درمان غیر جراحی نوروما برای کاهش درد ناشی از آسیب های عصبی مربوط به CRPS

حقایق و اطلاعات تزریق نوروما

وضعیت درد مزمن، سندرم درد منطقه ای پیچیده (CRPS) ، پیشرونده است و می تواند هر ناحیه از بدن را تحت تاثیر قرار دهد. چه آسیب جزئی داشته باشید (رگ به رگ شدن یا چیزی مشابه)، یا یک آسیب شدید مانند آسیب عصبی، CRPS می تواند ایجاد شود.

نوروما وضعیتی است که اغلب در بیماران مبتلا به CRPS ایجاد می شود. نوروما خوشه های عصبی غیر طبیعی هستند که می توانند در محل آسیب عصبی ایجاد شوند. این دسته‌های عصبی سیگنال‌های درد غیرطبیعی را به مغز ارسال می‌کنند که باعث ایجاد درد مداوم در محل آسیب می‌شود.

در بسیاری از موارد، این صدمات ماه‌ها یا سال‌ها قبل متحمل شدند و نسبتاً جزئی بودند. مشخص نیست که چرا این نوروما ایجاد می شود اما اغلب پس از یک جراحی غیرمرتبط دیده می شود. قابل ذکر است، این نواحی اغلب به لمس حساس هستند و پوست در این ناحیه به طور قابل توجهی گرمتر است

برای تعیین قرار ملاقات با متخصص درد پروفسور سیروس مؤمن زاده وابسته برای درمان تزریق نوروما، با شماره‌های 09198172104 و 09338866615 تماس بگیرید .

تزریق نوروما چگونه کمک می کند؟

تزریق نوروما (مانند سایر تزریقات ضد التهابی) برای جلوگیری از ارسال سیگنال های درد از این دسته های عصبی به مغز استفاده می شود. انسداد سیگنال های درد همچنین ممکن است تورم، تغییر رنگ پوست، تعریق و همچنین بهبود تحرک را کاهش دهد.

اگر یک نوروما با معاینه فیزیکی و یا روش های تصویربرداری شناسایی شود، اغلب می توان با استفاده از سونوگرافی در مطب ما دوباره آن را شناسایی کرد. پس از تایید، محلول بی حس کننده موضعی با یا بدون استروئید به اطراف ساختار تزریق می شود.

پروسه چقدر طول می کشد؟

تزریق نوروما با خیال راحت به صورت سرپایی انجام می شود. این روش معمولاً به 15 دقیقه از جمله زمان آماده سازی نیاز دارد و با یک دوره کوتاه مدت زمان بهبودی مشاهده شده دنبال می شود.

هیچ محدودیت شدیدی برای فعالیت یا کار پس از این تزریق وجود ندارد.

هر چند وقت یکبار این روش باید انجام شود؟

CRPS یک بیماری دژنراتیو نیست. بنابراین، این روش ممکن است فقط یک بار برای آرام کردن درد مورد نیاز باشد. ترکیبی از داروهای بی حس کننده، سالین و داروهای ضد التهابی در تزریق ها باعث تسکین درد پایدار در مدت زمان طولانی می شود.

لطفاً توجه داشته باشید که CRPS یک بیماری بسیار دردناک و مزمن است و اگر درمان نشود می‌تواند برای مدت طولانی بر کیفیت زندگی تأثیر منفی بگذارد.

نتایج مورد انتظار چیست؟

ثابت شده است که تزریق نوروما در تسکین درد ناشی از علائم CRPS در مناطقی از بدن که اعصاب آسیب دیده اند بسیار موفق است.

توصیه می‌شود روز انجام عمل را آرام کنید، اما روز بعد به فعالیت‌های معمول خود بازگردید. اگرچه در ابتدا ممکن است در محل تزریق کمی درد داشته باشید، فواید این تزریق‌ها معمولاً چند روز پس از عمل رخ می‌دهد.

لحظه ای وقت بگذارید و هم اکنون قرار ملاقات خود را درخواست کنید

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا