چگونه درد فیزیکی بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد

درد مزمن، بدون توجه به منبع، بر تمام جنبه های زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد. وقتی درد را تجربه می‌کنید، روال‌هایی که قبلاً مورد توجه بوده‌اند، از بازی با کودکان یا نوه‌ها گرفته تا ترک هر روز برای کار، اغلب غیرممکن به نظر می‌رسند. افراد مبتلا به دردهای مزمن ممکن است نگران وضعیت مالی یا نحوه مراقبت از خانواده خود باشند. آنها همچنین سرگرمی ها، ورزش های مورد علاقه و رویدادهای زندگی را از دست می دهند. درد مزمن می‌تواند تجربه‌ای تنها باشد، مملو از عزیزان و حتی پزشکانی که به نظر می‌رسد همیشه آن را درک نمی‌کنند.

این احساس ناتوانی در داشتن یک زندگی عادی می تواند به طور قابل درک بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد. در واقع، مطالعات نشان داده است که کسانی که درد مزمن را تجربه می کنند، تمایل به افسردگی نیز دارند. از طرف دیگر، همچنین اشاره شده است که افسردگی می تواند درد را بدتر کند. این به این دلیل است که بخش‌های مشابه مغز و همچنین هورمون‌های خاصی در هر دو حالت درگیر هستند. هر چه افسردگی شدیدتر باشد، درد شدیدتر است و بالعکس. کنترل درد و حفظ سلامت روانی مثبت هر دو برای داشتن یک زندگی کامل به یک اندازه مهم و ضروری هستند.

هنگام مدیریت درد مزمن، حتماً با پزشک درد خود در مورد چگونگی بهبود و حفظ سلامت روان با کیفیت صحبت کنید. پزشک شما می تواند شما را به سمت یک برنامه بهداشت روانی که برای وضعیت شما مفید است راهنمایی کند. همچنین می توانید برخی تغییرات زندگی را نیز امتحان کنید:

سعی کنید به اندازه کافی استراحت کنید

هنگامی که درد مزمن را تجربه می کنید، ایده خواب کافی اغلب به اندازه مثبت اندیشی غیرممکن به نظر می رسد. با این حال، خواب خوب شبانه برای سلامتی ضروری است. هنگامی که به خوبی استراحت می کنید، بدن شما راحت تر می تواند بهبود یابد و تمرکز کند. کمبود خواب می تواند منجر به مشکلات سلامتی بیشتری شود. در مورد هر مشکلی که با خواب دارید با پزشک خود صحبت کنید، اما می توانید قبل از خواب ورزش های ملایم و تایید شده (مانند یوگای ترمیمی یا پیاده روی عصرانه)، رایحه درمانی، حمام آب گرم، یا یک رمان آرامش بخش را امتحان کنید.

خود را منزوی نکنید

در حالی که وقتی می‌بینید نمی‌توانید کارهایی را که قبلا انجام می‌دادید، در کنار دوستان و خانواده باشید، سخت است، سعی کنید با افرادی که بیشتر دوستشان دارید در تماس باشید. تا جایی که ممکن است، خود را از خانه بیرون بیاورید تا با دیگران وقت بگذرانید. ممکن است تعجب کنید که چگونه می توانید برخی از فعالیت های قدیمی و مورد علاقه خود را تغییر دهید تا در جایی که اکنون هستید ملاقات کنید.

از طبیعت لذت ببر

بیرون بودن باعث آرامش می شود. سعی کنید روزانه حداقل 30 دقیقه وقت خود را در خارج از منزل بگذرانید. در پارک کتاب بخوانید یا به یک قدم زدن آسان بروید. حتی ممکن است بتوانید مدتی را در استخر یا کلاس ایروبیک آبی کم تاثیر، بگذرانید.

خود را درگیر درمان کنید

گفتار درمانی به بسیاری از افراد کمک می کند، همانطور که روزنامه نگاری، تمرکز حواس، تکنیک های تمدد اعصاب و مدیتیشن نیز کمک می کند. یک راه شگفت آور مفید برای احساس مثبت بیشتر این است که در پایان هر روز، 3 چیز را در مورد روزی که به خاطر آن سپاسگزار هستید، یادداشت کنید. حتی اگر فقط از نوازش سگ خود یا تماشای یک برنامه تلویزیونی خنده دار لذت می بردید، یادآوری نکات مثبت روزتان می تواند به شما کمک کند تمرکز خوش بینانه خود را حفظ کنید.

اگر اضطراب یا افسردگی شدیدی را تجربه می کنید، ممکن است از درمان های دیگر مانند درمان شناختی-رفتاری نیز بهره مند شوید. برخی از داروها نیز وجود دارند که تأثیر مثبتی بر بسیاری از افراد گذاشته اند. در مورد این گزینه ها با پزشک خود صحبت کنید.

تا می توانید فعال بمانید

بارها و بارها ثابت شده است که ورزش، سلامت روان را تقویت می کند. با پزشک خود در مورد ورزش هایی که انجام آن برای شما بی خطر هستند، به ویژه ورزش های آرام بخش، مانند یوگا، پیاده روی، شنا و حتی کشش های ملایم صحبت کنید. فعال بودن همچنین به شما کمک می کند تا با بدن خود ارتباط برقرار کنید و از آنچه که هنوز قادر به انجام آن است احساس قدرت کنید.

به خود اجازه دهید تا سرعت خود را کاهش دهید

به خاطر داشتن روزهایی که نیاز به استراحت و شارژ مجدد دارید، احساس گناه نکنید. به یاد داشته باشید که فردا روز جدیدی در سفر شما با درد مزمن است. وقتی یاد می گیرید چه چیزی برای شما مفید است، با خودتان ملایم باشید.

 

در TeleVisit، ما به شما کمک می کنیم تا زندگی خود را از درد مزمن بازگردانید. امروز با ما تماس بگیرید تا ببینید که چگونه پزشکان ما می توانند به مدیریت و درمان شرایط دردناکی که بر شما تأثیر می گذارد کمک کنند.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا