درد و آسیب روتاتور کاف

روتاتور کاف گروهی از ماهیچه ها و تاندون هاست که مفصل شانه را احاطه کرده و سر استخوان بالای بازو را محکم در حفره کم عمق شانه نگه می دارد. آسیب روتاتور کاف می تواند باعث درد مبهم در شانه شود که در شب بدتر می شود.

آسیب های روتاتور کاف شایع است و با افزایش سن افزایش می یابد. این صدمات ممکن است در افرادی که مشاغلی دارند که به انجام مکرر حرکات بالای سر نیاز دارند، مانند نقاشان و نجار، زودتر رخ دهد.

تمرینات فیزیوتراپی می تواند انعطاف پذیری و قدرت عضلات اطراف مفصل شانه را بهبود بخشد. برای بسیاری از افراد مبتلا به مشکلات روتاتور کاف، این تمرینات تنها چیزی است که برای مدیریت علائم آنها لازم است.

گاهی اوقات، پارگی روتاتور کاف ممکن است در اثر یک آسیب ایجاد شود. در این شرایط، افراد باید به سرعت به دنبال مشاوره پزشکی باشند زیرا ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند.

علائم

درد همراه با آسیب روتاتور کاف ممکن است:

  • به عنوان یک درد مبهم در عمق شانه توصیف شود
  • اختلال خواب
  • شانه کردن موهایتان یا رسیدن به پشت سرتان را سخت کنید
  • با ضعف بازو همراه باشد

برخی از آسیب‌های روتاتور کاف باعث درد نمی‌شوند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

پزشک خانواده شما می تواند درد کوتاه مدت شانه را ارزیابی کند. در صورت بروز ضعف فوری در بازوی خود پس از آسیب، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

علل

آسیب های روتاتور کاف اغلب به دلیل ساییدگی و پارگی پیشرونده بافت تاندون در طول زمان ایجاد می شود. فعالیت مکرر بالای سر یا حملات طولانی مدت بلند کردن اجسام سنگین می تواند تاندون را تحریک یا آسیب برساند. روتاتور کاف همچنین ممکن است در یک حادثه در هنگام سقوط یا تصادف آسیب ببیند.

عوامل خطر

عوامل زیر ممکن است خطر آسیب روتاتور کاف را افزایش دهند:

سن

خطر آسیب روتاتور کاف با افزایش سن افزایش می یابد. پارگی روتاتور کاف بیشتر در افراد بالای 60 سال دیده می شود.

برخی مشاغل کارهایی که به حرکات مکرر بازوی بالای سر نیاز دارند، مانند نجاری یا نقاشی خانه، می توانند به مرور زمان به روتاتور کاف آسیب برسانند.

ورزش های خاص برخی از انواع آسیب های روتاتور کاف در افرادی که در ورزش هایی مانند بیس بال، تنیس و وزنه برداری شرکت می کنند، شایع تر است.

سابقه خانوادگی

ممکن است یک جزء ژنتیکی در آسیب‌های روتاتور کاف دخیل باشد، زیرا به نظر می‌رسد این آسیب‌ها در خانواده‌های خاصی شایع‌تر است.

عوارض

بدون درمان، مشکلات روتاتور کاف ممکن است منجر به از دست دادن دائمی حرکت یا ضعف مفصل شانه شود.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا