5 علت شایع درد بازو و دست که باید از آنها آگاه باشید

هر قسمت از بدن شما مستعد درد است. اگرچه ممکن است انتظار داشته باشید که پس از یک آسیب درد را تجربه کنید، اما گاهی اوقات این ناراحتی به دلیل ناشناخته ای ایجاد می شود. برای مثال، درد بازو و دست می‌تواند بدون آسیب به دلایل مختلف رخ دهد. از آنجایی که برای انجام بسیاری از کارها، از نوشتن گرفته تا تایپ کردن و حمل مواد غذایی به خانه، به بازوها و دستان خود تکیه می کنید، درد می تواند کمی آزاردهنده باشد و شما را از انجام کارهایی که باید انجام دهید باز دارد.

در اینجا، ما در مورد درد بازو و دست تخصص داریم و از شما می خواهیم که برخی از علل شایع درد در این نواحی را که ممکن است از آنها اطلاعی نداشته باشید، بدانید.

حرکت تکراری

انجام یک حرکت یکسان و مکرر، با چند وقفه در میان، واقعاً می تواند عضلات، رباط ها و تاندون های بازو یا دست شما را تحت تأثیر قرار دهد. برخی از شرایط رایج وجود دارد که بر روی بازو یا دست تأثیر می گذارد که در اثر حرکت های تکراری ایجاد می شود، از جمله:

تاندونیت

تاندونیت به التهاب تاندون‌های شما اشاره دارد که بافت‌های فیبری ضخیم هستند که ماهیچه‌های شما را به استخوان شما نگه می‌دارند. تکرار مکرر همان حرکت می تواند منجر به التهاب هر یک از تاندون های موجود در بازو یا دست شود.

به عنوان مثال، آرنج تنیس بازان از حرکت ثابت جلو و عقب ساعد شما در حین انجام بازی ایجاد می شود. با این حال، تنیس بازان تنها کسانی نیستند که مستعد این وضعیت هستند. نقاشان، قصابان و لوله کش ها نیز می توانند آرنج تنیس البو را ایجاد کنند. اگر تمام روز را صرف بالا و پایین بردن موس کامپیوتر خود کنید، ممکن است مستعد ابتلا به التهاب نیز باشید.

سندرم تونل کارپال

سندرم تونل کارپال منبع شایع درد دست و بازو است که زمانی ایجاد می‌شود که عصب میانی که حس شست، اشاره، وسط و انگشت حلقه را فراهم می‌کند، در حین حرکت در تونل کارپ در مچ دست شما فشرده می‌شود. حرکت های تکراری، که ممکن است در صورت کار در خط مونتاژ رخ دهد، ممکن است باعث تورم تاندون های مچ دست شما شود که منجر به فشرده شدن عصب و درد شود.

ممکن است بتوانید با تغییر روش انجام کارها، در صورت امکان، برای جلوگیری از استرس مکرر، از درد دست و بازو ناشی از حرکات تکراری جلوگیری کنید. ما در اینجا می‌توانیم به شما کمک کنیم تا بفهمید چگونه حرکات خود را برای جلوگیری از درد تغییر دهید.

ساییدگی که با افزایش سن به وجود می آید

ممکن است با افزایش سن عقل به دست آورید، اما پیری بر سلامت مفاصل نیز تأثیر می گذارد. ممکن است به دلیل فرسودگی غضروفی که مفاصل شما را از هم جدا می‌کند، درد دست یا بازو را تجربه کنید که به مرور زمان رخ می‌دهد و به استخوان‌ها اجازه می‌دهد به هم ساییده شوند. این وضعیت بیشتر به عنوان آرتروز شناخته می شود.

با این حال، این فقط غضروف و مفاصل شما نیست. همچنین می‌توانید در روتاتور کاف خود، که گروهی از تاندون‌ها هستند که بازو و شانه‌تان را در جای خود نگه می‌دارند، به دلیل تحلیل رفتن بافت، پارگی ایجاد کنید. پارگی روتاتور کاف می تواند باعث درد در شانه شود که به سمت پایین بازو حرکت می کند و ممکن است بر توانایی شما در استفاده از بازو تأثیر بگذارد. انحطاط معمولاً روی دست غالب شما نیز تأثیر می گذارد.

شاید گردن شماست

درد بازو یا دست شما ممکن است ارتباط مستقیمی با اندام های شما نداشته باشد. احساساتی که احساس می‌کنید از روی بازو و دست‌هایتان می‌رود، ممکن است از شرایطی ایجاد شود که بر گردن شما تأثیر می‌گذارد، مانند فتق دیسک یا تنگی نخاع.

این شرایط می‌تواند اعصابی را که سیگنال‌ها را به بازو و دست‌های شما ارسال می‌کنند، تحریک کند. اگر هر گونه بی حسی یا سوزن سوزن شدن در دست ها یا بازوهای خود را تجربه می کنید، باید گردن خود را نیز ارزیابی کنید.

برآمدگی روی مچ دست

این برآمدگی خنده دار ممکن است یک کیست گانگلیونی باشد که یک تومور غیرسرطانی پر از مایع روان کننده مفصل شما است. این برجستگی‌های کوچک معمولاً دردناک نیستند، اما اگر روی عصب فشار بیاورند، می‌توانند باعث درد شوند و زندگی با آن‌ها دشوار باشد. درمان کیست ممکن است شامل بی حرکتی، تخلیه مایع یا برداشتن کامل کیست باشد.

سقوط بد

شاید شما استخوانی را نشکنید، اما یک زمین خوردن بد می‌تواند به تاندون‌ها، رباط‌ها یا ماهیچه‌های بازو یا دست شما آسیب برساند و منجر به درد شود. ممکن است وسوسه شوید که آن را در خانه با استراحت، مسکن‌های بدون نسخه و کیسه یخ سوار کنید. اما دانستن علت اصلی درد می تواند به شما کمک کند موثرترین درمان را برای بهبودی سریع دریافت کنید. به عنوان مثال، اگر بعد از افتادن شدید روی زمین در حین تمرین فوتبال، روتاتور کاف را پاره کرده باشید، عدم مراقبت صحیح ممکن است باعث بدتر شدن پارگی شود.

درد بازو و دست می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. شناسایی علت اصلی درد می تواند به شما در دریافت موثرترین درمان کمک کند. برای اینکه بدانید چه چیزی باعث ناراحتی شما می شود، امروز با پروفسور سیروس مومن زاده در اپلیکیشن TeleVisit در تماس باشید یا درخواست ملاقات کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن‌های 09198172104، 88449335 021 ، 88460605 021  و 09338866615 تماس بگیرید.

می‌توانید سوالات خود را از پروفسور سیروس مومن زاده در تله ویزیت - TeleVisit بپرسید.

 

👇 اینجا را کلیک کنید 👇

www.TeleVisit24.com

تنها با وارد کردن نام و نام خانوادگى و شماره موبایل و ثبت نام در سامانه تله ویزیت، بلافاصله و حداکثر طى مدت ٢٤ ساعت پاسخ خود را از بهترین پزشکان متخصص دریافت کنید و دیگر نگران سلامت خود نباشید.

منبع: https://www.choicepain.com

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا