درمان درد مزمن در زمان پاندمی کرونا به پزشکی از راه دور تبدیل می‌شود

با توصیه‌های اخیر که نشان می‌دهد بیماران درد مزمن از درمان از راه دور به جای درمان حضوری در طول همه‌گیری کووید-19 استفاده می‌کنند، محققان می‌خواستند بدانند که آیا بیماران درد مزمن از استفاده از تله‌مدیسین استقبال می‌کنند؟ و تا چه حد این خط درمانی ممکن است در مراقبت اختلال ایجاد کند.

در این مطالعه، محققینی از جمله مایکل الکساندر هارنیک، MD، گروه بیهوشی و درد، اینسلسپیتال، بیمارستان دانشگاه برن، دانشگاه برن، پذیرش بیماران از پزشکی از راه دور را در طول همه‌گیری COVID-19 در سوئیس با بررسی ارتباط پذیرش با شدت درد و اضطراب وارد تحقیق شدند.

یافته‌های اصلی این بود که پذیرش رضایت‌بخش است، اما هر چه درد و اضطراب بیمار بیشتر باشد، پذیرش کمتر است. بنابراین، برای بیماران فوری تر، پزشکی از راه دور ممکن است کافی نباشد زیرا محدودیت های درمان ممکن است برای بهبودی آنها مضر باشد.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

همبستگی ها

محققان دریافتند بیمارانی که میانگین شدت درد کمتری را گزارش کردند ، نگرانی کمتری و سطح پایین‌تری از ترس از عفونت شدید ، پذیرش بالاتری از تله مدیسین را نشان داد. تنها پرسشنامه‌های تکمیل‌شده به‌عنوان پژوهش وارد شدند که در مجموع 61 نظرسنجی انجام شد.اضطراب گزارش شده کم بود و نگرانی های گزارش شده نادر بود. نتایج نشان داد که سطح پذیرش پزشکی از راه دور متوسط ​​است. در مقیاس 0-10 میانگین پذیرش 6.25 بود.

بین پذیرش پزشکی از راه دور و سطح درد فعلی، نگرانی ها و ترس از COVID-19 همبستگی منفی وجود داشت. پذیرش و وضعیت عمومی بیمار همبستگی مثبت داشت.

فرآیند

این مطالعه شامل یک نظرسنجی داوطلبانه و ناشناس بود که بین مارس 2020 و ژوئیه 2020 در مرکز درد بیمارستان دانشگاه برن در برن، سوئیس انجام شد.ابتدا، محققان تمام بیماران درد مراجعه کننده به مرکز درد را به موارد فوری، نیمه فوری و غیر فوری تفکیک کردند. آنها سپس با فوریت برنامه ریزی شدند.

در مرحله بعد، بیماران فوری و نیمه فوری طبق روال معمول مورد معاینه فوری قرار گرفتند. به بیماران غیر فوریت ویزیت آنلاین پیشنهاد شد. هر بیمار یک بررسی غربالگری پیش بالینی را برای اطلاع از مشخصات دموگرافیک، درد و نمرات روانسنجی تکمیل کرد.

بیماران غیر اورژانسی برای یک ویزیت آنلاین برنامه ریزی شدند که در آن تاریخچه بیمار، درمان های فعلی خود را بررسی کردند و با یک پزشک در مرکز درد رابطه درمانی برقرار کردند. بسته به فوریت وضعیت آنها، بیماران یک تله ویزیت پیگیری دریافت کردند یا قرار شد زمانی که کلینیک درد بازگشایی شود، قرار ملاقات حضوری داشته باشند.

ارزیابی پذیرش بیماران از خدمات پزشکی از راه دور و ارتباط احتمالی آن با همه‌گیری COVID-19 توسط یک نظرسنجی آنلاین مقطعی ارزیابی شد که هر بیمار می‌توانست آن را به صورت آنلاین یا به صورت مداد کاغذی تکمیل کند.

مطالعه

محققین یک نظرسنجی شامل 21 مورد و اطلاعات مربوط به اطلاعات دموگرافیک و بالینی، جنسیت، سن، مدت زمان درد، داروهای مسکن، و درمان های مداخله ای درد قبلی را جمع آوری کردند.

به منظور تعیین میزان پذیرش پزشکی از راه دور، از بیماران خواسته شد تا امکان سنجی و مناسب بودن مشاوره تلفنی را که دریافت کردند، رتبه بندی کنند. این شامل جنبه‌هایی از اختلال درد، درمان قبلی درد و همه‌گیری COVID-19 اطمینان در مورد همه‌گیری، برداشت در مورد اقدامات پزشکی بود.

برای ارزیابی هر مورد از یک مقیاس رتبه بندی عددی 11 نقطه ای از 0 تا 10 استفاده شد. تمرکز اولیه بر روی همبستگی بین پذیرش پزشکی از راه دور، درد متوسط ​​فعلی، نگرانی، اضطراب و ترس از COVID-19 بود.

محققان نوشتند: استفاده از تله مدیسین برای درمان درد مزمن در طول بحران COVID-19 به میزان کافی توسط بخش قابل توجهی از بیماران پذیرفته شد. با این حال، هر چه میانگین سطوح درد و اضطراب بالاتر باشد، پذیرش پایین‌تر است، که نشان می‌دهد این بیمارانی که به شدت تحت فشار هستند ممکن است بیشترین آسیب را از محدودیت‌های درمانی متحمل شوند. برای این زیر گروه، پزشکی از راه دور ممکن است کافی نباشد و باید ویزیت های حضوری در نظر گرفته شود.

 

منبع: hcplive

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا