خم شدن ستون فقرات و کمردرد

چه در حال ورزش، باغبانی، بازی با بچه‌هایتان یا انجام کارهای خانه باشید، هر یک از این حرکات خمشی بر اساس جهتی که ستون فقرات شما در حین انجام آن‌ها می‌رود، نام‌های خاصی دارند. خم شدن به جلو وجود دارد. امتداد، که یک حرکت از نوع پشت قوس دار است. خم شدن جانبی، همچنین به عنوان کج شناخته می شود.

بیایید شایع ترین عمل ستون فقرات را بررسی کنیم:

خم شدن

یک حرکت آشنا برای اکثر ما، خم شدن ستون فقرات عمل خم شدن به جلو است. این همان کاری است که به شما گفته می شود هنگام بلند کردن وسایل سنگین، باغبانی و سایر کارهای دستی از انجام آن خودداری کنید. درک نحوه عملکرد فلکشن و اثرات آن بر بدن ممکن است به مدیریت کمردرد شما کمک کند.

خم شدن ستون فقرات و خطر فتق دیسک

خم شدن بیش از حد ستون فقرات چه به این دلیل که چیزی با وزن قابل توجهی حمل می کنید یا در حال پیچاندن ستون فقرات خود در حین خم شدن - ممکن است بر دیسک های بین مهره ای شما تأثیر منفی بگذارد. حتی ممکن است باعث آسیب فتق دیسک شود.

فتق دیسک زمانی اتفاق می افتد که پوشش بیرونی دیسک نخاعی که به آنولوس فیبروزوس معروف است دچار شکستگی یا شکستگی شود و مرکز مایع دیسک (نوکلئوس پالپوزوس) به بیرون نشت کند. اگر هسته پالپوزوس بر روی ریشه عصبی نخاعی فرود بیاید، همانطور که اغلب اتفاق می افتد، احتمالاً درد و یا سایر علائم عصبی را تجربه خواهید کرد که در مجموع به عنوان رادیکولوپاتی شناخته می شوند.

خم شدن ستون فقرات و تغییر شکل

همه ما در معرض نیروی گرانش هستیم، که می تواند ستون فقرات را در طول زمان به تدریج فشرده کند. به نوبه خود، این ممکن است منجر به خم شدن مزمن ستون فقرات به نام کیفوز شود. مگر اینکه در مورد وضعیت بدن خود بسیار مراقب باشید، ممکن است حتی متوجه کیفوز خود نشوید تا زمانی که شدید شود یا منجر به درد شود.

نشستن پشت کامپیوتر، رانندگی و حمل کودکان نمونه‌هایی از فعالیت‌هایی هستند که ممکن است خود را به انحراف وضعیتی خمیدگی ستون فقرات برساند.

همراه با کیفوز، خم شدن ستون فقرات به عنوان یک عادت روزانه در طول زمان ممکن است به اسکولیوز یا انحراف کمک کند. در این شرایط، وضعیت خم شدن مزمن ستون فقرات جزء "ساژیتال" نامیده می شود. ساژیتال به حرکتی اطلاق می شود که در این مورد ستون فقرات و تنه به سمت جلو یا عقب می رود.

خم شدن ستون فقرات و تنگی ستون فقرات

در برخی موارد، فلکشن خارج نخاعی مورد نظر است. به عنوان مثال، اگر تنگی کانال نخاعی دارید، ممکن است علائم کلاسیک لنگش نوروژنیک را تجربه کنید. به طور کلی، قرار دادن ستون فقرات در وضعیت خمیده به کاهش درد و گرفتگی ناشی از لنگش عصبی کمک می کند.

همیشه عاقلانه است که با ارائه دهنده پزشکی خود برای بهترین موقعیت ها و تمرینات با توجه به شرایط فردی خود مشورت کنید.

جلوگیری از مشکلات کمر مربوط به خم شدن ستون فقرات

ساده ترین راه برای جلوگیری از مشکلات کمر ناشی از خم شدن مزمن ستون فقرات این است که هسته مرکزی بدن خود را که شامل عضلات شکم و پشت شما می شود، انعطاف پذیر و قوی نگه دارید.

یک برنامه تمرینی پشت باید به شما در انجام این کار کمک کند. به ویژه، یوگا و پیلاتس نه تنها ماهیچه ها را تقویت می کنند، بلکه تراز ستون فقرات شما را نیز توسعه می دهند. به علاوه، تأکید آنها بر عملکرد متعادل و هم ترازی کل بدن ممکن است به برقراری مجدد وضعیت ایستاده کمک کند.

تمرینات قدرتی اغلب با کمر خمیده یا پیچ خورده انجام می شود. از آنجایی که قوس دادن و تا حدی پیچش، اقداماتی مخالف خم شدن ستون فقرات است، تمرینات در این وضعیت ها ممکن است با تمایلات معمول به خم شدن ستون فقرات مقابله کند، که به نوبه خود ممکن است خطرات مرتبط با کمر را کاهش دهد.

برخی از بیماری‌های ستون فقرات مانند آرتریت، مشکلات مفصل فاست و موارد دیگر وجود دارند که ممکن است با قوس‌کردن یا چرخاندن پشت شما تحریک شوند. پیچش ممکن است فتق دیسک را نیز تحریک کند. اگر مطمئن نیستید که با توجه به علائم خود چه کاری باید انجام دهید، از پزشک خود بپرسید که از کدام ورزش های پشت باید اجتناب کنید و انجام کدامیک برای شما بی خطر است.

امیدوارم مقاله “خم شدن ستون فقرات و کمردرد” را دوست داشته باشید. اگر پیشنهاد و سوالی دارید می توانید از طریق اپلیکیشن تله ویزیت _ TeleVisit با من در تماس باشید.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا