درمان کمردرد و پا درد بدون جراحی به روش Aurora ZIP Lumbar Fusion

کمردرد و پا درد ناشی از مشکلات ستون فقرات از شکایات رایج در افراد مبتلا به بی ثباتی ستون فقرات است. بی ثباتی ستون فقرات وضعیتی است که در آن ستون فقرات بیش از حد شل می شود و مهره ها (ستون فقرات) شروع به جابجایی بیش از حد می کنند و مشکلاتی را در ناحیه کمر ایجاد می کند، مانند اصطکاک در مفاصل ستون فقرات، فشار بر نخاع و فشار دادن اعصاب نخاعی.

با کلینیک درد پروفسور سیروس مومن زاده تماس بگیرید تا امروز یک قرار ملاقات با متخصص درد برای درمان فیوژن کمری( Aurora ZIP Lumbar Fusion ) داشته باشید.

ناپایداری ستون فقرات ممکن است باعث شود:

  • عدم انعطاف پذیری و کمردرد
  • تیرکشیدن در پاها
  • سوزن سوزن شدن به صورت نواری در پا
  • ضعف در راه رفتن

بی ثباتی ستون فقرات با افزایش سن به دلیل ساییدگی و پارگی طبیعی در ستون فقرات افزایش می یابد، اما ممکن است با تروما، آسیب های ورزشی و آرتریت افزایش یابد.

فیوژن کمری آرورا زیپ چیست؟

فیوژن کمری آرورا زیپ یک روش کم تهاجمی است که درد کمر و پا ناشی از بی ثباتی ستون فقرات را درمان می کند.  این درمان به بیماران اجازه می دهد تا به سرعت کیفیت زندگی خود را بدون نیاز به جراحی بزرگ کمر بهبود بخشند .

زمانی استفاده می‌شود که درمان‌های اولیه مانند فیزیوتراپی، داروهای خوراکی و اپیدورال (تزریق‌های بی‌حس‌کننده کمر) با شکست مواجه شوند.

فیوژن کمری آرورا زیپ برای افراد مبتلا به کمردرد یا پا درد و یکی (یا بیشتر) از تشخیص‌های زیر در دسترس است:

  • بیماری دژنراتیو دیسک (DDD)- تحلیل یک یا چند دیسک در ستون فقرات.
  • تنگی نخاع - باریک شدن کانال ستون فقرات که بر نخاع و اعصاب فشار وارد می کند.
  • رادیکولوپاتی کمری- افزایش فشار روی عصب نخاعی در ناحیه کمر که باعث درد، ضعف، بی حسی یا گزگز می شود.
  • اسپوندیلوز یا آرتروز مهره ها - یک جابجایی بین دو ستون فقرات که ممکن است عصب نخاعی را فشار داده و باعث درد پا شود (رادیکولوپاتی کمری).

فیوژن کمری آرورا زیپ چگونه انجام می شود؟

متخصص درد یک برش کوچک در پشت ایجاد می‌کند و یک فاصله‌دهنده را بین دو ستون فقرات، در محلی که ستون فقرات ناپایدار است، قرار می‌دهد. اسپیسر یک وسیله فلزی کوچک است که به عنوان پلی بین دو ستون فقرات عمل می کند و ستون فقرات را تقویت و صاف می کند. این تقویت ستون فقرات به عنوان فیوژن شناخته می شود.

به طور سنتی، فیوژن از طریق یک جراحی گسترده کمر که نیاز به بیهوشی عمومی، بستری شدن در بیمارستان و چندین ماه بهبودی در منزل دارد، به دست می‌آید. در مقام مقایسه، فیوژن کمری آرورا زیپ می تواند ستون فقرات را با حداقل از دست دادن خون، با استفاده از آرام بخش داخل وریدی (IV) جوش دهد. بیمار همان روز به خانه می رود و بهبودی تنها یک هفته طول می کشد.

فیوژن کمری آرورا زیپ چند بار انجام می شود؟

فیوژن کمری آرورا زیپ یک روش یکبار مصرف است. با این حال، در صورت نیاز، اسپیسرهای Aurora ZIP را می‌توان در سایر سطوح ستون فقرات در آینده قرار داد.

نتایج بعد از این روش چیست؟

در مطالعه ای که در مراکز ملی درد و ستون فقرات انجام شد، 32 بیمار مسن با فیوژن کمری آرورا زیپ درمان شدند.

  • میانگین کاهش درد 73 درصد بود.
  • بیماران فعال تر می شوند و داروهای خود را کاهش می دهند
  • هیچ عارضه ای رخ نداد

آیا درمان طولانی تری وجود دارد؟

فیوژن آرورا زیپ یک درمان طولانی مدت است که درد را برای ماه ها تا سال ها تسکین می دهد. در افراد مبتلا به بی ثباتی خفیف تا متوسط ​​ستون فقرات استفاده می شود. اگر ستون فقرات به انحطاط خود ادامه دهد و بیمار ناپایداری شدید ستون فقرات داشته باشد، ممکن است جراحی سنتی کمر ضروری شود


 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا