های خون را از بیمار دریافت کرده و در سانتریفیوژ قرار می دهد تا خون به اجزای مختلف خود تفکیک گردد. سپس PRP از سایر اجزای موجود در خون مانند گلبول های قرمز جدا شده و به مفصل آسیب دیده یا بافت نرم شانه تزریق می شود. تزریقات تحت هدایت سونوگرافی یا فلوروسکوپی انجام می شود تا PRP دقیقاً در مناطق آسیب دیده قرار گیرد. سپس فاکتورهای رشد آزاد می شوند تا تولید سلول های  جبرانی را تسریع کنند که به ترمیم بافت های آسیب دیده شانه کمک خواهد کرد.

بعد از پروسه درمان

بیماران احتمالاً پس از درمان با PRP حدود دو یا سه روز احساس درد خواهند داشت. اگرچه تزریق در مفصل شانه حداقل درد را ایجاد می کند، بیمار ممکن است در نواحی تزریق شده ناراحتی جزئی داشته باشد. لازم به ذکر است که PRP درمانی، یک روند تدریجی و آهسته است بنابراین درد به تدریج در طول دوره بهبود کاهش می یابد.

مدت زمان بهبودی سه تا شش ماه پس از تزریق تخمین زده می شود. برای بهبود سریع، رعایت دستورالعمل های پزشکی و پیگیری مستمر قرار ملاقات های برنامه ریزی شده با پزشک ضروری خواهد بود تا متخصص بتواند به طور مناسب روند بهبودی را کنترل کند.

مهمترین درمان های غیر جراحی عبارتند از :

* کم کردن فعالیت هایی که در آن دست به بالای سر میرود

*استراحت دادن به شانه با مدتی آویزان کردن دست به گردن

*استفاده از داروهای ضد التهابی

*بندرت تزریق کورتیکواستروئید در شانه به توسط متخصص ارتوپدی

*درمان پارگی روتاتور کاف با فیزیوتراپی و انجام تمرینات نرمش هایی جهت تقویت عضلات شانه.

*فیزیوتراپی.

*تزریق اوزون.

*بلاک عصب با لیزر.

* رادیو فرکوئنسی  (RF)

در مطب دکتر مؤمن‌زاده تمامی این خدمات با راهنمایی اولتراسوند انجام می‌گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان‌های غیر جراحی ارائه شده در کلینیک دردشناسی پروفسور سیروس مؤمن زاده و توضیحات مربوط به آنها به مقالات درمان‌های بدون جراحی دیسک کمر مراجعه کنید و در صورت تمایل به استفاده از این درمان های ترکیبی جامع و مدرن با تلفن 02188449335 ، 02188460605 و 09198172104 تماس بگیرید.

و

همچنین می‌توانید سوالات خود را از پروفسور سیروس مومن زاده در تله ویزیت - TeleVisit بپرسید.

👇 اینجا را کلیک کنید 👇

www.TeleVisit24.com

تنها با وارد کردن نام و نام خانوادگى و شماره موبایل و ثبت نام در سامانه تله ویزیت، بلافاصله و حداکثر طى مدت ٢٤ ساعت پاسخ خود را از بهترین پزشکان متخصص دریافت کنید و دیگر نگران سلامت خود نباشید.

برچسب ها دست شانه
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا