علت درد شانه و کمر چیست؟

درد شانه و کمر یکی از رایج ترین مشکلات امروزی است. زیرا اخیراً با افرادی که بیشتر پشت کامپیوتر و میز کار می کنند، درد شانه و کمر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این امر به ویژه در مورد کودکانی که برای مدت طولانی جلوی کامپیوتر می نشینند و الگوهای نشستن نادرست دارند، صادق است. درد شانه و کمر می تواند نشانه ای از مشکلات بزرگ در بزرگسالان باشد. بنابراین اگر چنین مشکلاتی دارید، حتما باید این وضعیت را جدی بگیرید. در غیر این صورت، این مشکلات ممکن است به طور ناگهانی به عنوان یک مشکل یا بیماری بزرگ ظاهر شوند. امروزه افرادی هستند که درد شانه و کمر را در نظر نمی گیرند و سپس با موقعیت هایی مانند سکته قلبی این مشکل مواجه می شوند. زیرا این مناطق بسیار نزدیک به قلب هستند. گاهی اوقات درد در قلب یا سایر اندام ها در این نواحی احساس می شود. اما امروزه شایع ترین علت این دردها فشار بیش از حد افراد به این نواحی است. در حالی که برخی از افراد با ورزش کردن به ناحیه شانه و پشت خود فشار وارد می کنند، برخی افراد به دلیل کاری که در زندگی کاری خود انجام می دهند با این دردها مواجه می شوند. خصوصاً در افرادی که در زندگی کاری بارها را حمل می کنند، شرایطی هستند که به دلیل خستگی عضلات ناحیه شانه و پشت و یا کشیدگی این نواحی در اثر حرکات اشتباه رخ می دهد. به همین دلیل باید علت درد شانه و کمر به خوبی بررسی و با حرفه فرد مرتبط شود.

علت درد شانه و کمر چیست؟

یکی از بزرگترین دلایل این وضعیت، وضعیت خواب اشتباه و در نتیجه اسپاسم عضلانی است. درد شانه و کمر در اثر استفاده از تشک های غیر ارتوپدی و وضعیت خواب نادرست ایجاد می شود. بنابراین اگر مشکلاتی مانند درد شانه و کمر دارید که شما اذیت می شوید، می توانید با دقت در انتخاب تشک های سفت از سلامت کمر، شانه و گردن خود محافظت کنید.

دلیل دیگر این امر البته مشکلات استرس بیش از حد است. مشکلات شانه و کمر درد به دلیل این وضعیت به ویژه در افرادی که به دلیل شدت در زندگی کاری یا امتحانات در زندگی تحصیلی بیش از حد استرس دارند، رخ می دهد. اگر به دلیل چنین شرایطی کمردرد دارید، می توانید با پزشک متخصص دردشناس در اپلیکیشن TeleVisit مشورت کنید.

علت خطرناک شانه و کمر درد البته فتق گردن است. مشکلات فتق گردن به دلایل مختلف باعث درد شدید شانه و کمر در افراد می شود. اگر این مشکل مداخله نشود، مشکلات بسیار بزرگی ممکن است رخ دهد. بنابراین توجه به این مشکل برای سلامتی شما ضروری است.

وضعیت خطرناک دیگر التهاب مفصل است. مشکلات التهابی، به ویژه در مفصل شانه، ممکن است به دلیل هر ضربه یا ضربه ای رخ دهد. در این حالت، درد ناشی از التهاب نیز می تواند از شانه به پشت سرایت کند. علاوه بر این شرایط، درد شانه و کمر نیز به دلایل زیادی ممکن است رخ دهد:

  • مشکلات قلبی و بیماری های عروقی،
  • مشکلات ستون فقرات
  • کلسیفیکاسیون در شانه،
  • بیماری های روماتیسمی،
  • تومورها،
  • بیماری های اندام داخلی،
  • مشکلات عفونی،
  • بیماری های اندام داخلی

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا