درمان درد آرتروز زانو با پرولوتراپی

انواع مختلفی از تزریق وجود دارد که می تواند به تسکین درد و سفتی افراد مبتلا به آرتروز زانو کمک کند. رایج ترین گزینه تزریق کورتیزون (استروئید) است، اما چندین گزینه دیگر نیز وجود دارد، از جمله تزریق ویسکومپلنت و پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) و غیره.

هدف پرولوتراپی تحریک ترمیم بافت طبیعی در بدن است.

یکی از گزینه هایی که به دلیل نتایج مثبت و عدم عوارض جانبی مورد توجه قرار گرفته است پرولوتراپی است.

پرولوتراپی چیست؟

پرولوتراپی که به عنوان درمان تکثیر یا تزریق احیا کننده نیز شناخته می شود، بر اساس ایده ای است که با یک هدف رایج در درمان آرتریت در تضاد است: کاهش التهاب.

در واقع، هدف پرولوتراپی تزریق یک ماده تحریک کننده به مفصل است که به طور موقت التهاب را افزایش می دهد. این پاسخ التهابی باعث افزایش جریان خون و تحریک رشد و بهبودی جدید در بافت های آسیب دیده می شود.

رایج ترین محرک مورد استفاده در تزریق پرولوتراپی دکستروز است، اما ممکن است از موادی مانند گلیسیرین، لیدوکائین یا فنل نیز استفاده شود.

پرولوتراپی یک تکنیک ابتکاری است که با تأثیر مستقیم بر وضعیت زمینه ای که باعث ایجاد درد می شود، درد را تسکین می دهد. برخلاف بسیاری از درمان‌های پزشکی که ممکن است فقط فواید موقتی داشته باشند، این درمان ایمن و ثابت شده تسکین پایداری را ارائه می‌کند.

پرولوتراپی زانو چگونه کار می کند؟

پرولوتراپی با تحریک توانایی بدن برای ترمیم خود باعث تسکین درد طولانی مدت و اغلب دائمی می شود. محلولی از دکستروز غلیظ و بی حس کننده موضعی (از استروئیدها استفاده نمی شود) به رباط ها، تاندون ها یا کپسول های مفصلی از جمله زانو آسیب دیده تزریق می شود. این محلول نه به عنوان یک ماده مغذی، بلکه با تحریک توانایی طبیعی بدن برای ترمیم این بافت‌ها عمل می‌کند و رشد الیاف رباط یا تاندون جدید را تشویق می‌کند.
درمان های متعدد رشد بافت اضافی را برای بازسازی و تقویت زانو آسیب دیده تشویق می کند. یک برنامه فردی با درمان‌های پرولوتراپی که هر دو تا شش هفته برنامه‌ریزی می‌شود تا زمانی که بهبودی کامل شود، طراحی می‌شود و می‌توانید بدون درد به فعالیت‌های عادی خود بازگردید

چقدر طول می کشد؟

کل زمان ملاقات تقریباً 30 دقیقه طول می کشد که شامل آماده سازی، درمان و زمان بهبودی می شود. پرولوتراپی که در مطب پزشکی انجام می شود، درد را بدون خطرات جراحی، بدون بیهوشی عمومی یا بستری در بیمارستان و بدون دوره نقاهت طولانی تسکین می دهد. در واقع، اکثر افراد بلافاصله پس از عمل به شغل یا فعالیت های معمول خود باز می گردند


 

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا