درد آرتریت نخاعی

آرتریت مجموعه ای از علائمی مانند درد، حساسیت، سفتی و تورم در مفاصل بدن را نشان می دهد. انواع مختلفی از آرتریت وجود دارد، اما شایع ترین نوع آن، بسیار دردناک است و فعالیت های روزانه زندگی را محدود می کند.

آرتریت بیشتر مفاصل تحمل کننده وزن مانند مفصل ران، زانو، دست، پا و مفاصل ستون فقرات را تحت تاثیر قرار می دهد که به آن مفاصل فاست گفته می شود (که به آرتریت نخاعی یا آرتروپاتی فاست معروف است).

به طور معمول، مفاصل به آرامی و با مقاومت کمی حرکت می کنند، اما ساییدگی معمول مفاصل می تواند باعث شود که غضروف بین مفاصل خشن و فرسوده شود. این می تواند منجر به مالش سطوح خام مفصل بر روی یکدیگر، ایجاد تورم، تشکیل خار استخوانی، سفتی و درد شود. مایع مفصلی روان کننده مفصل نیز می تواند آبکی شود. بیماران معمولاً از کمردرد راست یا کمردرد چپ یا کمر درد بالا سمت چپ یا کمر درد بالا سمت راست شکایت دارند. درد یک طرفه نشان دهنده درگیری مفصل فاست است.

خار استخوان، پوکی استخوان

هنگامی که استخوان تحت فشار است، با تولید استخوان بیشتر در تلاش برای ترمیم خود واکنش نشان می دهد. با این حال، استخوان جدید دارای ساختاری متفاوت است. این استخوان جدید خار استخوان نامیده می شود. توده های کوچک و نامنظم استخوان که استئوفیت نیز نامیده می شود، می تواند در مفاصل صورت و اطراف مهره های نخاعی ایجاد شود.

خارهای استخوانی معمولاً در پاسخ به مالش استخوان به استخوان دیگر (ایجاد کرپیتوس یا ترک خوردگی گردن) در ستون فقرات که اغلب می تواند ناشی از آرتریت باشد ، رشد می کنند.

خار استخوان بخشی طبیعی از روند پیری است و لزوماً باعث درد نمی شود. با این حال، آنها می توانند باعث تحریک یا فشردگی اعصاب نخاعی شوند. این تنگ شدن مسیرهای عصبی در ستون فقرات را تنگی نخاعی یا تنگی کانال کمری می نامند.

شما باید با پزشک متخصص دردشناسی در تماس بگیرید.

نزدیکترین پزشک به شما، تله ویزیت - TeleVisit در گوشی شماست.

به طور کلی، آرتریت نخاعی آرتریت مفاصل یا مفاصل مهره ای در گردن و کمر است. این مفاصل مهره ها (استخوان های ستون فقرات) را با هم متحد می کنند و در پشت ستون فقرات قرار دارند. مفاصل صورت در حرکت ستون فقرات کمری (پشت) و ستون فقرات گردنی (گردن) مانند خم شدن، پیچ خوردن و کشش کمک می کند، اما این مفاصل اغلب ضخیم شده و با افزایش سن محکم می شوند که می تواند منجر به آرتریت ستون فقرات شود.

کمردرد سمت راست یا کمردرد سمت چپ یا درد میانه کمر یا درد گردن  همراه با اسپاسم کمر که معمولاً به عنوان درد مفاصل رخ می دهد، شناخته می شود.

در مورد ستون فقرات کمری، این درد می تواند در امتداد اعصاب آسیب دیده تا باسن ، بالای ران یا پشت ران منتشر شود. در مورد ستون فقرات گردنی، درد به طرف شانه ، تیغه های شانه و قسمت بالای کمر منتشر می شود.

درد و سفتی حرکتی باعث کاهش حرکت و انعطاف پذیری در تمام حالت ها می شود. گاهی مایع در مفصل به دلیل عدم فعالیت یک شبه تجمع می یابد که باعث تورم بیشتر می شود. سفتی و درد پشت و یا گردن در صبح بدتر می شود (مخصوصاً حدود 30 دقیقه پس از بیدار شدن از خواب) ، که اغلب "درد اولین حرکت" نامیده می شود.

اضافه وزن و فشار مکرر بر مفاصل عوامل خطر ابتلا به آرتریت نخاعی به ویژه در گروه سنی جوانتر است.

آرتریت نخاعی همچنین ممکن است با بیماری دژنراتیو دیسک (DDD) همراه باشد، بدتر شدن مداوم دیسک های جذب کننده شوک و مفصل صورت بین مهره های ستون فقرات و در نتیجه درد ستون فقرات.

درمان آرتریت نخاعی برای تسکین کمردرد

اکثر موارد آرتریت نخاعی را می توان بدون جراحی درمان کرد. اصلاح وضعیت، کاربرد گرما یا سرما، اصلاح شیوه زندگی و داروهای مسکن می تواند تا حدودی کمک کند. فیزیوتراپی و تمرینات کمردرد در درمان آرتریت نخاعی کمترین نقش را دارند.

در موارد زیر باید با متخصص دردشناسی تماس بگیرید:

هیچ گونه دردی از درمان های فوق برطرف نمی کند.

درد پس از روشهای درمانی فوق دوباره عود می کند.

اگر تسکین درد کوتاه مدت است یا درد ثابت می شود.

روش های درمانی بدون جراحی در کلینیک فوق تخصصی دردشناسی پروفسور سیروس مؤمن زاده:

جهت اطلاع از پیشرفته ترین روش های درمانی ارائه شده توسط پروفسور سیروس مومن زاده، لطفاً با شماره های زیر تماس بگیرید:

02188449335 و 02188460605، 09198172104 و 09338866615

و

همچنین می‌توانید سوالات خود را از پروفسور سیروس مومن زاده در تله ویزیت - TeleVisit بپرسید.

👇 اینجا را کلیک کنید 👇

www.TeleVisit24.com

تنها با وارد کردن نام و نام خانوادگى و شماره موبایل و ثبت نام در سامانه تله ویزیت، بلافاصله و حداکثر طى مدت ٢٤ ساعت پاسخ خود را از بهترین پزشکان متخصص دریافت کنید و دیگر نگران سلامت خود نباشید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا