لیزر درمانی برای کمردرد حاد

لیزر درمانی برای کمردرد حاد یک روش درمانی موثر است که نیازی به استراحت طولانی یا دوره نقاهت طولانی ندارد. کمردرد حاد یک مشکل رایج است که اغلب پس از تصادف یا جراحت ایجاد می شود. لیزر درمانی سطح پایین یک درمان موثر و غیر تهاجمی برای کمک به کاهش علائم دردناک مختلف مربوط به آسیب کمر است.

در حالی که لیزر درمانی سنتی از لیزرهای داغ استفاده می کند که می تواند بافت ها و ماهیچه ها را گرم کند، لیزر درمانی سطح پایین از لیزری استفاده می کند که بافت ها را گرم نمی کند. از آنجایی که لیزر درمانی سطح پایین پوست یا بافت ها را گرم نمی کند، خطر عوارض جانبی بالقوه را به حداقل می رساند.

کمردرد حاد چیست؟

کمر درد یک بیماری شایع است و می تواند به دو شکل باشد، کمردرد مزمن و کمردرد حاد.

کمردرد مزمن یک مشکل مداوم است که در آن کمردرد ممکن است در طول زندگی ظاهر شود و از بین برود یا برای مدت طولانی ادامه داشته باشد. کمردرد حاد اغلب به طور ناگهانی ایجاد می شود و معمولاً در اثر چیزی خاص مانند آسیب یا تصادف ایجاد می شود.

در بیشتر موارد، درد حاد بیش از شش ماه طول نمی کشد و معمولاً با درمان علت اصلی درد برطرف می شود. کمردرد حاد ممکن است به دلیل شکستگی، دیسک ستون فقرات آسیب دیده، تنگی ستون فقرات، رگ به رگ شدن، پارگی یا سایر آسیب های مربوط به ستون فقرات و کمر ایجاد شود. در حالی که درد ناگهانی ممکن است بارزترین علامت کمردرد حاد باشد، علائم متعددی می تواند وجود داشته باشد، از جمله:

درد

برخی از موارد کمردرد حاد ممکن است باعث احساس درد مبهم در کمر شود. این درد عمومی ممکن است همراه با درد یا ناراحتی ایجاد شود.

گزش

احساس گزش، سوزش یا حتی چاقو شدید می تواند به دلایل مختلف کمردرد ایجاد شود. درد ناگهانی تیراندازی اغلب نشانه آسیب کمر یا کمردرد حاد است.

ناتوانی در ایستادن یا نشستن برای مدت طولانی

برخی از بیماران مبتلا به کمردرد حاد دامنه حرکتی کمتری را تجربه می‌کنند که باعث می‌شود برای مدت طولانی قادر به ایستادن یا نشستن راحت نباشند. کمردرد حاد می تواند راه رفتن یا نشستن را ناراحت کننده و دشوار کند.

اسپاسم عضلانی

اسپاسم عضلانی، سفتی و انقباض می تواند در قسمت تحتانی کمر و باسن ایجاد شود که اغلب باعث تشدید درد ناشی از درد یا کمر حساس می شود. علاوه بر ایجاد درد، اسپاسم عضلانی می تواند به طور کلی ناراحت کننده باشد و نشستن یا دراز کشیدن را دشوار کند.

تحرک محدود

بسته به شدت کمردرد، برخی از بیماران ممکن است کاهش دامنه حرکتی و محدودیت تحرک را تجربه کنند. کمردرد حاد گاهی اوقات می تواند نشستن عمودی یا حتی راه رفتن را دردناک یا غیرممکن کند.

درد تشعشع کننده

در برخی موارد، کمردرد حاد ممکن است در سرتاسر قسمت پایین بدن پخش شود. بیماران ممکن است درد یا ناراحتی تابشی را تجربه کنند که از ناحیه کمر منشأ می گیرد اما از لگن، ران ها و حتی ساق پا عبور می کند.

لیزر درمانی برای کمردرد حاد

لیزر درمانی سطح پایین که معمولاً به عنوان لیزر درمانی سرد شناخته می شود، یک درمان ابتکاری کمردرد است که از طول موج های خاص نور برای نفوذ به بافت های بدن و تحریک روند بهبودی استفاده می کند. لیزر درمانی سرد برای درمان موارد کمردرد حاد بسیار مفید است. بیماران می توانند با این روش درمانی تسکین کمردرد حاد را تجربه کنند زیرا می تواند به کاهش التهاب، تورم و ادم کمک کند.

علاوه بر توانایی آن در کاهش تورم، لیزر درمانی می‌تواند انقباضات عضلانی یا اسپاسم‌هایی را که تحرک را محدود می‌کنند، کاهش دهد و در عین حال به بازگرداندن دامنه مناسب حرکت و عملکرد کمک کند. کارشناسان تخمین می زنند که تقریبا 80 درصد از انسانها در طول زندگی خود کمردرد را تجربه خواهند کرد. از آنجایی که کمردرد یک عارضه پزشکی شایع است، مهم است که درمان های موثری برای بهبود علائم وجود داشته باشد.

اثربخشی لیزر در درمان کمردرد حاد

لیزر درمانی سطح پایین از فناوری لیزر با طول موج های مختلف برای نفوذ به پوست و تسکین کمردرد حاد استفاده می کند. پزشکان می توانند در طول درمان با لیزر سرد، نواحی آسیب دیده یا آسیب دیده پشت را با نهایت دقت هدف قرار دهند. طول موج استفاده شده یا طول درمان لیزر بر اساس فردی متفاوت است و به شدت و اندازه ناحیه آسیب دیده بستگی دارد.

علاوه بر کاهش ناراحتی و علائم دردناک، لیزر درمانی سطح پایین می تواند به ارائه مزایای متعدد دیگری کمک کند. درمان کمر مبتنی بر لیزر می تواند بدون نیاز به جراحی یا درمان های فشرده به تسکین درد کمک کند. برخی از رایج ترین مزایای لیزر درمانی برای کمردرد حاد عبارتند از:

کاهش التهاب

التهاب می تواند باعث ایجاد فشار اضافی در اطراف اعصاب یا عضلات حساس شود و علائم دردناک یا ناراحت کننده را بدتر کند. لیزر درمانی می تواند به طور موثر التهاب یا تورم را که ممکن است به کمردرد کمک کند یا بدتر کند، کاهش دهد.

غیر تهاجمی

یکی از مهمترین جنبه های لیزر درمانی برای کمردرد این است که یک روش درمانی غیر تهاجمی است که می تواند علائم مربوط به کمردرد حاد را بهبود بخشد. از آنجایی که لیزر درمانی غیر تهاجمی است، بیماران می توانند به سرعت به فعالیت های روزانه بازگردند و نگران زمان بهبودی طولانی که اغلب با جراحی یا درمان های تهاجمی تر همراه است، نباشند.

بهبودی سریع

لیزر درمانی برای کمردرد حاد می تواند روند بهبودی را تسریع کند و به بازسازی استخوان و بافت آسیب دیده کمک کند. درمان‌های لیزری سطح پایین همچنین می‌تواند به تحریک تولید فیبروبلاست‌ها کمک کند، سلول‌هایی که برای تولید کلاژن ضروری هستند و نقش مهمی در چرخه بهبودی طبیعی بدن شما دارند.

بهبود گردش خون

لیزر درمانی می تواند به تحریک جریان خون و بازگرداندن گردش خون مناسب به نواحی دردناک کمر کمک کند. گردش خون و جریان خون کافی برای اینکه بدن شما بتواند خود را التیام دهد ضروری است.

دقت

درمان‌های لیزری بسیار دقیق هستند زیرا از فناوری نوآورانه برای هدف‌گیری دقیق منبع کمردرد حاد استفاده می‌کنند. درمان سریع و موثر لیزر می تواند علائم دردناک را به حداقل برساند و به بیماران کمک کند تا سریعتر از ناراحتی کمر بهبود پیدا کنند.

بازسازی عصبی تحریک شده

لیزر درمانی سطح پایین می تواند با تحریک بازسازی اعصاب آسیب دیده یا ناسالم، کمردرد حاد را تسکین دهد. لیزر درمانی می تواند با تسهیل تولید طبیعی فاکتورهای رشد بدن به بازسازی و بازیابی عصب کمک کند.

زمان بهبودی سریعتر

لیزردرمانی سرد از فناوری لیزر انقلابی برای تسریع روند بهبودی و کاهش زمان از کار افتادگی کلی مرتبط با کمردرد حاد استفاده می کند. هدف لیزر درمانی علاوه بر به حداقل رساندن ناراحتی، کمک به بیماران برای بازگشت راحت و سریع به زندگی روزمره است.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا