انواع مختلف تزریق های مدیریت درد

درد طولانی مدت و مداوم هیچ شباهتی به درد آسیب حاد یا حتی یک مورد واقعا بد آنفولانزا ندارد. در این موارد، ممکن است برای روزها یا هفته‌ها احساس بدی، داشته باشید، اما درد به تدریج کاهش می‌یابد و به شما اجازه می‌دهد که بدانید در حال بهبود هستید. از طرف دیگر درد مزمن غیرقابل پیش بینی و بی امان است. ممکن است هر روز رخ دهد، یا ممکن است در روزهای تصادفی ظاهر شود. اما هرگز نشانه ای وجود ندارد که در حال بهتر شدن هستید. با چنین دردهایی، ممکن است یک روز احساس خوبی داشته باشید، سپس روز دیگر به سختی بتوانید حرکت کنید. شما زندگی و برنامه های خود را، در جریان دائمی خواهید یافت و هرگز نمی توانید پیش بینی کنید که چه زمانی و چگونه درد ایجاد می شود.

زندگی با درد مزمن سخت است، اما یافتن تسکین برای آن بسیار دشوارتر است. به دست آوردن یک تشخیص دقیق برای آنچه که شما را ناراحت می کند و یافتن درمانی مؤثر معمولاً شامل آزمون و خطای زیادی است. اینجاست که  مدیریت درد مداخله‌ای  مطرح می‌شود و از تکنیک‌های عمدتاً کم تهاجمی برای کاهش درد بیمار استفاده می‌کند.

تزریقات مدیریت درد

تزریق‌های مدیریت درد بی‌خطر، مؤثر هستند و می‌توانند راه‌حل‌های طولانی‌مدت‌تری نسبت به داروهای خوراکی ارائه دهند و گزینه‌ای کمتر تهاجمی نسبت به جراحی هستند. آنها برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها و آسیب های ارتوپدی یا عصبی استفاده می شوند.

یکی از رایج‌ترین تزریق‌های کنترل درد، تزریق استروئید اپیدورال است . این تزریق برای کمردرد رایج است اما ممکن است به درد بالای کمر و گردن نیز کمک کند. هنگام تزریق، داروی استروئیدی به فضای اپیدورال اطراف نخاع تزریق می شود. این دارو التهاب و درد را کاهش می دهد.

بلوک های عصبی یکی دیگر از تزریق های رایج مدیریت درد هستند. این تزریق‌ها یک داروی بی‌حسی را نزدیک به اعصاب خاصی ارائه می‌کنند تا سیگنال‌های عصبی را قبل از رسیدن به مغز قطع کنند، جایی که به عنوان درد ثبت می‌شوند. این تزریق‌ها برای درمان درد ناشی از اعصاب ملتهب استفاده می‌شوند و می‌توانند به شناسایی منبع درد شما کمک کنند.

تزریق  مفاصل دارو را برای تسکین سریع درد و التهاب وارد مفاصل می کند. تزریق نقطه ماشه ای می تواند به شل شدن گره های ماهیچه ای کمک کند که ممکن است باعث درد در سایر قسمت های بدن شود (به عنوان مثال، نقطه ماشه ای در گردن یکی از دلایل رایج سردردهای تنشی است).

در مطب پروفسور سیروس مومن زاده، پزشک با یک هدف:

تسکین درد مزمن و کمک به بیماران ما برای بازگشت به خود فعال قبلی‌شان، به جای تکیه بر دارو، با استفاده از طیف وسیعی از درمان‌ها مانند تزریق‌های مدیریت درد، برای کمک به تسکین درد، به شیوه‌ای بسیار مؤثرتر مداخله می‌کند. هدف ما بهبود کیفیت زندگی و کمک به بازیابی عملکرد و تحرک است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدیریت درد مداخله‌ای، و اینکه چگونه تزریق‌های مدیریت درد ممکن است به شما کمک کند، از طریق سامانه TeleVisit با پزشک در تماس باشید تا در صورت لزوم، یک قرار ملاقات داشته باشید. یا یک قرار آنلاین درخواست دهید .

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا