کمردرد بین تیغه های شانه، آیا جدی است؟

وضعیت نامناسب، آسیب دیدگی یا مشکلات ستون فقرات همگی می توانند منجر به کمردرد شوند. یکی از علل شایع درد بین تیغه های شانه، کشیدگی عضلات است.

درمان برای درد خفیف بالای کمر شامل تمرینات کششی و مسکن‌ها است. برخی از موارد درد بین تیغه های شانه قابل پیشگیری است.

ممکن است فردی با مشکلات ستون فقرات زمینه ای برای کاهش درد و ناراحتی به مشاوره از یک پزشک متخصص دردشناسی نیاز داشته باشد.

👇 اینجا را کلیک کنید 👇

www.TeleVisit24.com

حرکات کششی، حفظ وضعیت بدنی خوب، کاهش استرس و اجتناب از بلند کردن اجسام سنگین می تواند به کاهش یا جلوگیری از درد شانه کمک کند.

علل

چندین ماهیچه با اشکال و اندازه های مختلف در قسمت بالایی پشت وجود دارد که به حرکات گردن، شانه و بازو کمک می کند.

آسیب به این ماهیچه ها می تواند باعث درد بالای کمر شود. این احساس می تواند یک درد مبهم یا یک درد شدید باشد.

ورزش

برخی از انواع ورزش خطر آسیب به قسمت فوقانی کمر را افزایش می دهد.

پرتاب توپ از بالای سر، بلند کردن وزنه و انجام چند حرکت شنا می تواند عضلات بین تیغه های شانه را تحت فشار قرار دهد. تکرار این حرکات در طول زمان یکی از دلایل رایج کشیدگی عضلات است.

سایر علائم کشیدگی عضلانی شامل احساس ضعف در ناحیه، تورم و گرفتگی عضلات است.

افراد می توانند یک فشار خفیف را با یخ، استراحت و مسکن ها درمان کنند. اکثر سویه های خفیف باید ظرف چند هفته بهبود یابند.

داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) می توانند درد و تورم را کاهش دهند. مهم است که سعی کنید از فعالیت هایی که عضلات پشت را تحت فشار قرار می دهند اجتناب کنید.

استفاده از کیسه یخ به مدت 20 دقیقه هر چند ساعت یکبار می تواند درد و تورم را کاهش دهد. حرکت آرام شانه ها در فواصل منظم می تواند به کاهش هر گونه سفتی کمک کند.

وضعیت بدن

نحوه نشستن یا ایستادن شخصی می تواند باعث درد بین تیغه های شانه شود. برخی از موقعیت هایی که ممکن است بر روی عضلات قسمت فوقانی کمر فشار بیاورند عبارتند از:

  • بیشتر روز پشت میز نشستن
  • استفاده از یک صندلی ناخوشایند
  • برای مدت طولانی روی لپ تاپ خم شوید
  • روی هم زدن پاها هنگام نشستن

این وضعیت ها می تواند باعث ایجاد درد مبهم بین تیغه های شانه شود.

کشش آرام ماهیچه های قسمت بالای کمر می تواند به کاهش درد کمک کند. افراد می توانند برای کاهش سفتی شانه ها را به جلو و عقب بچرخانند. اتصال دست ها به پشت و کشیدن آرام بازوها به سمت پایین نیز ممکن است کمک کننده باشد.

استرس

استرس باعث می شود عضلات بدن منقبض شوند. گردن و شانه های یک ناحیه متداول تنش هستند که می تواند باعث درد بین تیغه های شانه شود.

اگر عضلات شانه برای مدت طولانی منقبض باشند، استرس نیز می تواند باعث سردرد شود.

رسیدگی به علل استرس، داشتن یک خواب کافی و ورزش منظم همگی می توانند استرس را کاهش دهند.

بلند کردن یا حمل کردن شی سنگین

حمل یا بلند کردن چیز سنگین می تواند قسمت بالایی پشت را تحت فشار قرار دهد. افراد باید مراقب باشند که هنگام هل دادن، کشیدن یا بلند کردن وسایل از روش‌های ایمن بلند کردن استفاده کنند.

حمل یک کیف شانه به شانه ها وزن وارد می کند و ماهیچه های بین تیغه های شانه را می کشد. نگه داشتن کیسه های خرید سنگین نیز می تواند بازوها و ماهیچه های قسمت بالای کمر را تحت فشار قرار دهد.

افراد می توانند با انتخاب کوله پشتی های دارای دو بند برای پخش یکنواخت وزن و تنها با حمل وسایل ضروری، از حمل وزن بیش از حد بر روی شانه خودداری کنند. در صورت لزوم، فرد می تواند بیش از یک سفر داشته باشد تا از حمل چند کیف سنگین به طور همزمان خودداری کند.

آسیب عضلانی

آسیب به عضلات قسمت بالایی پشت می تواند باعث درد بین تیغه های شانه شود.

صدمات ممکن است در نتیجه ورزش، بلند کردن چیزی سنگین یا افتادن رخ دهد. پارگی می تواند باعث درد شدید شود.

عضلات روتاتور کاف بازو را به تیغه شانه متصل می کنند. آسیب رساندن به یک یا چند مورد از این ماهیچه ها می تواند باعث درد در قسمت بالای کمر و شانه شود. چنین صدماتی همچنین می تواند باعث ایجاد مشکل در حرکت بازو یا شانه شود.

درمان پارگی خفیف یا متوسط ​​عضلانی شامل استراحت، استفاده از کیسه یخ و انجام تمرینات تقویتی است. در برخی موارد، پزشک ممکن است تزریق استروئید را برای کاهش تورم تجویز کند.

اسکولیوز

اسکولیوز وضعیتی است که در آن ستون فقرات دارای انحنای جانبی است. شانه ها یا باسن فرد ممکن است کمی ناهموار به نظر برسند، یا ممکن است یک شانه بیرون بیاید.

اسکولیوز همیشه علائمی ایجاد نمی کند، اما برخی از افراد مبتلا به این بیماری ممکن است کمردرد را تجربه کنند.

سندرم درد میوفاشیال

سندرم درد میوفاشیال یک وضعیت سلامتی طولانی مدت است که باعث درد در گروه های عضلانی خاص می شود. برخلاف سایر شرایط درد مزمن، درد در سراسر بدن رخ نمی دهد.

نقطه ماشه ای در عضله باعث درد در ناحیه می شود. در قسمت فوقانی کمر، ممکن است باعث درد در سراسر گروه عضلات اطراف ستون فقرات، گردن و شانه ها شود.

درمان می تواند شامل لیزر درمانی، تزریق استروئید و تغییر سبک زندگی باشد.

آرتروز

ساییدگی و پارگی تدریجی مفاصل در طول زمان می تواند باعث آرتروز شود. علائم شامل سفتی، درد و تورم است که می تواند باعث ایجاد مشکل در حرکت مفاصل شود.

آسیب دیدگی یا استفاده بیش از حد از مفاصل می تواند خطر آرتروز را افزایش دهد.

برخی از افراد شغلی دارند که مستلزم حمل مکرر از بالای سر یا بلند کردن وسایل سنگین است. این کار می تواند منجر به آرتروز در مفاصل شانه و کمردرد در اواخر زندگی شود.

جلوگیری

حفظ وضعیت بدنی خوب، قوی نگه داشتن ماهیچه های شانه ها و قسمت بالایی پشت و پرهیز از بلند کردن اجسام سنگین می تواند به جلوگیری از درد بین تیغه های شانه کمک کند.

افرادی که برای مدت طولانی پشت میز می نشینند از یک صندلی راحت برای جلوگیری از کمردرد استفاده کنند. آنها باید سعی کنند بدون قوز کردن شانه ها یا فشار دادن گردن به سمت جلو، ستون فقرات را در وضعیت طبیعی نگه دارند.

ورزش منظم می تواند به فرد کمک کند وزن متوسطی را حفظ کند، که باعث کاهش فشار روی کمر می شود.

استرس می تواند باعث ایجاد تنش در قسمت بالای کمر و شانه ها شود. یوگا یا تمرینات کششی می تواند به کاهش عضلات سفت کمک کند.

خلاصه

کشیدگی عضلات بالای کمر و ایجاد درد بین تیغه های شانه آسان است. دلایل رایج خم شدن روی لپ‌تاپ، حمل کیف‌های سنگین یا نشستن طولانی مدت در یک صندلی ناراحت‌کننده است.

بیشتر علل کمردرد خفیف هستند. با این حال، برخی از مشکلات جدی تر می توانند باعث درد بین تیغه های شانه شوند. برای علائم اسکولیوز، استئوآرتریت یا پارگی عضله، مشاوره پزشکی با پروفسور سیروس مومن زاده، از طریق تله‌ویزیت - TeleTelVisit ضروری است.

روش های درمانی بدون جراحی در کلینیک فوق تخصصی دردشناسی پروفسور سیروس مؤمن زاده:

  • درمان های نوین و تخصصی اوزون درمانی یا ازن تراپی
  • آخرین لیزرهای پرتوان نسل جدید
  • اوزون تراپی
  • فیزیوتراپی
  • تزریق اپیدورال
  •  تریگرپوینت تراپی
  • کمربندهای طبی
  • رفلکسولوژی
  • RF یا رادیوفرکوانسی
  • در موارد نادر جراحی بسته ستون فقرات  هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان‌های غیر جراحی ارائه شده در کلینیک دردشناسی پروفسور سیروس مؤمن زاده و توضیحات مربوط به آنها به مقالات درمان‌های بدون جراحی دیسک کمر مراجعه کنید و در صورت تمایل به استفاده از این درمان های ترکیبی جامع و مدرن با تلفن 02188449335 و 02188460605  و 09198172104 و 09338866615 تماس بگیرید

و

همچنین می‌توانید سوالات خود را از پروفسور سیروس مومن زاده در تله ویزیت - TeleVisit بپرسید.

 

👇 اینجا را کلیک کنید 👇

www.TeleVisit24.com

تنها با وارد کردن نام و نام خانوادگى و شماره موبایل و ثبت نام در سامانه تله ویزیت، بلافاصله و حداکثر طى مدت ٢٤ ساعت پاسخ خود را از بهترین پزشکان متخصص دریافت کنید و دیگر نگران سلامت خود نباشید.

منبع: Upper back pain between shoulder blades: Is it serious?

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا