تشخیص دردهای عصبی و عضلانی با الکترودیاگنوستیک

درد، ضعف، سوزن سوزن شدن و بی حسی، همه این علائم می تواند ناشی از مشکلات اعصاب یا ماهیچه ها باشد و از نظر جسمی ناتوان کننده باشد.

تست های الکترودیاگنوستیک نشان می دهد که اعصاب و عضلات شما چقدر خوب کار می کنند و وجود، نوع و میزان آسیب را مشخص می کنند.

شناسایی منبع دقیق درد گام مهمی در جهت بازیابی سلامتی شماست. پزشکان در مراکز ملی ستون فقرات و درد می‌توانند پیشرفته‌ترین روش‌های تشخیصی امروزی را انجام دهند و متعهد به یافتن پاسخ‌هایی هستند که درد شما را تسکین دهد.

برای تعیین قرار ملاقات با متخصص درد شناسی برای درمان، با کلینیک پروفسور سیروس مومن زاده، فوق تخصص ستون فقرات و طب درد با شماره‌های 09338866615 و 09198172104 تماس بگیرید .

الکترودیاگنوستیک چیست؟

بدن انسان را به یک ژنراتور الکتریکی تشبیه کرده اند. به ویژه، اعصاب و ماهیچه‌ها سیگنال‌های الکتریکی ایجاد می‌کنند که پیام‌ها را به و از مغز شما می‌رسانند.

آسیب به اعصاب و ماهیچه ها می تواند حرکت این سیگنال های الکتریکی را کند یا متوقف کند. اگر درد، ضعف یا بی حسی در کمر، گردن یا اندام های خود دارید، اندازه گیری فعالیت الکتریکی در اعصاب و ماهیچه ها می تواند به پزشک کمک کند تا تشخیص درستی بدهد.

تست الکترودیاگنوستیک سرعت و قدرت حرکت تکانه های الکتریکی در داخل و بین اعصاب و عضلات را اندازه گیری می کند. یک عصب یا ماهیچه آسیب دیده سیگنال الکتریکی ضعیف تر و کندتر را منتقل می کند.

تست الکترودیاگنوستیک اغلب به دو بخش زیر تقسیم می شود که در همان جلسه انجام می شود:

سرعت هدایت عصبی (NCV) یا مطالعات هدایت عصبی (NCS) -

الکترودهای تخت روی عصب آسیب دیده به پوست بیمار متصل می شوند. چندین پالس الکتریکی کوچک به عصب داده می شود و فعالیت الکتریکی حاصل ثبت می شود. بسته به علائم، چندین عصب ممکن است مورد آزمایش قرار گیرد.

الکترومیوگرافی (EMG) -

در این آزمایش برای عملکرد عضله، یک پروب کوچک، نازک و سوزن مانند به بافت عضلانی وارد می شود تا ارتباط بین عضله و عصب را ارزیابی کند.

برای ارزیابی شرایطی مانند رادیکولوپاتی ها، سندرم تونل کارپال، میوپاتی ها و نوروپاتی های محیطی، فقط به نام چند مورد از تشخیص های الکتریکی استفاده می شود.

چقدر طول می کشد؟

الکترودیاگنوستیک با خیال راحت در یک محیط استریل و مطب انجام می شود. بسته به علائم و تعداد اعصاب و ماهیچه هایی که باید آزمایش شوند، این آزمایش ها از 15 دقیقه تا دو ساعت یا بیشتر طول می کشد.به بیماران توصیه می شود در روز آزمایش از لوسیون روی پوست خود استفاده نکنند، زیرا این کار در توانایی به دست آوردن داده ها اختلال ایجاد می کند.

نتایج مورد انتظار چیست؟

بیماران معمولاً پس از درمان به کار یا فعالیت های عادی باز می گردند. اطلاعات ارائه شده توسط این ابزار تشخیصی می تواند به تعیین موثرترین رویکرد درمانی برای درد مزمن ناشی از اعصاب و عضلات آسیب دیده کمک کند.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

برچسب ها سایر دردها
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا