مزایای تله مدیسین برای بیمارانی که از درد رنج می برند چیست؟

تله مدیسین چیست؟

پزشکی از راه دور عبارت است از ارائه خدمات منتخب مراقبت های بهداشتی با استفاده از ابزارهای ارتباطی برای تسهیل مکالمه بلادرنگ بین پزشک و بیمار یا نماینده آنها. آنها می توانند از طریق تلفن ارتباط برقرار کنند یا از ابزارهای ارتباطی آنلاین مانند برنامه های ویدئو کنفرانس استفاده کنند.

 

برخی از خدماتی که می توان از طریق تله مدیسین انجام داد شامل موارد زیر است:

ارتباط منظم و برنامه ریزی شده بین یک پزشک یا پرستار و یک بیمار

ارزیابی های داروخانه بالینی برای بررسی داروهای بیمار و بررسی اینکه آیا آنها دوز مناسب را دریافت می کنند یا خطراتی وجود دارد که باید مراقب آنها بود، به خصوص اگر بیمار آنها را برای مدت طولانی و با داروهای دیگر مصرف کرده باشد.

 

ارزیابی های تخصصی، مانند پیگیری های بعد از جراحی و مدیریت درد

 

جلسات فیزیوتراپی

مشاوره های اولیه که به پزشک کمک می کند وضعیت بیمار را ارزیابی کند و تصمیم بگیرد که آیا نیاز به ویزیت کلینیک شخصی و سایر معاینات دارد یا خیر.

 

بحث در مورد نتایج معاینه

اینها تنها برخی از راه های رایج برای استفاده از تله مدیسین در کلینیک درد هستند. بسته به وضعیت بیمار و سابقه پزشکی، پزشکان مدیریت درد از راه دور ممکن است آن را برای اهداف یا خدمات دیگر نیز توصیه کنند.

 

مزایای تله مدیسین برای بیمارانی که از درد رنج می برند چیست؟

پزشکی از راه دور از ابزارهای پلتفرم دیجیتالی مانند کنفرانس ویدیویی، تماس های تلفنی اینترنتی و پیام های متنی برای ویزیت بیماران با پزشکان خود استفاده می کند. این پیشرفت‌های تکنولوژیکی می‌تواند جایگزین معاینه‌های حضوری شود، با این حال به پزشکان و بیماران اجازه می‌دهد تا مراقبت‌های پزشکی را از هر جایی با اتصال اینترنت خوب ادامه دهند.

بر اساس مطالعه ای که در مجله Pain Medicine منتشر شده است، پزشکی از راه دور برای بیمارانی که از درد رنج می برند، بازی را تغییر می دهد. در اینجا فقط برخی از مزایای تله مدیسین برای بیماران درد آورده شده است:

 

1دسترسی به مراقبت مداوم و با کیفیت بالا

هنگامی که بیمارانی که از درد رنج می برند از درمان محروم می شوند، وضعیت آنها می تواند به طور قابل توجهی بدتر شود. آنها به مراقبت خود به خود، مداوم و با کیفیت بالا برای مدیریت شرایط خود نیاز دارند، به ویژه در زمان COVID-19، زمانی که افراد دارای شرایط پزشکی زمینه ای در برابر این بیماری آسیب پذیر هستند.

با پزشکی از راه دور، آنها می توانند این نوع مراقبت ها را در هر زمانی از روز، با وجود محیط دور، دریافت کنند. بیماران می‌توانند زمانی که درد دارند یک قرار تله ویزیت برای ویزیت با پزشک تنظیم کنند و زمانی که می‌خواهند درد را مدیریت کنند یا از عود آن جلوگیری کنند، به دنبال مراقبت‌های بعدی باشند.محیط دیجیتال ممکن است فاقد معاینه فیزیکی عملی باشد، اما ممکن است از برخی ابزارها و برنامه ها برای تسهیل معاینه مجازی استفاده شود.

 

2راهنمایی پزشکی فوری

بیمارانی که درد دارند نیازی به انتظار طولانی برای مراجعه به پزشک برای ارزیابی ندارند. از طریق پزشکی از راه دور، آن‌ها می‌توانند فوراً راهنمایی‌های پزشکی دریافت کنند و از طولانی شدن رنج خود اجتناب کنند، که اغلب می‌تواند منجر به افسردگی یا کیفیت پایین زندگی شود.

انتظار برای مراجعه به پزشک یکی از خطرات بیماران درد در ویزیت پزشکی سنتی است. به عنوان مثال، طبق گفته انجمن درد مزمن آمریکا، در اتاق اورژانس، مسائل مربوط به درد همیشه مهم نیست. تله مدیسین به رفع این عذاب کمک می کند.

 

3راحت و مقرون به صرفه

بیماران مبتلا به درد تحرک کمتری دارند، بنابراین سفرهای مکرر به کلینیک پزشک می تواند وضعیت آنها را تشدید کند. اما هنگام استفاده از تله مدیسین برای ویزیت یا مراقبت های بعدی نیازی به رفتن به جایی نیست.

بیماران می توانند به راحتی روی صندلی مورد علاقه خود در خانه بنشینند و فقط از طریق ویدئو کنفرانس، تماس های تلفنی یا سامانه های ویزیت آنلاین، مراقبت و راهنمایی های متخصص مدیریت درد را دریافت کنند. همچنین نیاز به هرگونه هزینه سفر یا سایر ناراحتی‌ها را برای بیمارانی که تنها زندگی می‌کنند و کسی را ندارند که آنها را در کلینیک درد همراهی کند، برطرف می‌کند.

 

4مراقبت شخصی

گذشته از سرعت و سهولت دسترسی به پزشک ، بیمارانی که ویزیت پزشکی از راه دور دریافت می کنند، می توانند از یک درمان شخصی، مشابه مشاوره حضوری، بهره مند شوند. از آنجایی که داده‌های بیمار در سیستم اطلاعات مدیریت سلامت ما ذخیره می‌شود، نظارت بر پیشرفت و پایبندی به درمان‌ها برای پزشک آسان‌تر است.

چه چیزی را می توان از طریق پزشکی از راه دور درمان کرد؟

به طور کلی، پزشکی از راه دور می تواند برای مراقبت های اولیه، تشخیص و مدیریت طیف گسترده ای از شرایط استفاده شود، مانند:

آلرژی

آسم

سرماخوردگی و آنفولانزا

اسهال

عفونت های جزئی

اسهال و موارد دیگر

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

در همین حال، هنگام استفاده از تله مدیسین برای مشاوره کلینیک درد، می توانید انتظار داشته باشید که در شرایط زیر کمک کند:

درد آرتریت

آسیب های ورزشی

سردرد و میگرن

رگ به رگ شدن

فشارها

فیزیوتراپی یا توانبخشی

مدیریت عمومی درد

تا زمانی که بتوانید وضعیت و علائم خود را به طور دقیق و درست توصیف کنید و متخصص درد تله مدیسین را توصیه می کند یا آن را به عنوان گزینه ای برای درمان ارائه می دهد، می تواند برای شما مناسب باشد.

با این حال، باید در نظر داشته باشید که تله مدیسین ممکن است برای فوریت های پزشکی موثر نباشد. اگر شما یا عزیزتان درد شدید حاد ویا هر یک از علائم زیر را که نشان دهنده مشکلات پزشکی اورژانسی است، تجربه می‌کنید، توصیه می‌شود با 911 تماس بگیرید یا به نزدیکترین اورژانس بروید:

درد یا فشار روی قفسه سینه

خونریزی غیر قابل توقف

سرفه یا استفراغ خون

داشتن مشکل در تنفس

احساس سرگیجه ناگهانی که ممکن است با ضعف، تغییر بینایی، گفتار نامفهوم یا سایر تغییرات عصبی همراه باشد.

اسهال و/یا استفراغ شدید یا مداوم

تغییرات در وضعیت ذهنی، مانند احساس سردرگمی

 

منبع: painconsults

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا