چگونه لیزر درمانی به شما در بهبود آسیب های ورزشی کمک می کند؟

ورزش یک راه سرگرم کننده برای فعال ماندن در حین گذراندن وقت با دوستان یا خانواده است. با این حال، فعالیت همیشه خطر آسیب را به همراه دارد.  به خصوص اگر تمرینات شدید انجام می دهید یا آسیب های قبلی دارید. در حالی که فواید درازمدت ورزش کردن برای سلامتی بسیار بیشتر از خطر آسیب‌دیدگی است، آسیب‌ها همچنان اتفاق می‌افتند و می‌توانند ما را برای مدتی از فعالیت‌های مورد علاقه‌مان دور کنند تا بهبود پیدا کنیم.

اگر آسیب‌های ناشی از ورزش را تجربه کرده‌اید، می‌دانید که علاوه بر درد فیزیکی، ناتوانی در انجام ورزش‌تان یک درد عاطفی نیز دارد. نشان داده شده است که لیزر درمانی به ورزشکاران حرفه ای و تفریحی کمک می کند تا درد ناشی از آسیب را کاهش دهند و آسیب بافت نرم را سریع تر درمان کنند.

لیزر درمانی برای آسیب های رایج ورزشی

در حالی که آسیب های ورزشی بسیار شدیدی وجود دارد، این چند مورد رایج است، به خصوص برای ورزشکاران تفریحی، و اینکه لیزر درمانی چگونه می تواند به درمان آنها کمک کند.

سندرم برخورد ساباکرومیال

این عارضه روتاتور کاف، تاندون هایی که ماهیچه ها را به استخوان های مفصل شانه متصل می کنند، تحت تاثیر قرار می دهد. التهاب و پارگی این تاندون ها می تواند منجر به درد و از دست دادن تحرک در مفصل آسیب دیده شود. این نوع آسیب در شناگران و بازیکنان بیسبال، عمدتاً در پرتاب، رایج است و اغلب نتیجه استفاده بیش از حد است. ممکن است نام «شانه شناگر» را شنیده باشید که به آسیب روتاتور کاف اشاره دارد.

این مطالعه در سال 2014 نشان داد که لیزر درمانی یک درمان موثر برای درد ناشی از شانه شناگر است. این مطالعه درمان لیزر درمانی را با تزریق کورتیکواستروئید، یکی دیگر از روش‌های رایج تسکین درد، مقایسه کرد. در حالی که هر دو به طور موثر درد را درمان می کنند، لیزر درمانی یک تجربه بدون درد است که در آن هندپیس برای انجام درمان روی بدن نگه داشته می شود، بدون نیاز به سوزن.

پلانتار فاشئیت

این آسیب در دوندگان و واکرها رایج است و بر نوار ضخیم بافت همبند که پاشنه پا را به انگشتان پا متصل می کند، تأثیر می گذارد. درد و التهاب در قسمت پایین پا احساس می شود که ایستادن و راه رفتن را دشوار می کند.

این مطالعه که بر روی بیماران مبتلا به فاشیای کف پا مزمن انجام شد، شامل یک برنامه درمانی و 12 ماه پیگیری بود. آنها دریافتند که تسکین درد به مدت 12 ماه ادامه دارد و بسیار کمتر از سطح درد گزارش شده قبل از درمان باقی مانده است.

تاندونیت

"تاندونیت" اصطلاح گسترده ای است که برای توصیف التهاب بافت همبند بین ماهیچه و استخوان استفاده می شود و در اثر استفاده بیش از حد ایجاد می شود

تاندونیت با آرتریت بسیار متفاوت است، اما نقاط مشکل مانند زانو، لگن، پشت، شانه، مچ دست و دست ها یکسان هستند. بسیاری از انواع تاندونیت نام مشترکی دارند که نام ورزش یا فعالیتی را دارد که اغلب در آن رخ می دهد، مانند آرنج تنیس بازان، آرنج گلف باز و زانوی جامپر.

در واقع، با ظهور ورزش‌های الکترونیکی و جوامع بیشتر که حول بازی‌های آنلاین ساخته شده‌اند، تنوسینوویت De Quervain بازیکنان ورزش‌های الکترونیکی را آزار می‌دهد. تنوسینوویت De Quervain یک تاندونیت است که تاندون های اطراف مچ دست و شست را درگیر می کند و انجام بازی های آنلاین با صفحه کلید یا کنترلر را دشوار می کند. به دلیل شیوع آن در میان جامعه بازی های ویدیویی، ممکن است تنوسینوویت De Quervain را بشنوید که "انگشت ماشه ای" نامیده می شود.

یکی از مزایای لیزر درمانی توانایی درمان تقریباً هر قسمت از بدن است. یک هندپیس پهن‌تر می‌تواند نواحی بزرگ را درمان کند و یک پرتو نور محکم‌تر و متمرکزتر می‌تواند نواحی کوچک‌تری مانند دست‌ها و مچ‌ها را درمان کند. علاوه بر این، خروجی های برق قابل تنظیم  به پزشکان اجازه می دهد تا درمان را برای هر بیمار سفارشی کنند تا به عمق مناسب نفوذ نور و انرژی تحویل داده شده برای هر آسیبی دست یابند.

خیلی سخت بازی کردی؟ لیزر درمانی برای بهبودی پس از جراحی

با التهاب و ناراحتی ناشی از تاندونیت، درمان و حمایت اولیه کلیدی برای جلوگیری از آسیب بیشتر است. لیزر درمانی همراه با فیزیوتراپی و بریس‌ها یا درج‌هایی برای حمایت می‌تواند به بهبود آسیب قبل از آسیب قابل توجه کمک کند.

با این حال، اگر اجازه دهید آسیب بیش از حد پیشرفت کند یا یک رویداد ناگهانی باعث شکستن تاندون شود، جراحی تنها گزینه برای ترمیم آسیب خواهد بود. بهبودی پس از عمل جراحی بزرگ می تواند زمان زیادی را ببرد، به خصوص که برای مدتی باید مراقب باشید. لیزر درمانی به کاهش درد و التهاب پس از جراحی کمک می کند .

طرح های درمانی لیزر درمانی

لیزر درمانی یک درمان وابسته به دوز است، به این معنی که آسیب باید با مقدار مناسب انرژی نور در یک دوره زمانی برای چندین هفته درمان شود. اگر به فکر شروع لیزر درمانی برای کمک به آسیب های ورزشی هستید، چند نکته وجود دارد که باید بدانید:

  * جلسات لیزر درمانی معمولاً بین 3 تا 20 دقیقه بسته به ناحیه آسیب دیده   دوز مربوطه طول می کشد.

  * درمان های لیزر درمانی به طور کلی بدون درد هستند. با این حال، بیمارانی که لیزر درمانی را روی ناحیه خالکوبی شده دریافت کرده‌اند، حساسیت به لیزر را گزارش کرده‌اند. علاوه بر این، لیزر می تواند بر رنگ و وضوح تاتو تأثیر بگذارد.

  * شما می توانید فعالیت منظم خود را بعد و بین درمان های لیزر درمانی از سر بگیرید.

  * لیزر درمانی به خوبی با برنامه های درمانی فیزیوتراپی برای نتایج بهتر ترکیب می شود.

لیزر درمانی یک گزینه بدون درد برای تسکین و التیام آسیب های ورزشی است. با لیزر درمانی در تیم درمانی خود، می توانید سریعتر به بازی بازگردید و بیشتر بازی کنید. یک متخصص لیزر را در نزدیکی خود بیابید تا در مورد لیزر درمانی برای آسیب خاص خود بیشتر بدانید و شروع کنید.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا