تسکین فوری و طولانی مدت درد مفاصل با تزریق مفصل استروئیدی

تزریقات استروئیدی به مفاصل، که به آنها "شات کورتیزون" یا " تزریق استروئید داخل مفصلی" نیز گفته می‌شود، یک درمان استاندارد برای درد مفاصل است. تزریق استروئید به مفصل می‌تواند بهبود آسیب‌های ورزشی، کشیدگی پارگی رباط، آسیب غضروف، التهاب را تسریع بخشد. این درمان می تواند سفتی مفاصل را کاهش دهد و به افراد کمک کند قبل از نیاز به گزینه های تهاجمی تر مانند جراحی، به فعالیت هایی که دوست دارند بازگردند.

با مطب پروفسور سیروس مومن‌زاده تماس بگیرید تا امروز یک قرار ملاقات با فوق تخصص درد شناسی، برای تزریقات استروئیدی داشته باشید:

021-88460605   و   021-88449335  و  09198172104   و  09338866615

 

حقایق و اطلاعات در مورد تزریق مفصل استروئیدی

تزریق استروئید به مفصل یک درمان غیر جراحی است که می تواند به طور موقت (یا به طور دائم) درد مفصل متورم را تسکین دهد. این روش دو کاربرد دارد:

  1. به عنوان یک آزمایش تشخیصی برای دیدن اینکه آیا درد از یک مفصل خاص می آید یا خیر
  2. به عنوان درمانی که التهاب، تورم و سفتی مفصل را کاهش می دهد

 

تزریق مفصل استروئید به درمان مشکلات زیر کمک می کند:

  • آرتروز
  • آرتریت روماتوئید بزرگسالان و کودکان
  • نقرس
  • آرتریت پسوریاتیک
  • آسیب های رباط و غضروف

تزریق مفصل استروئیدی چیست؟

تزریق مفصل استروئیدی معمولاً شامل یک استروئید (مانند متیل پردنیزولون) و یک بی حس کننده موضعی (مانند لیدوکائین) است. این دو دارو مخلوط شده و با هم به مفصل دردناک تزریق می شوند.

استروئید داروی اولیه است. با کاهش التهاب مفاصل عمل می کند. با این حال، به آرامی شروع به کار می کند و چندین روز طول می کشد تا به اثر کامل برسد . برای تسکین فوری درد، از بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن سریع درد مفاصل استفاده می شود . در عرض 15-30 دقیقه شروع به کار می کند.

تزریق استروئید در مناطق زیر انجام می شود:

  • مفاصل فاست (مفاصل کوچک در ستون فقرات)
  • مفاصل شانه، آرنج، مچ دست و دست
  • مفاصل زانو، مچ پا و پا
  • مفاصل لگن
  • مفاصل ساکروایلیاک (در ناحیه لگن)
  • دنبالچه (دنباله)

"تزریق مفصل" چه تفاوتی با "آسیب مفصل" دارد؟

در حالی که تزریق مفصل دارو را در مفصل دردناک قرار می دهد، آسپیراسیون مفصل دقیقا برعکس عمل می کند. در طول آسپیراسیون مفصل، از یک سوزن برای خارج کردن مایع از مفصل متورم به منظور کاهش فشار و درد استفاده می شود.

آسپیراسیون ممکن است قبل از تزریق مفصل لازم باشد تا آزمایشات آزمایشگاهی روی مایع مفصلی انجام شود. اگر عفونت، نقرس یا سایر شرایط دردناکی وجود دارد که نیاز به درمان بیشتر دارد، می تواند به پزشک شما اطلاع دهد.

تزریق مفصل استروئید چگونه انجام می شود؟

تزریق مفصل استروئیدی به صورت سرپایی انجام می شود. پوست روی مفصل دردناک به طور کامل تمیز می شود و از یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن ناحیه استفاده می شود. فلوروسکوپی (اشعه ایکس) یا اولتراسوند درد شما را در یافتن مفصل راهنمایی می‌کند و اطمینان می‌دهد که سوزن به محل مورد نظر می‌رود. تزریق مفصل معمولاً حدود 5 دقیقه طول می کشد. پس از مدت کوتاهی تحت نظر هستید، می توانید مطب را ترک کنید. درد اطراف محل تزریق ممکن است با استفاده از یخ و مصرف مسکن های خفیف مانند تایلنول کاهش یابد.

نتایج مورد انتظار چیست؟

در حالی که برخی از افراد از هفته ها تا ماه ها تسکین درد پس از تزریق استروئید لذت می برند، برخی دیگر ممکن است برای دوره های کوتاه تری بدون درد باشند. برخی از افراد تنها پس از یک بار تزریق بدون درد باقی می مانند. پاسخ از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به مشکل اصلی (آسیب، آرتریت و غیره) بستگی دارد.

هر چند وقت یکبار تزریق استروئید مفصل انجام می شود

تزریق استروئید ممکن است 3 تا 4 بار در طول یک سال ، با فاصله تقریباً 6 هفته بین تزریق، تکرار شود.

آیا درمان طولانی تری وجود دارد؟

بلوک های عصبی و به دنبال آن نورولیز با فرکانس رادیویی (RFN) درمان های طولانی تری برای افرادی هستند که تزریق مفصل را مفید می دانند. RFN به طور متوسط ​​6 تا 12 ماه تسکین درد را فراهم می کند.

تزریق ویسکومپلنت و تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (  (PRPتسکین طولانی مدتی را ارائه می دهد که ممکن است تا شش ماه ادامه داشته باشد. ممکن است 4 تا 6 هفته طول بکشد تا به اثر کامل برسند

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا