درد کلودیکاسیون نوروژنیک در کمر، باسن و پاها

تنگی نخاع و سایر شرایطی که فضای عصبی را در ستون فقرات کمری باریک می‌کنند، می‌توانند بر اعصاب تأثیر بگذارند و باعث درد شوند. لنگش نوروژنیک که به آن شبه لنگش نیز می گویند، یک بیماری ستون فقرات کمری است که در آن اعصاب هنگام ایستادن یا راه رفتن فشرده می شوند. این می تواند باعث درد و مشکلات عملکردی در کمر، باسن و پاها شود. برای به دست آوردن تسکین لنگش عصبی، پروفسور سیروس مومن زاده  گزینه های درمانی نوآورانه ای را در کلینیک تسکین ارائه می دهد.

سیاتیک و رادیکولوپاتی کمری نیز شرایطی هستند که در اثر فشردگی عصب در قسمت تحتانی ستون فقرات ایجاد می شوند. در حالی که آنها همچنین می توانند باعث درد و اختلال در عملکرد کمر، باسن و پاها به دلیل فشرده سازی عصبی شوند، اما کمی با لنگش نوروژنیک متفاوت هستند.

علائم سیاتیک ناشی از فشرده شدن اعصاب کمری ممکن است در هنگام نشستن، ایستادن یا استراحت رخ دهد و منجر به گزگز، سوزش و علائم مرتبط با اعصاب شود.

علائم لنگش نوروژنیک نیز از فشردگی عصب ستون فقرات کمری ناشی می شود، اما فقط در هنگام ایستادن یا راه رفتن رخ می دهد.

علایم

لنگش نوروژنیک در افراد مبتلا به تنگی کانال نخاعی و سایر بیماری های دژنراتیو ستون فقرات شایع تر است. هنگامی که ستون فقرات در حالت ایستاده صاف می شود، ستون فقرات تحتانی فشرده می شود. اگر تنگی نخاع یا باریک شدن ناشی از خارهای استخوانی، فتق دیسک، رباط‌های ضخیم یا شکستگی ستون فقرات وجود داشته باشد، می‌توان اعصاب را تحت فشار قرار داد.

علائم شبه کلاودیکاسیون می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • درد و سوزن سوزن شدن در پشت، باسن و یک یا هر دو پا
  • گرفتگی در ناحیه کمر، باسن و یا پاها
  • ضعف یا سنگینی در پاها
  • علائم فقط هنگام ایستادن یا راه رفتن رخ می دهد و این علائم هنگام نشستن یا خم شدن به جلو از بین می‌روند

 

کاهش فشار روی اعصاب ستون فقرات کمری در هنگام ایستادن می تواند لنگش عصبی را تسکین دهد.

اگر از علائمی که نشان دهنده این وضعیت یا هر درد مزمن کمر یا پا هستید رنج می برید، با متخصص درد شناسی پروفسور سیروس مومن زاده در TeleVisit صحبت کنید. پروفسور مومن زاده می توانند گزینه های درمانی را برای تسکین درد و بهبود عملکرد در کلینیک خود در تقاطع مطهری و سهروردی بررسی کنند.

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا