علل، علائم و درمان درد روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید

یک اختلال خودایمنی که بر مفاصل، از جمله مفاصل دست و پا تأثیر می گذارد.

روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن به غشای اطراف مفاصل شما حمله کرده و باعث التهاب شود. این تورم اغلب منجر به درد و فرسایش استخوان می شود. آرتریت روماتوئید با استئوآرتریت متفاوت است، زمانی رخ می دهد که بافت های محافظ مفاصل به مرور زمان و با فعالیت فرسوده شوند.

برای تعیین قرار ملاقات با متخصص درد برای درمان روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید، همین امروز با کلینیک درد پروفسور سیروس مومن زاده تماس بگیرید .

حقایقی درباره درد آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی

آرتریت روماتوئید با استئوآرتریت متفاوت است که زمانی رخ می دهد که بافت های محافظ مفاصل به مرور زمان و با افزایش سن فرسوده شوند. آرتریت روماتوئید یک اختلال خود ایمنی است که مفاصل را تحت تاثیر قرار می دهد اما می تواند کل بدن از جمله ریه ها و قلب را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

علائم روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید

شایع ترین علائم آرتریت روماتوئید عبارتند از:

  • مفاصل حساس و متورم. آرتریت روماتوئید اغلب در مفاصل دست و پا شروع می شود. با پیشرفت بیماری، علائم اغلب به مفاصل دیگر سرایت می کند.
  • سفتی مفاصل که معمولاً صبح ها و بعد از عدم تحرک بدتر می شود.
  • خستگی، تب و کاهش وزن.

بیماران اغلب داروهایی را از روماتولوژیست خود برای کاهش روند بیماری دریافت می کنند، اما بسیاری نمی دانند که گزینه های درمانی زیادی برای دردهای مرتبط با آرتریت روماتوئید وجود دارد.

تشخیص روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید

وقتی به کلینیک درد پروفسور سیروس مومن زاده تشریف آوردید، در صورت مشکوک شدن به روند التهابی، میتوان آزمایشی را برای ارزیابی آرتریت روماتوئید در نظر بگیریم. اگر پزشک مشکوک به آرتریت روماتوئید باشد، به یک روماتولوژیست متخصص یا متخصص داخلی  برای اختلالات خود ایمنی ارجاع داده می شوید. درد پروفسور سیروس مومن زاده متخصص درد می‌تواند دست در دست روماتولوژیست شما برای ایجاد یک برنامه درمانی که درد مرتبط با بیماری را برطرف می‌کند، همکاری کند.

بیماران همچنین ممکن است با تشخیص تایید شده قبلی آرتریت روماتوئید به کلینیک ما مراجعه کنند و سال هاست که با درد زندگی می کنند و از گزینه های درمانی متنوع موجود برای درمان درد بی اطلاع هستند. تیم پزشکی ما یک ارزیابی کلی سلامت را انجام می دهد، از جمله:

  • شرح حال کامل پزشکی و معاینه فیزیکی برای ارزیابی ضعف و درد مفاصل.
  • اشعه ایکس، سونوگرافی یا MRI برای تعیین علت درد.

درمان دردهای مرتبط با آرتریت روماتوئید

اگرچه در حال حاضر هیچ درمانی برای آرتریت روماتوئید وجود ندارد، اما کلینیک درد پروفسور سیروس مومن زاده می تواند راهی را برای درمان درد مرتبط با این بیماری ایجاد کنند، از جمله:

  • داروهای خوراکی برای رفع درد در هر مرحله از بیماری یا در طول تشدید بیماری.
  • مهاربندی برای مفاصل مختلف که بیشترین تأثیر را برای کاهش درد و افزایش عملکرد دارند
  • تکنیک‌های مداخله‌ای مستقیم درد – بلوک‌های عصبی و فرسایش عصبی، تزریق کورتیکواستروئید یا غضروف مایع به مفاصل، و تحریک اعصاب محیطی و نخاع.
  • درمان های جایگزین، مانند طب سوزنی، آب درمانی، بیوفیدبک یا ماساژ.
  • فیزیوتراپی برای افزایش قدرت و انعطاف پذیری در مفاصل آسیب دیده.
  • کاردرمانی برای یادگیری مهارت هایی که به شما در سازگاری با محدودیت های بیماری کمک می کند.

علاوه بر این، روماتولوژیست شما ممکن است دسته خاصی از داروها را برای کند کردن پیشرفت بیماری و جلوگیری از آسیب بیشتر به مفاصل و سایر بافت های بدن شما تجویز کند.


همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا