5 نکته ای که باید در مورد لیزر درمانی بافت عمیق بدانید

پزشکان بیشتر از همیشه از لیزر درمانی برای کمک به کاهش درد و التهاب از شرایط رایج استفاده می کنند.

هزاران پزشک و بیمار قدرت لیزر درمانی را تجربه کرده اند و با اثرات درمانی آن آشنا هستند، اما برای کسانی که اینطور نیستند، در اینجا 5 نکته وجود دارد که همه باید در مورد آن بدانند:

 .1درد و التهاب را بدون عوارض کاهش می دهد

لیزر درمانی از فرآیندی به نام photobiomodulation استفاده می کند. فوتون ها وارد بافت می شوند و با کمپلکس سیتوکروم  c در داخل میتوکندری تعامل می کنند. این فعل و انفعال باعث ایجاد یک آبشار بیولوژیکی از رویدادها می شود که منجر به افزایش متابولیسم سلولی و کاهش درد و التهاب می شود. بر خلاف داروها، لیزر درمانی درد را بدون عوارض جانبی نامطلوب کاهش می دهد.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که بیماران تسکین درد طولانی مدت را گزارش می دهند. در حالی که تعداد درمان های مورد نیاز ممکن است بسته به شدت بیماری متفاوت باشد، بسیاری از بیماران تنها پس از چند درمان تسکین پایداری را تجربه می کنند.

 .2برای شرایط حاد و مزمن قابل استفاده است

هنگام درمان شرایط حاد با لیزر درمانی، به ویژه زمانی که این لیزر در اسرع وقت پس از آسیب تجویز شود (با فرض اینکه خونریزی فعال وجود نداشته باشد) موثر است. هرچه سریعتر التهاب کاهش یابد و روند بهبودی شروع شود، بهتر است. در صورت آسیب حاد، لیزر درمانی به بازگرداندن سریعتر بدن به عملکرد طبیعی کمک می کند.

در شرایط مزمن، لیزر درمانی اغلب برای کمک به مبارزه با درد و التهاب مداوم استفاده می شود. لیزر درمانی جدید  LightForce 40 وات XLi توسط پزشکان برای کاهش سریع التهاب در بیماران مبتلا به درد مزمن استفاده می شود. این لیزر درمانی مخصوصاً برای درمان بیماری‌های مزمن مناسب است، زیرا پزشکان را قادر می‌سازد تا ناحیه وسیع‌تری از درد را درمان کنند و در عین حال دوزهای درمانی مرتبط را ارائه دهند.

3. درمان را می توان برای هر موقعیت استفاده کرد

لیزرهایی که محدوده قدرت بیشتری دارند، گزینه های درمانی همه کاره را ارائه می دهند. لیزری که می تواند از 0.5 وات تا 25 وات کار کند، به پزشک امکان انعطاف پذیری برای درمان کم و آهسته یا با حداکثر، خروجی را می دهد.

در دسترس بودن چندین روش درمان، انعطاف بیشتری را برای پزشک ارائه می دهد. برای مثال، سیستم تحویل  LightForce Empower دارای 5 روش درمان مختلف است که هر کدام برای تسهیل تحویل بهینه در سناریوهای مختلف طراحی شده‌اند. داشتن چندین گزینه تحویل برای اطمینان از اینکه روش تحویل به طور مناسب با شرایط مطابقت دارد، مهم است. به عنوان مثال، هنگام درمان برآمدگی های استخوانی، یک روش درمانی بدون تماس توصیه می شود. با این حال، هنگام درمان ساختارهای عمیق بافت، مانند همسترینگ، اتصال توپ ماساژ در تماس برای کاهش انعکاس و پراکندگی، و همچنین تشویق نفوذ عمیق تر با جابجایی مایعات اضافی، بهترین است. روش درمانی با اندازه های مختلف نیز می توانند برای انجام درمان هایی که به سطوح مختلف دقت نیاز دارند مفید باشند.

4 . احساس خوبی دارند

یک سوال رایج در رابطه با لیزر درمانی این است که "چه حسی دارد؟" بسته به لیزر، می تواند احساس درد کمی ایجاد کند یا می تواند گرمای ملایم و آرام بخش ایجاد کند. بسیاری از بیمارانی که درمان‌های لیزر را دریافت می‌کنند، گزارش می‌دهند که از این تجربه لذت می‌برند.

بیمارانی که تحت درمان با لیزرهای با قدرت بالاتر قرار می گیرند نیز اغلب کاهش سریع درد را گزارش می دهند. برای فردی که از درد مزمن رنج می برد، این اثر می تواند به ویژه برجسته باشد. لیزر درمانی برای درد می تواند احساس خوبی داشته باشد.

.5 درمان سریع و موثر هستند

با لیزر درمان ها سریع هستند، معمولاً 5 تا 10 دقیقه بسته به اندازه، عمق و شدت بیماری تحت درمان.

لیزرهای پرقدرت قادرند انرژی زیادی را در مدت زمان کمی تحویل دهند، بنابراین دوزهای درمانی به سرعت به دست می آیند.

موارد استفاده از لیزر درمانی برای درمان درد

لیزر برای چندین بیماری، به کاهش درد و تورم را برای آسیب های جزئی از جمله درد گردن و کمر، درد زانو و مفاصل، تاندونیت، آرنج تنیس بازان و... کمک می کند.

پروفسور سیروس مؤمن زاده در کلینیک آماده‌ی ارائه خدمات در زمینه‌ی درمان انواع دردهای مفصلی و عضلانی با استفاده از لیزر درمانی و با استفاده از بهترین امکانات به شما می‌باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

شماره های تماس:

021-88449335 ، 021-88460605 ، 09198172104 و 09338866615

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان‌های غیر جراحی ارائه شده در کلینیک دردشناسی پروفسور سیروس مؤمن زاده و توضیحات مربوط به آنها به مقالات درمان‌های بدون جراحی مراجعه کنید و در صورت تمایل به استفاده از درمان های ترکیبی جامع و مدرن با کلینیک پروفسور مؤمن‌زاده تماس بگیرید.

و

همچنین می‌توانید سوالات خود را از پروفسور سیروس مومن زاده در تله ویزیت TeleVisit - بپرسید.

👇 اینجا را کلیک کنید 👇

www.TeleVisit24.com

تنها با وارد کردن نام و نام خانوادگى و شماره موبایل و ثبت نام در سامانه تله ویزیت، بلافاصله و حداکثر طى مدت ٢٤ ساعت پاسخ خود را از بهترین پزشکان متخصص دریافت کنید و دیگر نگران سلامت خود نباشید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا