کمردرد شانه

کمردرد شانه یکی از شایع ترین شکایات در زندگی روزمره است. کمردرد در نتیجه کشیدگی شانه ها در زندگی روزمره یا آسیب مفاصل رخ می دهد. ناراحتی ناشی از فعال شدن مفصل شانه در حالی که استفاده از ستون فقرات روی دست قرار می گیرد، مشکلات جدی در زندگی روزمره ایجاد می کند. شایع ترین علل درد شانه بیماری هایی مانند اختلالات تاندون و آسیب های بافت نرم است. شانه در کانالی قرار دارد که بین دو استخوان تشکیل شده است. اگر بازو بالا و پایین شود، تاندون ها با فشردن بین شانه آسیب می بینند و این مشکل که در اثر ضربه مادرزادی یا هر ضربه ای ایجاد می شود، در صورت فشرده شدن در کانال تاندون ایجاد می شود. این می تواند باعث درد شانه و کمر شود.

علل کمردرد شانه

وضعیت ثابت و زمان سپری شده در مقابل کامپیوتر از دلایل اصلی درد شانه و کمر است. این یکی از رایج ترین مشکلات به ویژه در کارمندان پشت میز است. از هر ده نفر حدود دو نفر کمردرد را تجربه می کنند. علل کمردرد منشا عضلانی دارد. ممکن است به مشکلات وضعیت بدن مربوط باشد. دلیل این امر ماندن طولانی مدت در همان موقعیت است. علائمی مانند کشیدگی ماهیچه ها در هنگام استفاده از کامپیوتر، سفتی و ایجاد گره های داخلی در عضلات و زندگی کم تحرک باعث این دردها می شود. علاوه بر این، قوز، انحنای ستون فقرات، مشکل کبد، کلسیفیکاسیون ستون فقرات، درد معده و کیسه صفرا در برخورد با ستون فقرات، بیماری های روماتیسمی باعث درد ستون فقرات می شود. برای این امر لازم است بدون اتلاف وقت با پزشک متخصص مشورت شود.

حرکت دست ها در تحریک ستون فقرات و کمردرد موثر است. التهاب بافت های نرم به نام بورسا که به عنوان یک بالشتک در تاندون های این ناحیه عمل می کند، باعث ایجاد درد در ستون فقرات و کمر می شود. این شکایات به ویژه در افرادی که با بالا بردن دست های خود در سطح سر در برابر مقاومت کار می کنند، به ویژه افرادی که با نظافت سروکار دارند یا بارهای سنگین حمل می کنند، دیده می شود. علل کمردرد ستون فقرات شامل فیبروزیت سندرم قفسه سینه است. علاوه بر این، بیماری هایی مانند شانه یخ زده، فشردگی عصب به دلیل فتق گردن، شکستگی ها، تومورها بر ستون فقرات و کمردرد تأثیر می گذارد. هنگامی که این مشکلات در افراد رخ می دهد، نیاز به کنترل پزشک است. با معاینه فیزیکی و آزمایشات می توان علت بیماری را درک کرد. در موارد بسیار دردناک، استروئیدها به صورت موضعی روی شانه با بی حسی موضعی اعمال می شود. هنگامی که درد شروع به کاهش می کند، تمریناتی برای محافظت از حرکات مفصل در برابر خطر یخ زدگی در شانه اعمال می شود. اگر بیمار بتواند آنها را اعمال کند، بهبودی مشاهده می شود.

اثر میوفاسیال فیبرومیالژیا از جمله علل کمردرد در ستون فقرات است. خود را به صورت دردی نشان می دهد که منشأ می گیرد و به قسمت های زیادی از بدن سرایت می کند، نه پشت. معمولاً با علائمی مانند ضعف، حساسیت در استفاده از عضلات، تورم در نواحی خاص، بی حسی، اختلال خواب و افسردگی همراه است. داروهای ضد افسردگی در مواردی که درمان اولیه موفقیت آمیزتر است، برای شکایاتی که نشان دهنده سفتی و محدودیت حرکتی روی عضلات در چندین ناحیه گردن و پشت است، استفاده می شود. دردهای میوفاشیال در حالی که درد را کاهش می دهند و با حمایت روانی درمان می شوند، با درمان های طبیعی درمان می شوند. علاوه بر این، مسکن های ساده و کرم های موثر موضعی، شل کننده های عضلانی و کمردرد ستون فقرات نیز تسکین می یابد.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا