نورولیز فرکانس رادیویی، تسکین طولانی مدت درد بدن

بدن، درد ایجاد می کند تا سیگنالی را در زمانی که مشکلی در مفصل وجود دارد، نشان دهد. مفاصل به عنوان نقاط اتصال بین دو استخوان، پشتیبانی و انعطاف پذیری را برای بدن فراهم می کنند. آنها فشار زیادی را تحمل می کنند و ممکن است در اثر استفاده بیش از حد، آسیب دیدگی یا با شروع آرتریت آسیب ببینند .

در حالی که درد مفاصل ممکن است در ابتدا کمی تحریک کننده باشد، می تواند شدید شود و منجر به احساس درد بی وقفه شود. برای رفع این مشکل، سیگنال های درد ارسال شده از مفصل آسیب دیده باید متوقف شود . نورولیز فرکانس رادیویی (RFN) که به آن نوروتومی با فرکانس رادیویی یا ابلیشن فرکانس رادیویی نیز گفته می شود، یکی از درمان هایی است که می تواند این کار را انجام دهد.

برای تعیین قرار ملاقات با متخصص درد وابسته برای درمان نورولیز با فرکانس رادیویی امروز با پروفسور سیروس مومن زاده از طریق سامانه TeleVisit در تماس باشید.

حقایق و اطلاعات در مورد RFN

  •  RFN یک درمان رایج برای سندرم فاست ، درد گردن و کمر به دلیل مفاصل آسیب دیده در ستون فقرات است.
  •  RFN می تواند سردردهای سرویکوژنیک و سردرد پس سری را درمان کند - دو نوع سردرد که ممکن است در اثر آسیب به مفاصل گردن ایجاد شود.
  •  RFN می‌تواند اختلال عملکرد مفصل ساکروایلیاک (SI) را درمان کند، یک علت شایع کمردرد که می‌تواند به ناحیه لگن، کشاله ران و ساق پا منتقل شود.
  •  RFN می تواند یک درمان کارآمد برای درد زانو باشد - توانایی عصب ژنیکولی را برای انتشار سیگنال های درد از زانو مختل می کند.
  •  RFN می تواند یک درمان موثر برای درد شانه باشد - توانایی عصب فوق کتف را برای انتشار سیگنال های درد از شانه مختل می کند.

 

نورولیز با فرکانس رادیویی چیست؟

RFN درمانی است که توسط یک متخصص درد ارائه می شود که درمان های محافظه کارانه مانند استراحت، داروها و فیزیوتراپی در درمان درد مفاصل شکست خورده باشد. این روش باعث تسکین طولانی مدت درد مفاصل در بسیاری از نواحی بدن از جمله گردن، پشت، لگن، باسن و زانو می شود.

RFN از گرما برای ضایعه و حساسیت زدایی (خاموش کردن) اعصاب خاص استفاده می کند تا از انتشار سیگنال های درد از مفصل جلوگیری کند. از آنجایی که عصب آسیب دیده بسیار آهسته رشد می کند، بیماران می توانند از تسکین درد طولانی مدت ماه ها یا حتی سال ها در یک زمان لذت ببرند.

قبل از اینکه RFN در نظر گرفته شود، متخصص درد ممکن است یکی از تزریقات زیر را انجام دهد تا مفصل خاصی را که نیاز به درمان دارد پیدا کند:

  • تزریق مفصلی که داروی بی حس کننده را در ناحیه دردناک مفصل قرار می دهد
  • یک بلوک عصبی ، که داروی بی‌حس کننده را در نزدیکی اعصابی قرار می‌دهد که یک مفصل خاص را تغذیه می‌کنند

RFN چگونه انجام می شود؟

قبل از شروع روش  RFN، یک داروی بی‌حس کننده روی پوست روی ناحیه تحت درمان اعمال می‌شود. هدایت اشعه ایکس اغلب برای قرار دادن یک سوزن فرکانس رادیویی خاص در کنار عصب مورد درمان استفاده می شود. این سوزن از گرما برای از بین بردن عصب و جلوگیری از انتشار سیگنال های درد از خروج از مفصل استفاده می کند.

نورولیز فرکانس رادیویی به صورت سرپایی انجام می شود . این روش معمولاً به 15 تا 30 دقیقه نیاز دارد، بسته به اینکه چند مفصل نیاز به درمان دارند. پس از آن 30 تا 45 دقیقه زمان بهبودی مشاهده شده است. پس از RFN، ممکن است بی حسی موقت یا مقداری سوزش خفیف وجود داشته باشد. ممکن است 2 تا 4 هفته طول بکشد تا مزایای کامل RFN را احساس کنید.

هر چند وقت یکبار این روش باید انجام شود؟

RFN معمولاً بعد از یک جلسه درمانی مؤثر است. اگرچه اعصابی که با RFN درمان می‌شوند می‌توانند بازسازی شده و دوباره رشد کنند، اما اغلب زمان زیادی طول می‌کشد، از 6 ماه تا 12 ماه. در صورت لزوم، این روش ممکن است هر 6 ماه تا یک سال تکرار شود.

نتایج مورد انتظار چیست؟

مطالعات نشان می دهد که اکثر افراد در 6 ماهگی کاهش قابل توجهی در درد دارند و بیش از یک سوم افراد این میزان تسکین را تا یک سال پس از درمان حفظ می کنند. برخی از افراد ممکن است تا دو سال و بعد از آن تسکین درد داشته باشند. برخی از افرادی که با RFN درمان می‌شوند به طور قابل توجهی بهبود می‌یابند و می‌توانند جراحی و ناراحتی دوره نقاهت طولانی را اجتناب کنند. این روش برای سال‌ها بدون خطر انجام می‌شود و نتایج عالی دارد.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا