علل و زمان نگرانی کمردرد در کودکان

به ندرت کمردرد را با جوانی مرتبط می‌دانیم. کمردرد بیشتر با کهولت سن یا بیماری های مفصلی مرتبط است، که به ندرت باور می کنیم که در کودکان رخ دهد. اما چیزی که ما در تمام مدت فکر می کردیم اشتباه بود.

واقعیت این است که کمردرد 10 تا 30 درصد از کودکان و نوجوانان را در سنین 10 و 19 سال آزار می‌دهد. برخی از والدین به سختی می‌پذیرند که فرزندشان با مشکلات کمر مواجه است، اما دلایل زیادی برای کمردرد در کودکان نوپا وجود دارد که باید آنها را آموزش دهند. باید والدین همچنین باید بدانند که چه زمانی باید نگران شکایت کودک خردسال از کمردرد باشند.

این مقاله بیشتر به دلایلی که می تواند باعث ایجاد کمردرد در کودکان شود و اینکه چه زمانی باید در مورد آنها نگران بود اشاره می کند.

ناهنجاری های ستون فقرات - بیماری هایی مانند اسکولیوز جوانی و کیفوز شوئرمن فوراً تشخیص داده نمی شوند، زیرا گاهی اوقات هیچ نشانه ای از کمردرد نشان نمی دهند. هر دوی این شرایط ستون فقرات باعث انحنای غیر طبیعی ستون فقرات می شوند.

عفونت – تشخیص عفونت های ستون فقرات چالش برانگیز است زیرا علائم آن از بیماری، تب تصادفی و درد خفیف در کمر متغیر است. اگر کودک تب دارد و از کمردرد شکایت دارد، باید آزمایش خون استاندارد انجام شود. اگر عفونت محرز باشد، به احتمال زیاد باید عفونت ستون فقرات باشد

فتق دیسک - اگرچه  فتق دیسک در کودکان مانند بزرگسالان ناشایع است، اما ممکن است در کودکان خردسال نیز رخ دهد. علائم فتق دیسک عبارتند از بی حسی، درد و ضعف در پاها. ممکن است مدتی سوزن سوزن شدن را تجربه کنید. فردی که از فتق دیسک رنج می برد در خم کردن یا صاف کردن کمر مشکل دارد.

شکستگی های استرسی – اسپوندیلولیز مقصر اصلی ایجاد شکستگی های استرسی است که آسیب به استخوان در ستون فقرات است. ورزش‌هایی که شامل خم شدن مداوم به عقب نیز می‌شوند، به دلیل شکستگی استرسی مورد تردید هستند. جوانانی که درگیر غواصی هستند به این وضعیت تمایل دارند که می تواند باعث بی ثباتی شدید در ستون فقرات شود.

تومورها - اگرچه این یک وضعیت نسبتاً غیرمعمول کمردرد در کودکان یا جوانان است، اما احتمال وقوع آن اندک است. اگر فردی از درد شبانه شکایت می کند، تحت کاهش وزن قرار می گیرد یا بیش از دو هفته احساس خوبی ندارد، باید بررسی تشخیصی انجام شود تا اطمینان حاصل شود که تومور وجود ندارد.

زمان مراجعه به پزشک برای کمردرد در کودکان

اگر کودک یا نوجوان شما با علائمی مانند درد که خواب را قطع می کند مواجه شد، باید فوراً به دنبال آنالیز باشید. بی خوابی پرچم تیز است که چیزی گمراه است.

دردی که بیش از چند هفته طول می کشد، علامتی است که نیاز به کمک پزشکی دارد. نشانه هایی مانند سرگیجه، بیماری معمول، کاهش وزن، ضعف یا عدم حساسیت در پاها علائم هشداردهنده ای هستند که کودک به مراقبت های پزشکی نیاز دارد.

به یاد داشته باشید که کمردرد در کودکان زمانی که توسط متخصصان رسیدگی شود، به طور اجتناب ناپذیری نشان دهنده عود مشکل در بزرگسالی نیست.

اگر کودک شما با کمردرد شدید روبرو می شود، برای یک قرار ملاقات با ما تماس بگیرید .

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا