تشخیص و پیشگیری از تشعشع درد ستون فقرات با تزریقات منتخب ریشه عصبی (SNRI)

تزریق ریشه عصبی انتخابی (SNRI) برای تشخیص منبع درد و درمان درد ناشی از التهاب طناب نخاعی استفاده می شود.

حقایق و اطلاعات منتخب تزریق ریشه عصبی

تزریقات منتخب ریشه عصبی (SNRI) دارو را مستقیماً به یک ریشه عصبی ملتهب که از نخاع خارج می‌شود، می‌رساند. ریشه های عصبی نخاعی در امتداد طول ستون فقرات قرار دارند. آنها مسئول ارسال و دریافت سیگنال های حسی (احساس) و حرکتی (حرکت) در سراسر بدن هستند. ریشه های عصبی از نخاع خارج شده و در زیرساخت پیچیده اعصاب منشعب می شوند.

متأسفانه، نزدیکی ریشه‌های عصبی نخاعی به ستون فقرات، آنها را مستعد تحریک، فشار یا نیشگون گرفتن از انواع بیماری‌های ستون فقرات مانند تنگی ستون فقرات، سندرم فاست، فتق دیسک یا سیاتیک می‌کند که ناشی از فشار بر طولانی‌ترین ستون فقرات است. عصبی که از ستون فقرات به سمت پایین هر دو پا می‌رود.

با هر شرایط دردناکی، تشخیص علائم در مرحله اولیه فقط در طول روند بهبودی به شما کمک می کند. با تزریق‌های منتخب ریشه عصبی، بیمارانی که تحت درمان قرار می‌گیرند بهتر از کسانی که منتظر هستند، پاسخ می‌دهند .

با کلینیک پروفسور سیروس مومن زاده فوق تخصص دردشناسی و طب درد، تماس بگیرید تا امروز یک قرار ملاقات با متخصص درد وابسته برای تزریقات منتخب ریشه عصبی (SNRI) داشته باشید:

021-88460605   و   021-88449335  و  09198172104   و  09338866615

تزریقات منتخب ریشه عصبی چگونه کمک می کند؟

در طی  SNRI، یک بی حس کننده پوستی موضعی برای بی حس کردن محل تزریق استفاده می شود و یک سوزن کوچک با فلوروسکوپی (اشعه ایکس) به آستین ریشه عصبی (ماده چربی که عصب را احاطه کرده است) هدایت می شود. یک رنگ کنتراست تزریق می شود تا تایید شود که این ماده در اطراف ریشه عصب جریان دارد و سپس داروی ضد التهابی بی حس کننده موضعی و کورتیکواستروئیدی تحویل داده می شود.

SNRI هم برای تشخیص و هم برای درمان استفاده می شود. این کمک می کند تا مشخص شود که آیا عصب با "بی حس کردن" ریشه عصبی مورد نظر برای ایجاد تسکین موقت درد تحریک شده است یا خیر. در نتیجه یک ریشه عصبی خاص به عنوان منبع درد یا سایر علائم مانند سوزن سوزن شدن، بی حسی یا ضعف عضلانی تایید می شود.

هنگامی که ریشه عصبی صحیح کورتیکواستروئید دریافت می کند، این داروی طولانی مدت ریشه عصبی تحریک شده را تسکین می دهد، باعث بهبودی و تسکین درد می شود.

پروسه چقدر طول می کشد؟

تزریقات منتخب ریشه عصبی به صورت سرپایی بدون خطر انجام می شود. این روش معمولاً به 20 دقیقه از جمله زمان آماده سازی نیاز دارد و با یک دوره کوتاه مدت زمان بهبودی مشاهده شده دنبال می شود.

هر چند وقت یکبار این روش باید انجام شود؟

حداکثر سه تزریق ممکن است در یک بازه زمانی شش ماهه انجام شود. معمولا تزریق ها با فاصله دو تا سه هفته انجام می شود. مجموعه ای از سه تزریق در حالت عادی. با این حال، ممکن است پس از اولین یا دومین تزریق، تسکین قابل توجهی کسب کنید. در این حالت ممکن است نیازی به تزریق بیشتر نباشد.

نتایج مورد انتظار چیست؟

تزریقات منتخب ریشه عصبی (SNRIs) یک درمان ایمن و موثر برای درد ناشی از ستون فقرات است. بلافاصله پس از عمل، نباید تا چند ساعت رانندگی کنید زیرا ممکن است در ناحیه ای مانند بازو یا پا دچار بی حسی یا ضعف موقتی شوید.

توصیه می‌شود روز انجام عمل آرام باشید و استراحت کنید، اما روز بعد به فعالیت‌های معمول خود بازگردید. اگرچه در ابتدا ممکن است در محل تزریق کمی درد داشته باشید، فواید این تزریق ها معمولاً چند روز پس از انجام عمل رخ می دهد.

اگر این روش برای من بی اثر باشد چه؟

هر بیمار منحصر به فرد است و در برخی موارد، تزریق ریشه عصبی انتخاب شده ممکن است به طور کامل درد را تسکین ندهد. علاوه بر SNRI ها، ممکن است یک روش نوروتومی با فرکانس رادیویی برای ارائه تسکین طولانی مدت توصیه شود.

روش فرکانس رادیویی معمولاً برای 6 تا 12 ماه و برای برخی تا دو سال و بیشتر تسکین می دهد! برای اطلاعات بیشتر در مورد RF، لطفا اینجا را کلیک کنید .

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا