لیزر درمانی برای کمردرد مزمن

کمردرد مزمن یک بیماری شایع است که سالانه افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث ناراحتی و حتی محدوده حرکتی محدودی می شود. به طور سنتی، کمردرد مزمن اغلب با روش های تهاجمی یا حتی جراحی ستون فقرات درمان می شود. با پیشرفت های مداوم در تکنولوژی، لیزر درمانی به یک جایگزین موثر و غیرتهاجمی برای درمان کمردرد مزمن تبدیل شده است.

با استفاده از فناوری پیشرفته لیزر، درمان های لیزری سطح پایین برای کمردرد مزمن می تواند علائم ناراحت کننده را بهبود بخشد و دامنه حرکتی مناسب را بازیابی کند. یکی از بهترین مزایای لیزر درمانی برای کمردرد مزمن غیر تهاجمی بودن آن است، به این معنی که بیماران اغلب زمان بهبودی بسیار کوتاه تری نسبت به بیمارانی دارند که تحت درمان های سنتی یا جراحی قرار می گیرند.

کمردرد مزمن چیست؟

کمر درد یک بیماری شایع پزشکی است که بسیاری از افراد ممکن است در مقطعی از زندگی خود با آن مواجه شوند. بسیاری از موارد کمردرد حاد هستند، به این معنی که ممکن است به طور ناگهانی به دلیل آسیب یا تصادف ایجاد شوند، اما درد معمولاً بیش از شش ماه طول نمی‌کشد. از سوی دیگر، کمردرد مزمن زمانی است که درد ممکن است به صورت دوره‌ای رخ دهد یا برای مدت طولانی ادامه داشته باشد.

کمردرد مزمن ممکن است ظاهر شود، از بین برود یا حتی به طور مداوم بدون تسکین باقی بماند. در موارد شدید کمردرد مزمن، بیماران ممکن است در انجام فعالیت های روزانه و حتی راه رفتن یا نشستن دچار مشکل شوند. دلایل بالقوه زیادی برای کمردرد مزمن وجود دارد، از جمله:

فتق یا پارگی دیسک:

دیسک‌های ستون فقرات پدهای بین مهره‌های ستون فقرات هستند که به جلوگیری از ساییدگی استخوان‌های ستون فقرات با یکدیگر کمک می‌کنند. لیز خوردن، فتق یا پارگی دیسک می تواند باعث کمردرد مزمن شدید شود.

آرتریت:

آرتریت نخاعی می تواند باعث التهاب در امتداد مفاصل فاست در ستون فقرات و مفاصل ساکروایلیاک واقع بین ستون فقرات و لگن شود. آرتریت ستون فقرات می تواند دردناک باشد و علائم مزمن ایجاد کند.

استئوآرتریت:

استئوآرتریت ستون فقرات در اثر ساییدگی طولانی مدت غضروف مفاصل و دیسک های ستون فقرات ایجاد می شود. در برخی موارد، استئوآرتریت ستون فقرات می‌تواند باعث ایجاد خار شود و به اعصاب خروجی ستون فقرات فشار وارد کند.

کشیدگی عضله یا رباط:

حرکات مکرر یا ناگهانی می تواند عضلات و رباط های پشت را تحت فشار قرار دهد و به ساختارهای اطراف آسیب برساند. کشیدگی ماهیچه یا رباط می تواند باعث درد و ناراحتی شدید مداوم شود تا زمانی که به طور مناسب درمان نشود.

بخش هایی از ستون فقرات

چهار ناحیه ستون فقرات شما وجود دارد که هر کدام نام و ناحیه متفاوتی دارند. درک اینکه در کدام قسمت از ستون فقرات درد مزمن را تجربه می کنید، اولین قدم برای دریافت درمان کافی است. چهار بخش ستون فقرات عبارتند از:

ستون فقرات گردنی:

ستون فقرات گردنی به بالاترین بخش ستون فقرات در امتداد ناحیه گردن شامل هفت مهره که توسط دیسک های بین مهره ای از هم جدا شده اند، اطلاق می شود.

ستون فقرات سینه ای:

ستون فقرات سینه ای در قسمت میانی و فوقانی پشت قرار دارد و شامل 12 مهره است.

ستون فقرات کمری:

ستون فقرات کمری از پنج مهره تشکیل شده است که در قسمت پایینی ستون فقرات قرار دارند.

ساکروم:

استخوان خاجی در پایه ستون فقرات کمری قرار گرفته و به لگن متصل می شود. ساکروم به تثبیت لگن کمک می کند و دیواره خلفی لگن را تشکیل می دهد.

لیزر درمانی برای کمردرد مزمن

لیزر درمانی سطح پایین که معمولاً به عنوان لیزر درمانی سرد شناخته می شود، یک درمان موثر و غیر تهاجمی برای کاهش کمردرد مزمن است. فناوری نوآورانه لیزر که در طول درمان لیزری سطح پایین استفاده می‌شود، می‌تواند کمردرد را از طریق فرآیندی به نام تحریک زیستی کاهش دهد. این درمان جایگزین کمردرد مزمن هیچ خطری ندارد.

درمان‌های لیزر سرد از فناوری لیزری دقیقی استفاده می‌کنند که به پزشکان اجازه می‌دهد منبع کمردرد را برای بهبود علائم هدف قرار دهند. در نتیجه، بیماران می توانند کمردرد خود را بدون بسیاری از جنبه های منفی ناشی از جراحی های سنتی و سایر روش های درمانی کاهش دهند.

اثربخشی لیزر برای کمردرد مزمن

درمان های لیزری برای کمردرد مزمن می تواند درد، ناراحتی و محدودیت تحرک مرتبط با کمردرد را کاهش دهد. در حالی که یکی از بارزترین و سودمندترین جنبه های لیزر درمانی این است که می توانند درد را تسکین دهند، لیزر درمانی مزایای دیگری نیز برای سلامتی دارد.

دقیق و سریع:

لیزر درمانی سطح پایین می تواند منبع کمردرد را با نهایت دقت هدف قرار دهد. به عنوان یک گزینه درمانی دقیق، لیزر درمانی سرد روشی موثر است که پزشک می تواند به سرعت و کارآمد انجام دهد.

غیردارویی:

درمان‌های سنتی غیرتهاجمی کمردرد اغلب از داروهای ضد درد مانند مواد افیونی استفاده می‌کنند که می‌تواند خطرناک باشد و منجر به وابستگی شود. درمان‌های لیزری سطح پایین می‌توانند بدون تجویز داروهای ضد درد، درد مزمن کمر را تسکین دهند.

ایمن و موثر:

درمان با لیزر سرد یک درمان ایمن و غیر تهاجمی برای کمردرد است که عوارض جانبی یا عوارض بالقوه کمی دارد. یک درمان موثر کمردرد مزمن، لیزر درمانی سطح پایین از برش های جراحی برای تسکین کمردرد استفاده نمی کند.

بدون توقف:

از آنجایی که لیزر درمانی سرد یک گزینه درمانی غیرجراحی و غیر تهاجمی است، بیماران می توانند به سرعت به فعالیت های روزانه خود بازگردند و اغلب اوقات از کار افتادگی اندکی یا بدون آن را تجربه می کنند.

قابل تنظیم:

یکی دیگر از جنبه های منحصر به فرد درمان های لیزری این است که آنها کاملاً قابل تنظیم هستند، بنابراین پزشک می تواند درمان را متناسب با نیازهای خاص بیماران خود برای این روش تغییر دهد.

ترشح اندورفین:

فناوری مورد استفاده در درمان لیزری سطح پایین می تواند باعث آزاد شدن اندورفین شود. ترشح اندورفین می تواند به کاهش درد و ناراحتی در سرتاسر کمر و بدن کمک کند.

التهاب و تورم:

لیزر درمانی می تواند به کاهش التهاب، تورم و ادم کمک کند. التهاب در پشت اغلب بر عضلات حساس، بافت ها و اعصاب فشار وارد می کند که می تواند باعث ایجاد یا بدتر شدن کمردرد مزمن شود.

عضله و اعصاب:

لیزر درمانی سرد می تواند به بافت عضلانی و اعصاب آسیب دیده کمک کند. با افزایش تولید فاکتورهای رشد، لیزردرمانی سطح پایین می‌تواند اعصاب و عضلات را برای بهبود تحریک کند و علائم دردناک مربوط به آسیب عضلانی یا عصبی را بهبود بخشد.

جریان خون:

گردش خون مناسب یک جنبه ضروری است که به بهبودی بدن شما کمک می کند. درمان‌های لیزری سطح پایین می‌توانند گردش خون موضعی را برای بازگرداندن جریان خون مناسب و فرآیندهای بهبود تحریک کنند.

امیدوارم مقاله “لیزر درمانی برای کمردرد مزمن” را دوست داشته باشید. اگر پیشنهاد و سوالی دارید می توانید از طریق اپلیکیشن تله ویزیت _ TeleVisit با من در تماس باشید.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا