تزریق نقطه ماشه ای یا تریگرپوینت برای درمان عضلات سفت و دردناک

هنگامی که یک عضله سفت، دچار پارگی یا کبود می شود، نقطه منشأ آسیب به عنوان "نقطه ماشه" شناخته می شود و نواحی دردناک عضلانی که حاوی نقاط ماشه ای هستند و گره های عضلانی که هنگام شل نشدن عضلات ایجاد می شوند.  تزریق نقطه ماشه ای حاوی ترکیبی از داروها است که به شل شدن عضلات و کاهش التهاب کمک می کند. همانطور که دارو کار خود را انجام می دهد، جریان خون بهبود می یابد و بدن شروع به بهبودی خود می کند.

درد ناشی از یک عضله آسیب دیده می تواند باعث سردرد و درد در نواحی دیگر درد مانند بازوها، پاها یا کمر شود. درمان درد در نقطه ماشه ای یکی از موثرترین روش ها برای رفع این مشکلات است.

انتظار چه چیزی می رود؟

ابتدا یک پزشک باید نقطه ماشه را پیدا کند. این از طریق یک معاینه فیزیکی و میتواندهمراه با دستگاه یولتراسوند انجام شود که در آن پزشک عضلات را از نظر مناطق گره خورده بررسی می کند. برای تشخیص نقطه ماشه ای نیازی به تصویربرداری نیست، زیرا در اشعه ایکس یا ام آر آی نشان داده نمی شود. با این حال، اگر یک بیماری زمینه‌ای علت نقطه ماشه باشد، این آزمایش‌ها می‌توانند مفید باشند.

دریافت تزریق نقطه ماشه ای معمولاً فقط 15 دقیقه طول می کشد. ممکن است در چند هفته آینده چندین تزریق دریافت کنید، اما پس از آن، معمولاً به یک جلسه هر دو ماه یکبار محدود می شود.

تزریق نقطه ماشه ای بسیار ایمن است و نباید عوارض جانبی داشته باشد. اگر از فیزیوتراپی استفاده می کنید، نشان داده شده است که تزریق نقطه ماشه ای عملکرد و کارایی کلی این برنامه ها را بهبود می بخشد.

چه زمانی از تزریق نقطه ماشه ای استفاده می شود؟

تزریق نقطه ماشه ای برای درمان بسیاری از گروه های عضلانی، به ویژه آنهایی که در بازوها، پاها، کمر و گردن هستند، استفاده می شود. علاوه بر این، تزریق نقطه ماشه ای را می توان برای درمان فیبرومیالژیا و سردرد تنشی استفاده کرد. این تکنیک همچنین برای کاهش سندرم درد میوفاشیال (درد مزمن شامل بافتی که عضله را احاطه کرده است) که به درمان های دیگر پاسخ نمی دهد، استفاده می شود. با این حال، اثربخشی تزریق نقطه ماشه ای برای درمان درد میوفاشیال هنوز تحت مطالعه است.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر سیروس مومن زاده   ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا