5 علت شایع درد لگن و ساق پا که باعث ناراحتی شما می شود

درد لگن و ساق پا می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به این دلیل است که حرکت مفصل ران، کمر و استخوان‌های ساق پا همگی به هم متصل هستند، بنابراین درد یا التهاب در یک ناحیه می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در ناحیه دیگر شود. بنابراین در این مقاله، من به شما کمک می‌کنم تا «5 علت شایع درد لگن و ساق پا» را بیابید.

علائم درد لگن و ساق پا

علائم پا درد و درد لگن بستگی به علت درد می تواند متفاوت باشد. بنابراین نوع علامت می تواند در تعیین وضعیت و علت ناراحتی شما کمک کند.

علائم اصلی عبارتند از:

  • درد شدید تیرکشنده در باسن و کمر می تواند علامت سیاتیک یا سایر مشکلات عصبی باشد.
  • احساس سوزن سوزن شدن در پاها، به ویژه در ساق پا، می تواند نشانه نوروپاتی یا آسیب عصبی باشد.
  • درد در ناحیه کمر یا پایین کمر تا پاها به خصوص در یک طرف می تواند از علائم ساکروایلیاک باشد.
  • درد تیرکشنده که به پاهای شما تابیده می شود می تواند نشانه ای از کشیدگی کمر یا فتق باشد.
  • درد در قسمت داخلی لگن یا کشاله ران می تواند نشانه ای از وجود مشکل در مفصل ران باشد.
  • درد در قسمت بیرونی باسن و بالای ران یا بیرونی باسن می‌تواند نشانه کشیدگی عضلات، رباط‌ها یا تاندون‌ها در ناحیه لگن باشد.

5 علت اصلی درد لگن و ساق پا

درد لگن و ساق پا می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، بنابراین 5 علت اصلی عبارتند از:

آرتروز

به التهاب مفاصل شما اشاره دارد. علائم اصلی این است که شما احساس سفتی، تورم یا یک ناراحتی عمومی در اطراف باسن خود دارید که از پاهای شما تابش می کند. شایع ترین علت درد لگن، آرتروز و آرتریت روماتوئید است.

بورسیت

بورسیت هیپ به کیسه های مایعی گفته می شود که بین بافت هایی مانند استخوان، ماهیچه و تاندون ها یافت می شود. علت اصلی بورسیت آسیب هایی مانند برآمدگی یا افتادن، خار استخوان لگن، وضعیت نامناسب و استفاده بیش از حد از مفاصل است. التهاب به دلیل فعالیت های تکراری یا کار زیاد است که درد لگن را تحریک می کند.

سیاتیک

سیاتیک می تواند در نتیجه فتق دیسک یا خار استخوانی رخ دهد که می تواند باعث درد در ناحیه کمر و پاهای شما شود. این درد با یک عصب فشرده در پشت شما همراه است و همچنین این درد می تواند باعث درد لگن و پا شود. علائم اصلی عبارتند از:

  • درد شدید پس از آسیب یا تصادف.
  • بی حسی یا ضعف در پاهای شما.
  • نمی توانید روده یا مثانه خود را کنترل کنید.

تاندونیت

این یک التهاب تاندون است، تاندون یک طناب ضخیم است که استخوان را به ماهیچه می‌چسباند. آنها می توانند باعث درد و تورم در ناحیه آسیب دیده شوند. همچنین می تواند باعث ایجاد ناراحتی در لگن و ساق پا در زمان استراحت شود. تاندونیت اغلب از طریق سیستم مدیریت درد درمان می شود، برخی از درمان هایی که می توانید خودتان آن را انجام دهید عبارتند از:

  • ناحیه آسیب دیده را چندین بار در روز یخ بزنید.
  • ناحیه را فشرده کنید
  • برای کاهش تورم، پاهای خود را بالاتر از قلب خود قرار دهید.

پارگی لابرال هیپ

لابروم شکافی در حلقه غضروفی است که لبه بیرونی حفره مفصل ران شما را دنبال می کند. افرادی که حرکات چرخشی مکرر انجام می دهند و ورزشکاران در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این مشکل هستند.

روش های درمانی بدون جراحی در کلینیک فوق تخصصی دردشناسی پروفسور سیروس مؤمن زاده:

  • درمان های نوین و تخصصی اوزون درمانی یا ازن تراپی

در این روش با استفاده دستگاه سونوگرافی گاز اوزون را به ناحیه مربوطه تزریق میکنند این روش کاملا بدون عوارض است و ممکن است طبق صلاحدید پزشک در چند مرحله انجام گیرد.

  • آخرین لیزرهای پرتوان نسل جدید

در این روش همانند روش بالا با کمک دستگاه سونوگرافی لیزر را در ناحیه مربوطه می تابانند و همانند این است که سنسور خطر یک ناحیه را خاموش کنند و در نتیجه درد بهبود یابد. این روش نیز ممکن است طی چند مرحله البته با صلاحدید پزشک همچنین طبق شرایط بیمار صورت گیرد.

  • فیزیوتراپی

فیزیوتراپی و استفاده ار گرمای موضعی هم میتواند از شدت درد بکاهد. پزشک معالج داروهایی را تجویز میکند تا به کمک آنها از شدت درد بیمار کم کند. مهمترین این ها داروهای ضد التهاب و داروهای شل کننده عضلانی است.

  • تزریق اپیدورال

اپیدورال تزریق ماده یا داروی ضد التهاب است. در این روش بیمار با مراجعه به کلینیک درد، با شرایط استریل برای این کار آماده می شود. این روش بدون بیهوشی عمومی یا تزریق داروی آرامبخش انجام میگیرد و پس از بیحسی موضعی در ناحیه پوست کمر، باید به مدت چند دقیقه صبر کرد تا اثرات داروی بیحسی کامل شود.

  •  RF یا رادیوفرکوانسی

این روش همانند روش بالاست فقط با امواج رادیویی صورت میگیرد و طیف گسترده ای را شامل می شود.

  • تزریق استروئید

به نقاط ماشه‌ای می‌تواند به کاهش درد کمک کند. در برخی افراد تنها فرو کردن سوزن می‌تواند کارساز باشد. به این روش سوزن‌کاری خشک می‌گویند. در این شیوه یک سوزن را به چند قسمت در داخل یا اطراف نقطه ماشه‌ای وارد می‌کنند. طب سوزنی نیز ممکن است برای برخی افراد مفید واقع شود.

در موارد نادر جراحی بسته ستون فقرات  هستند

امیدوارم مقاله “5 علت شایع درد لگن و ساق پا” را دوست داشته باشید. اگر پیشنهاد و سوالی دارید می توانید از طریق اپلیکیشن تله ویزیت _ TeleVisit با من در تماس باشید.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

منبع:  www.supplementpilot.com

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا