از جراحی خودداری کنید و کمردرد را با لیزر درمان کنید

برای درمان مشکلات دیسک ستون فقرات از جراحی اجتناب کنید و کمردرد را با استفاده از فناوری لیزر برطرف کنید

کمردرد معمولا برای افراد در سن کار و سالمندان اتفاق می افتد. می تواند مزمن شود و بر سلامت و زندگی روزمره بیمار تأثیر بگذارد و او را از انجام برخی فعالیت ها مانند مسافرت ناتوان کند. کمردرد می تواند به دلایل مختلفی مانند دررفتگی دیسک ستون فقرات، فتق دیسک، یا دژنراسیون مفصل ستون فقرات ایجاد شود.

نوآوری جدید برای درمان کمر درد مزمن و گردن بدون نیاز به جراحی

آخرین فن آوری برای درمان کمردرد شامل جراحی نمی شود و آن استفاده از لیزر تقویت شده توسط انتشار تشعشعات تحریک شده است. لیزر یک پرتو نوری است که می‌تواند در فواصل دور باریک باقی بماند، بنابراین در بسیاری از صنایع مانند دیسک‌های فشرده، پخش‌کننده‌های DVD، چاپگرهای لیزری، اشاره‌گرها و حتی در دنیای پزشکی که لیزر در درمان و جراحی استفاده می‌شود، محبوبیت پیدا می‌کند.

مزایای لیزر در درمان

  • می تواند بافت را با دقت و خاصیت بیشتری نسبت به تیغ جراحی برش دهد
  • از دست دادن خون کمتر نسبت به جراحی سنتی
  • می توان از آن برای برش در فضاهای تنگ و باریک استفاده کرد که ممکن است برای تجهیزات جراحی سنتی امکان پذیر نباشد
  • می تواند بافت را برش داده و تشریح کند
  • روش های جراحی فعلی اغلب نیاز به برش های کوچک دارند زیرا از طریق آندوسکوپ انجام می شوند
  • لیزر بهتر از تجهیزات جراحی سنتی عمل می کند

استفاده از جراحی لیزر در جراحی دیسک ستون فقرات باید نوع لیزر را در نظر بگیرد زیرا نباید گرما ایجاد کند که می تواند به اعصاب و بافت های اطراف آسیب برساند.

این روزها معمولاً جراحی دیسک ستون فقرات از طریق آندوسکوپ انجام می شود. برای این کار نیاز به یک برش فقط 8 میلی متری است و تجهیزات جراحی کوچک برای انجام جراحی از طریق آندوسکوپ وارد می شود. با چنین فضای باریکی برای مانور، استفاده از لیزر به سهولت عمل کمک می کند و نتایج بهتری را ایجاد می کند. در سراسر کشورها، لیزر معمولاً در جراحی های دیسک ستون فقرات استفاده می شود.

-استفاده از لیزر برای کاهش فشار در دیسک ستون فقرات که منجر به انتشار درد کمتر به بازوها یا پاها می شود.

-دردی که به بازوها یا پاها گسترش می‌یابد از طریق اعصاب نخاعی در گردن یا پشت منتقل می‌شود. این را می توان از طریق MRI تشخیص داد که فتق دیسک ستون فقرات را برای فشار دادن عصب نشان می دهد. اگر دارو و فیزیوتراپی نتوانند آن را درمان کنند، ممکن است بیمار به جراحی دیسککتومی انتخابی برای برداشتن بخشی از دیسک ستون فقرات که فتق کرده و عصب را تحت فشار قرار می دهد نیاز داشته باشد.

-در برخی موارد،MRI ممکن است نشان دهد که فتق شدید نیست، بنابراین درد به احتمال زیاد ناشی از فشار بالای دیسک ستون فقرات است که عصب اطراف را تحت تاثیر قرار می دهد. این را می توان با دارو درمانی و فیزیوتراپی درمان کرد.

دارو و فیزیوتراپی ممکن است به برخی از بیماران کمک نکند، بنابراین به بیمار توصیه می‌شود که تحت فشار دیسک قرار گیرد که باید درد آن‌ها را کاهش دهد اما مانند گذشته نیازی به جراحی برای برداشتن دیسک ستون فقرات ندارد.

پرتوهای لیزر می توانند گرما ساطع کنند و باعث تبخیر مایع در دیسک ستون فقرات برای کاهش فشار شوند. فقط تبخیر 0.5-1 میلی متر مایع می تواند به از بین بردن درد کمک کند.

پروفسور سیروس مومن زاده، بر درمان علت درد از طریق استفاده از فناوری پیشرفته و اجتناب از جراحی تمرکز دارد تا به بیماران امکان بهبود سریع‌تر را بدهد. و در زمینه ستون فقرات و سیستم عصبی آماده کمک به شما عزیزان هستند.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا