تفاوت PRP در مقابل سایر تزریقات احیا کننده

پزشکی احیا کننده باورنکردنی است، اما فهرست گزینه ها می تواند بسیار زیاد باشد. به عنوان مثال، پلاسمای غنی از پلاکت در مقابل سایر تزریقات سلولی بازسازی کننده

تفاوت چیست؟ اصطلاحات گیج کننده نباید شما را از زندگی بدون درد باز دارد! بیایید به یکی از رایج ترین سؤالات در مورد انواع مختلف داروهای ترمیمی پاسخ دهیم تا بتوانید گزینه های خود را به بهترین نحو درک کنید.

دو روش بسیار رایج ترمیمی پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) و سلول درمانی احیا کننده هستند. هر دو روش روش های ایمن و طبیعی برای تسریع روند بهبودی بدن شما هستند. به عبارت دیگر، این سلول ها به ناحیه آسیب دیده شما تزریق می شوند و به شما کمک می کنند تا سریعتر بهبود پیدا کنید!

 PRP چه تفاوتی با سایر داروهای ترمیمی دارد؟

پی آر پی به کاهش درد و ترمیم بافت آسیب دیده در تاندون ها، رباط ها، ماهیچه ها، غضروف ها و حتی اعصاب کمک می کند. 

تفاوت بین PRP و سایر داروهای ترمیمی "قدرت" و محل جمع آوری آنها است. PRP از خون خود شما برداشت می شود. پس از گرفتن خون، چهار جزء آن (گلبول های سفید و قرمز، پلاکت ها و پلاسما) با استفاده از سانتریفیوژ جدا می شوند. پس از چرخاندن، پلاکت های خون به چهار یا پنج برابر مقدار طبیعی در هر سانتی متر مکعب متمرکز می شوند. این پلاکت های غلیظ سپس دوباره به ناحیه آسیب دیده تزریق می شوند و تعداد زیادی از فاکتورهای رشد و سلول های شفابخش آزاد می شوند. این نوع روش باعث التهاب خوب، افزایش جریان خون در آسیب شما می شود. این مقدار زیاد و متمرکز سلول چیزی است که به شما کمک می کند سریعتر بهبود پیدا کنید!

 PRPهمچنین یک گزینه بسیار مقرون به صرفه است که معمولاً در محل برداشت می شود و در همان روز اجرا می شود.

سلول درمانی بازسازی کننده به روشی مشابه با پی آر پی عمل می کند و مجموعه ای متمرکز از سلول های جدید را به سمت آسیب می فرستد و روند بهبود را تسریع می کند. تفاوت این است که این سلول ها "قوی تر" هستند و از مغز استخوان یا بافت چربی برداشت می شوند. آنها بیشتر اثر شفابخش التهابی دارند.

این سلول‌های بازسازی‌کننده همچنین به کاهش درد و ترمیم آسیب در بسیاری از انواع بافت‌ها کمک می‌کنند، در محل برداشت می‌شوند و در همان روز اجرا می‌شوند. آنها معمولا بهترین گزینه برای آسیب های شدیدتر هستند.

چگونه سلول درمانی احیا کننده و پی آر پی با هم کار می کنند

در حالی که آنها از مکان های مختلف منشأ می گیرند، سلول های مورد استفاده برای سلول درمانی بازسازی کننده و PRP اغلب برای تسریع بهبودی با هم در یک روش استفاده می شوند. ناحیه آسیب دیده دقیقاً با استفاده از اولتراسوند یا فلوروسکوپی هدف قرار می گیرد تا بهترین نتیجه را به دست آورد، سپس هر دو سلول ارتوبیولوژیک دست به کار می شوند!

این سلول ها و PRP ممکن است به عنوان بخشی از لیستی از روش های تجویز شده ظاهر شوند، در موارد دیگر ممکن است به صورت جفت استفاده شوند و گاهی اوقات PRP به تنهایی استفاده می شود. مسیر شما به سوی شفا باید متناسب با نیازها و شرایط خاص شما باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که با دکتری مشورت کنید که سلامتی کل بدن شما را هنگام تصمیم گیری برای تجویز درمانی به دقت در نظر بگیرد.

در کلینیک پروفسور سیروس مومن زاده، ما می خواهیم با استفاده از برنامه ای که برای شما مناسب است به شما کمک کنیم بهتر حرکت کنید، احساس بهتری داشته باشید و بهتر زندگی کنید. یک آسیب دردناک نباید شما را در حاشیه زندگی نگه دارد. ما بهترین گزینه ها و رویکرد کل بدن را برای پزشکی به شما ارائه می دهیم.

اگر درد را تجربه می کنید، مایلیم با شما در مورد بازگشت به زندگی مورد علاقه خود صحبت کنیم! از شما دعوت می کنیم تا برای مشاوره آنلاین با TeleVisit برنامه ریزی کنید.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا