علائم آسیب دیدگی بازو و درمان های غیرجراحی درد مربوطه

ما بیماران زیادی را می بینیم که درد بازوی آنها نتیجه مستقیم فشردگی عصب در قسمت فوقانی پشت یا گردن است. رادیکولوپاتی گردن (اعصاب به دام افتاده) شبیه به گیر افتادن معروف در قسمت تحتانی کمر که به سیاتیک معروف است، معمولاً شامل درد تیراندازی به سمت پایین بازو است که اغلب به مچ دست و انگشتان امتداد می یابد، اما گاهی اوقات درد فقط در آرنج یا مچ دست ایجاد می شود.

علائم:

درد در بازوی چپ

به درستی، درد در بازوی چپ باعث نگرانی است، در حالی که بسیاری از توضیحات بیومکانیکی ساده برای درد در بازوی چپ وجود دارد، این الگوی ارجاع برای قلب نیز هست، بنابراین آنژین صدری و حملات قلبی باید رد شوند. درد قلب تمایل به شروع ناگهانی دارد، اما از خفیف تا شدید متغیر است، این درد دارای یک الگوی خاص است که شامل سمت چپ بالای سینه، شانه قدامی، سپس پایین عضله دوسر داخلی و انگشت کوچک است. اغلب با علائم دیگری مانند تنگی نفس، تعریق یا حالت تهوع همراه است. اگر شک دارید، توصیه می شود با اورژانس تماس بگیرید.

درد در بازوی راست

برخلاف بازوی چپ، زمانی که درد در بازوی راست احساس می شود، نگرانی کمتری وجود دارد، زیرا قلب به این سمت اشاره نمی کند. بنابراین درد در بازوی راست بسیار کمتر است و می تواند ناشی از آسیب های بیومکانیکی زیادی باشد که در زیر توضیح داده شده است.

علل درد بازو (در هر طرف)

علل جایگزین برای درد در بازو یا مچ دست می‌تواند با عوامل مختلفی ایجاد شود که علائم آن از خفیف تا شدید متغیر است. اغلب آسیب‌های خاص می‌تواند ناشی از یک عمل فردی خاص یا یک آسیب مستقیم با یک علت آشکار مانند آسیب‌های کاری یا ورزشی باشد.

با این حال ممکن است مشکلات پیچیده تری در رابطه با مسائل بیومکانیکی در نتیجه فشارها و فشارهای وارده بر سیستم وجود داشته باشد، در این سناریو نمی توان نقش گردن و اعصاب تامین کننده بازو را دست کم گرفت. از آنجایی که آنها الگوهای شلیک یا حرکت یا بازو را هماهنگ می کنند، تحریک در بالای گردن می تواند منجر به بی ثباتی عضلانی و آسیب نهایی در انتهای اندام شود.

برای یافتن تشخیص دقیق؛ معاینه کامل و گاهی اوقات عکسبرداری با اشعه ایکس مورد نیاز است. در اینجا فقط برخی از مکان ها یا دلایل احتمالی درد در بازوها آورده شده است:

• اپیکوندیلیت: آسیب های فشاری مکرر از جمله گلف بازان/آرنج تنیس بازان،

• سندرم تونل کارپال: درد در مچ دست و دست

• کشیدگی یا رگ به رگ شدن عضلانی: یعنی کشیدگی عضلانی/تاندیوپاتی

• بورسیت (محل های مختلف)

• صدمات روتاتور کاف (شانه)

• آرتریت: (محل های مختلف)

• اختلال عملکرد ترقوه یا کتف و ارجاع

علائم آسیب دیدگی بازو

اگر آسیبی در بازو دارید، ممکن است این موارد را تجربه کنید:

  • دردی که شدت آن متفاوت است
  • درد در حرکات مکرر (مفاصل/عضله)
  • احساساتی مانند سوزن سوزن شدن، ضعف یا سوزن سوزن شدن. (عصب)
  • درد در قسمت بالای بازو
  • درد در مچ دست یا ساعد
  • تورم

درمان های درد بازو

هنگامی که علت اصلی درد بازو پیدا شد، می توان بهترین دوره درمان و طول درمان را برنامه ریزی کرد.

برای آسیب بافتی موضعی در کشیدگی یا رگ به رگ شدن ماهیچه، یا التهاب ناشی از آرتریت، لیزر درمانی ممکن است بهترین گزینه درمانی باشد. لیزر K از انرژی نور برای هدف قرار دادن ناحیه ای در سطح سلولی عمیق استفاده می کند. این انرژی توانایی سلول را برای بهبود و بازسازی بدون آسیب بافتی یا عوارض جانبی بهبود می بخشد. این فرآیند همچنین می‌تواند به رشد عروق خونی (نوواسکولاریزاسیون) در ناحیه کمک کند، که جریان خون را افزایش می‌دهد و توانایی بدن را برای بهبودی بهبود می‌بخشد.

برای درد عضلانی، اسپاسم یا درد بازو که از یک بیماری گردنی ارجاع داده می شود، شاک ویو تراپی ممکن است مناسب ترین درمان باشد. شاک ویو از یک حرکت ضربه ای سبک (پرکاشن) برای کمک به تحریک جریان خون و شکستن بافت اسکار در ناحیه آسیب دیده و متعادل کردن مجدد اختلال عملکرد مفصل و عضلانی زیربنای آسیب استفاده می کند.

اگر علت اصلی درد بازو یک دیسک یا مشکل عصبی در گردن باشد، احتمالاً رفع فشار ستون فقرات بیشترین تأثیر را خواهد داشت. رفع فشار ستون فقرات کشش ملایمی را به ستون فقرات در یک چرخه ریتمیک ارائه می‌کند تا مایعات و مواد مغذی را به آرامی به فضای دیسک برگرداند. نتیجه مطلوب کاهش فشار دیسک ستون فقرات است که محیطی ایده آل برای ادامه بهبودی حتی پس از پایان دوره درمان ایجاد می کند. رفع فشار ستون فقرات می تواند برای مشکلات دیسک در گردن و کمر مورد استفاده قرار گیرد.

چگونه می توانم علت درد بازو را پیدا کنم؟

معاینه کامل در کلینیک، پروفسور سیروس مومن‌زاده علت درد شما را پیدا خواهد کرد. در بیشتر موارد، درد بازو نتیجه آسیب‌هایی است که در طول زمان توسط فعالیت‌های فشاری مکرر ایجاد می‌شود یا از جای دیگری در بدن مانند گردن ارجاع می‌شود.

چگونه شاک ویو تراپی می تواند به درد بازو کمک کند؟

حرکت ضربه ای شاک ویو به شکستن بافت اسکار و افزایش جریان خون در ناحیه درمان کمک می کند. این باعث بهبودی می شود و به افزایش حرکت عضلات و مفاصل کمک می کند و به کاهش درد کمک می کند.

لیزر درمانی چگونه می تواند به درد بازو کمک کند؟

لیزر می تواند ابزار مفیدی برای کمک به شروع روند بهبودی در ناحیه آسیب دیده باشد. لیزر K با استفاده از نور درمانی، فعالیت سلول‌ها را افزایش می‌دهد و در نتیجه رگ‌های خونی در ناحیه آسیب دیده بازسازی می‌شود که می‌تواند توانایی‌های درمانی طبیعی بدن را بهبود بخشد. در مواردی که کندی بهبودی می تواند مانع باشد، لیزر درمانی می تواند به ویژه مفید باشد.

چگونه رفع فشار ستون فقرات می تواند به درد بازو کمک کند؟

تصور اینکه درمان ستون فقرات می تواند به درد بازو کمک کند می تواند گیج کننده باشد. درد در بازو می‌تواند در نتیجه مشکل دیسک گردن، به عنوان مثال دژنراسیون یا کم‌آبی دیسک‌ها رخ دهد. در این موارد، تسکین درد بازو تنها با بهبود وضعیت گردن امکان پذیر است. رفع فشار ستون فقرات از مقدار ملایمی از وزن بدن بیمار برای انجام کشش ملایم استفاده می کند. این به کاهش فشار کمک می کند و اجازه می دهد مواد مغذی و مایعات دوباره وارد شده و از فضای دیسک پمپ شوند.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا