بلوک های عصبی تشخیصی و فرکانس رادیویی برای درمان درد

عصب تشخیصی اعصاب خاص یا گروه هایی از اعصاب را که مشکوک به ایجاد درد هستند، بی حس می کند. با تزریق ماده بی حسی در ناحیه درد، پزشکان می توانند با توجه به ارزیابی بیمار از میزان موفقیت آمیز بی حسی در تسکین درد، تشخیص دهند که آیا این ناحیه واقعاً منبع درد است یا خیر. اگر بیمار پس از تزریق داروی بیهوشی تسکین درد کم یا بدون درد را گزارش کند، پزشک به این نتیجه می رسد که درد از ناحیه دیگری از بدن منشاء می گیرد.

مزایای بلوک عصبی تشخیصی برای تعیین محل منشاء درد

درد مزمن می تواند به طور قابل توجهی با علائم درد ناشی از عوامل مختلف درد همپوشانی داشته باشد یا شباهت هایی مشترک داشته باشد. به عنوان مثال، کمردرد (کمر) به طور بالقوه می‌تواند از منابع متعددی مانند مفصل ساکروایلیاک، مفاصل فاست، عضلات پارا نخاعی یا دیسک‌های بین مهره‌ای نشات بگیرد.

درمان هر یک از این شرایط درد اساساً با یکدیگر متفاوت است. این باعث می شود که شناسایی درد منحصر به فرد برای دستیابی به تسکین درد طولانی مدت حیاتی باشد. پس از شناسایی، مولدهای درد با استفاده از بلوک‌های عصبی و فرسایش فرکانس رادیویی باطل می‌شوند.

کاربرد سیگنال‌های فرکانس رادیویی پس از یک بلوک عصبی تشخیصی موفقیت‌آمیز باعث تسکین درد پایدار و طولانی‌مدت بدون تکیه بر داروها یا جراحی می‌شود. سیگنال فرکانس رادیویی از انتقال سیگنال های درد به مغز جلوگیری می کند. بیماران گزارش می دهند که تسکین دردی که توسط فرسایش فرکانس رادیویی تجربه می شود مانند تسکین درد توسط یک بلوک عصبی تشخیصی است، اما بسیار طولانی تر است.

چه چیزی در طول یک روش تشخیصی بلوک عصبی انتظار می رود

تکنیک‌های تکمیل بلوک‌های عصبی تشخیصی به اعصاب مورد نظر پزشک شما بستگی دارد. اگر پزشک به درد عصب سطحی (اعصاب خارج از ستون فقرات) مشکوک باشد، ممکن است برای شناسایی محل مولد درد، آن ناحیه را احساس یا لمس کند. برای اعصاب غیر سطحی در اطراف یا در ستون فقرات، ممکن است از اشعه ایکس ویدئویی یا فلوروسکوپی برای تعیین محل مولد درد استفاده شود. در برخی موارد، محرک‌های اعصاب محیطی می‌توانند به تعیین محل عصب مشکل کمک کنند. با قرار دادن یک سوزن کوچک در نزدیکی یک عصب خاص و عبور مقادیر مطمئن جریان الکتریکی از سوزن، پزشک می تواند علائم درد شما را برای تسریع در یافتن عصب دردناک بازتولید کند.

در طول یک روش تشخیصی بلوک عصبی نیازی به آرام‌بخشی نیست. بیماران باید بتوانند اطلاعاتی در مورد تغییرات علائم درد در طول بلوک عصبی ارائه دهند. علاوه بر این، بلوک های عصبی تشخیصی به خوبی توسط بزرگسالان در تمام سنین تحمل می شود.

بلوک های عصبی تشخیصی و اعصاب شاخه داخلی

اعصاب شاخه داخلی عصب لامسه/حسی را به مفاصل فاست ستون فقرات از قاعده جمجمه تا ساکروم می‌رسانند. هنگامی که مفاصل فاست در پشت یا گردن باعث ایجاد درد به دلیل ساییدگی، آرتریت یا آسیب می شوند، اعصاب شاخه داخلی اطلاعات درد را از منبع درد به مغز شما ارسال می کنند. بیماران مبتلا به کمردرد و یا گردن که به دارو، فیزیوتراپی، تزریق کورتیزون یا سایر درمان‌های کوتاه‌مدت تسکین درد پاسخ نمی‌دهند، باید یک بلوک عصبی تشخیصی برای هدف قرار دادن اعصاب شاخه داخلی انجام دهند. وقتی مشخص شد که اعصاب شاخه داخلی مولد درد هستند، ممکن است یک روش فرسایش با فرکانس رادیویی برای هدف قرار دادن و از بین بردن منابع عصبی حسی مفاصل فاست که باعث درد می‌شوند، توصیه شود.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا