آیا تنگی کانال نخاع با جراحی لیزر درمان می شود؟

آیا از تنگی کانال نخاعی که تنگی کانال نخاعی است رنج می برید؟ اگر چنین است، جراحی ستون فقرات با لیزر ممکن است بتواند به شما تسکین دهد.

در اینجا توضیح می دهیم که تنگی کانال نخاع چیست، عوامل خطر آن چیست و چگونه جراحی لیزر می تواند به درمان آن کمک کند.

تنگی کانال نخاع چیست؟

تنگی کانال نخاعی باریک شدن کانال نخاعی است. اگر کانال باریک شود، می تواند به اعصاب مجاور فشار وارد کند.

تنگی کانال نخاعی اغلب در گردن و پایین کمر رخ دهد. در مراحل اولیه، این بیماری می تواند باعث درد و بی حسی در دست ها یا پاها شود. اگر پیشرفت کند، می تواند فعالیت های روزمره مانند پیاده روی را بسیار دردناک کند. حتی می تواند باعث از دست دادن کامل حس شود.

علائم تنگی کانال نخاعی بسته به محل باریک شدن کانال متفاوت است. اگر تنگی در ستون فقرات گردنی شما رخ دهد، به احتمال زیاد علائمی را در دست ها و بازوهای خود احساس خواهید کرد. اگر تنگی کانال در قسمت پایین کمر شما رخ دهد، علائم احتمالاً در پاهای شما ظاهر می شود

عوامل خطر برای ایجاد تنگی کانال نخاعی

برخی از افراد با کانال نخاعی باریکتر از حد طبیعی به دنیا می آیند که اگر کانال آنها با افزایش سن باریک شود، می تواند شانس ابتلا به تنگی کانال نخاعی را افزایش دهد. بیشتر مردم به دلیل خار استخوانی، آرتریت دژنراتیو، وضعیت نامناسب و وزن اضافی دچار تنگی کانال نخاع می شوند.

شایعترین علت تنگی کانال نخاعی آرتریت دژنراتیو، یک نوع از ورم مفاصل است که با توجه به ساییدگی و پارگی و التهاب در بدن رخ می دهد.  آرتریت دژنراتیو همچنین با سطح قند خون بالا و دیابت نوع 2 مرتبط است.

چگونه جراحی لیزر می تواند کمک کند 

با جراحی لیزر، پروفسور سیروس مومن زاده در کلینیک برش‌های بسیار کوچکی ایجاد می‌کند تا بافتی را که به اعصاب فشار وارد می‌کند، بردارد.  پس از برداشتن بافت، باید علائم شما را از بین ببرد یا کاهش دهد. جراحی لیزر نسبت به جراحی سنتی کمتر تهاجمی است، که معمولاً به معنای از دست دادن خون بسیار کمتر و خطر بسیارکمتر عفونت است و جز عملهای سرپایی محسوب میشود این موضوع یعنی احتیاج به بستری شدن ندارد و دوران نقاهت ندارد. 

اگر احساس سنگینی در اندام های خود داشته باشید، ممکن است کاندیدای خوبی برای جراحی لیزر باشید، که نشانه آن است که پیامهای عصبی شما به درستی به اعصاب شما نمی رسد. اگر درمان های غیر تهاجمی کمکی نکرد، ممکن است کاندید شوید.

با این حال، مانند هر نوع جراحی تهاجمی، خطرات مرتبط با این روش وجود دارد. وقتی پزشک را می‌بینید، او یک ارزیابی کامل به شما می‌دهد، به همه سؤالات شما پاسخ می‌دهد و گزینه‌های درمانی شما را مورد بحث قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر، همین امروز یک قرار ملاقات آنلاین یا تلفنی از طریق تله ویزیت با پروفسور سیروس مومن زاده رزرو کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا