آناتومی فتق دیسک و درد آن

پشت یا ستون فقرات شما از قسمت های زیادی تشکیل شده است. ستون فقرات شما که ستون مهره ای نیز نامیده می شود، پشتیبانی و محافظت می کند. از 33 مهره (استخوان) تشکیل شده است. بین هر یک از مهره ها دیسک هایی وجود دارد که مانند لنت یا ضربه گیر عمل می کنند. هر دیسک از یک نوار بیرونی تایر مانند به نام حلقوی فیبروزوس و یک ماده داخلی ژل مانند به نام هسته پالپوس تشکیل شده است.

گاهی اوقات فتق می تواند بر روی عصب فشار بیاورد و باعث دردی شود که به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد یا تابش می کند.

مهره ها و دیسک ها با هم یک تونل محافظ (کانال نخاعی) را برای قرار دادن طناب نخاعی و اعصاب نخاعی ایجاد می کنند. این اعصاب از مرکز مهره ها عبور کرده و به قسمت های مختلف بدن خارج می شوند.

پشت شما همچنین دارای ماهیچه ها، رباط ها، تاندون ها و رگ های خونی است. ماهیچه ها رشته های بافتی هستند که به عنوان منبع قدرت حرکت عمل می کنند. رباط ها نوارهای قوی و انعطاف پذیری از بافت فیبری هستند که استخوان ها را به هم متصل می کنند و تاندون ها ماهیچه ها را به استخوان ها و دیسک ها متصل می کنند. رگ های خونی تغذیه می کنند. این بخش ها همه با هم کار می کنند تا به شما کمک کنند تا حرکت کنید.

فتق دیسک اغلب در ناحیه کمر (کمر) اتفاق می افتد. این به این دلیل است که ستون فقرات کمری بیشتر وزن بدن را حمل می کند. گاهی اوقات فتق می تواند بر روی عصب فشار بیاورد و باعث دردی شود که به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد یا تابش می کند. میزان درد همراه با پارگی دیسک اغلب به مقدار ماده ای که از آنولوس فیبروزوس می شکند و اینکه آیا عصب را فشرده می کند بستگی دارد.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا