تزریق بورسا جهت درمان درد و محدودیت حرکتی

در سرتاسر بدن، بورس هایی وجود دارد که از ماهیچه ها و تاندون ها در برابر اصطکاک در حین حرکت محافظت می کند. بورس ها کیسه های پر از مایع هستند که به عنوان بالشتک عمل می کنند و بیش از صد بورس مختلف در مکان های مختلف وجود دارند. آسیب یا حرکات تکراری می تواند بورس ها را تحریک کند و باعث التهاب و حساس شدن آنها شود. این می تواند باعث درد و محدودیت حرکتی شود، به خصوص زمانی که بورس در نزدیکی مفصل قرار دارد.

التهاب بورس را بورسیت می گویند. ضربه یا فشار بر بورس می تواند باعث التهاب شود، همچنین حرکات تکراری که این کیسه های محافظ را تحریک می کند. بورسیت باعث تورم و حساس شدن بورسا می شود. آرتریت در مفاصل باعث تحریک بورس و در نتیجه التهاب می شود. از آنجایی که عضلات و تاندون ها در حین حرکت روی بورس ملتهب می لغزند، می تواند باعث درد شود. یک گزینه غیر تهاجمی برای تسکین درد بورسیت، تزریق بورس با هدایت تصویر است.

درمان بورسای ملتهب

تزریق یک بی حس کننده موضعی و استروئید ضد التهابی می تواند به کاهش التهاب و درد کمک کند. بی حسی موضعی در تزریق بورسا می تواند تقریباً بلافاصله درد را برای چند ساعت تسکین دهد. این استروئید ممکن است به چند روز برای اثرگذاری نیاز داشته باشد، اما اثرات ضد التهابی می تواند چندین هفته یا بیشتر ادامه داشته باشد. تزریق بورسا مفاصل دردناک و متورم را تسکین می دهد تا تحرک دست ها، شانه ها، آرنج ها و زانوها را بهبود بخشد.

بورسیت یکی از علل شایع درد مفاصل است. این می تواند با آرتروز همراه باشد یا تنها علت ناراحتی مفصل باشد. اگر مفاصلی دارید که در حین حرکت متورم یا دردناک هستند، به متخصص دردشناسی، پروفسور سیروس مؤمن زاده مراجعه کنید. ما گزینه های موثر تشخیص و درمان درد مفاصل، از جمله تزریق بورسا را ​​ارائه می دهیم. با مطب ما تماس بگیرید تا قرار ملاقات خود را برای بررسی گزینه های درمانی خود تعیین کنید.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا