لیزر درمانی برای مدیریت درد

برخی از بیماری های مزمن می تواند باعث درد مزمن شود. هیچ درمانی برای بسیاری از بیماری های مزمن وجود ندارد، بنابراین مدیریت درد برای بسیاری از افراد به یک کار روزمره تبدیل می شود. برخی از بیماران به مصرف داروهای ضد درد متوسل می شوند که می تواند به طور جدی بر سلامت و کیفیت زندگی آنها تأثیر بگذارد. خوشبختانه، لیزر درمانی می تواند به مدیریت درد بدون استفاده از داروهای خطرناک کمک کند

درباره درد

درد یکی از راه هایی است که بدن به شما می گوید مشکلی وجود دارد. به طور خاص، سیستم عصبی شما به شما می گوید که سلول ها یا بافت های بدن شما آسیب دیده اند و باید اقدام کنید. مغز، نخاع و اعصاب شما اجزای اصلی سیستم عصبی شما هستند. مثلاً مغز شما از طریق نخاع پیام هایی میفرستد تا به عضلاتتان بگوید حرکت کنند. سلول ها و بافت های بدن شما نیز می توانند پیام های درد را به مغز شما ارسال کنند. سلول های آسیب دیده همچنین می توانند مواد شیمیایی آزاد کنند که باعث التهاب و درد می شود. برادی کینین یکی از این مواد شیمیایی است، به سیستم عصبی می گوید که پیام های درد را به مغز شما ارسال کند. این ماده شیمیایی همچنین میتواند سرعت رسیدن پیامهای درد به مغز را افزایش دهد

ناراحتی ناشی از درد می تواند از شدت خفیف و آسان تا شدید و ناتوان کننده متغیر باشد. پزشکان اغلب درد را به عنوان حاد یا مزمن طبقه بندی می‌کنند:

درد حاد موقتی است و خود به خود از بین می‌رود، در حالی که درد مزمن سه ماه یا بیشتر طول می‌کشد و مدیریت آن سخت است  پزشکان گاهی اوقات مسکن های قوی برای درمان درد تجویز می کنند. برخی مسکن‌ها، معروف به مواد افیونی، تسکین درد مؤثری را ارائه می‌کنند، اما با اعتیاد، مصرف بیش از حد و حتی مرگ نیز مرتبط هستند. داروهای بدون نسخه، مانند استامینوفن، ایمن تر هستند، اما ممکن است درد حاد را تسکین ندهند. حتی این داروها می توانند در درمان درد مزمن مشکلات طولانی مدت ایجاد کنند. تکنیک های غیر دارویی مدیریت درد، مانند لیزر درمانی، تسکین کاملی را بدون عوارض جانبی یا عوارض ارائه می دهد.

لیزر درمانی برای مدیریت درد، بدون استفاده از دارو

لیزر درمانی به کاهش درد حاد مانند بهبودی پس از جراحی کمک می کند. درمان فتوبیومدولاسیون (PBMT) فعالیت سلولی را افزایش می دهد تا به سلول ها کمک کند تا خود را ترمیم کنند یا عملکرد سلولی را به روش هایی که بهبود را سرعت می بخشد بهبود بخشند. لیزر درمانی این کار را با تحریک میتوکندری سلول انجام می‌دهد که به عنوان نیروگاه سلولی نیز شناخته می شود. تحریک میتوکندری باعث افزایش تولید انرژی در سلول‌ها می‌شود. سلول‌هایی که تحت تأثیر جراحی قرار گرفته‌اند، با داشتن انرژی اضافی، سریع‌تر بهبود می‌یابند.

لیزر درمانی علاوه بر افزایش انرژی به سلول های شما، گردش خون را بهبود می بخشد. خون اکسیژن، مایعات و ترکیبات شفادهنده بافت را به ارمغان می آورد و بهبود بافت را تسریع می کند.

این رویکرد بدون درد برای مدیریت درد همچنین التهاب یا تورم را تسکین می دهد. بافت ملتهب به پایانه های عصبی فشار می آورد و این فشار باعث می شود اعصاب سیگنال های درد را به مغز ارسال کنند. لیزر درمانی تورم را کاهش می دهد. همین اثرات برای تسکین درد حاد نیز درد مزمن را کاهش می‌دهد، بدون اینکه عوارض جانبی یا خطرات مصرف داروهای ضد درد برای ماه‌ها در یک زمان را داشته باشد. این باعث می شود لیزر درمانی جایگزین ایمن تری برای مواد افیونی یا سایر مسکن های قوی باشد، به ویژه با استفاده طولانی مدت لیزر درمانی برای درمان درد یا ناراحتی ناشی از جای زخم موثر است. بافت های اسکار به دلیل ضربه به پوست یا سایر بافت های عمیق تر در بدن ایجاد می شوند. هنگامی که بافت بهبود می یابد، پروتئین های کلاژن برای تحریک رشد بافت جدید جمع می شوند. به طور معمول، سلول‌های فیبر کلاژن در یک راستا قرار می‌گیرند تا شبکه‌ی منظم را تشکیل دهند که مانند پوست معمولی خم می‌شود و کشیده می‌شود. این فیبرهای کلاژن گاهی اوقات به طور نادرست قرار می‌گیرند به طوری که به طور معمول کشیده یا خم نمی‌شوند که می‌تواند باعث درد شود. لیزر درمانی می تواند سازماندهی مجدد رشته های کلاژن را برای کاهش درد ناشی از بافت اسکار ترویج کند

لیزر درمانی طیف گسترده ای از شرایط دردناک را درمان می کند. لیزر درمانی می تواند درد ناشی از چندین بیماری را کاهش دهد، مانند:

فیبرومیالژیا:

وضعیتی که باعث درد مزمن در سراسر بدن، مشکلات خواب، خستگی و ناراحتی روانی می شود و معمولاً نیاز به استفاده طولانی مدت از مسکن ها دارد. لیزر درمانی بدون استفاده از دارو، فیبرومیالژیا را تسکین می دهد.

سندرم تونل کارپال:

سندرم تونل کارپال که در اثر فشار روی عصب مدین ایجاد می شود، باعث درد، بی حسی، گزگز و ضعف بازو و دست می شود. لیزر درمانی به کاهش فشار روی عصب کمک می کند.

نوروپاتی دیابتی:

سطوح بالای قند خون مرتبط با دیابت می تواند باعث آسیب طولانی مدت به اعصاب و در نتیجه نوروپاتی دیابتی شود.

التهاب حاد و مزمن:

بافت ملتهب می تواند به اعصاب فشار وارد کند و باعث درد شود. لیزر درمانی التهاب حاد و مزمن را برای کاهش درد کاهش می دهد.

صدمات ناشی از استفاده بیش از حد:

حرکات تکراری می تواند منجر به آسیب های ناشی از استفاده بیش از حد شود، مانند التهاب تاندون، زانوی دونده، آرنج تنیس بازان، آرتریت و سایر شرایطی که بر مفاصل، به ویژه مفاصل دست و مچ تأثیر می گذارد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد لیزر درمانی برای مدیریت درد، با پروفسور سیروس مؤمن زاده مشورت کنید. هر چه زودتر لیزر درمانی را شروع کنید، سریعتر می توانید به سبک زندگی عادی و بدون درد خود بازگردید.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا