پرولوزون تراپی، ترکیبی از اوزون تراپی و پرولوتراپی جهت ترمیم مفصل و کاهش درد پا

در دهه گذشته، پزشکی پیشرفت های هیجان انگیزی در درمان های تزریقی بازسازی کرده است. این رویکردهای کم تهاجمی و غیرجراحی از فرآیندهای درمانی طبیعی بدن برای تسکین درد، ترمیم بافت و بازیابی عملکرد استفاده می‌کنند.

یکی از درمان‌های ترمیمی که ما در کلینیک تسکین ارائه می‌دهیم، رفع نیاز بدن به اکسیژن برای ترمیم و التیام مفاصل و بافت‌های آسیب‌دیده می‌باشد. به طور خاص، پرولوزون تراپی به ما این امکان را می دهد که ازن، یک مولکول طبیعی و بسیار واکنش پذیر متشکل از سه اتم اکسیژن را به رباط های آسیب دیده تزریق کنیم. ما از این رویکرد نوآورانه برای رسیدگی به طیف وسیعی از مشکلات درد پا، مچ پا و پاشنه استفاده می‌کنیم.

پرولوزون تراپی چیست؟

پرولوزون تراپی ترکیبی از اوزون تراپی و پرولوتراپی معمولی است. حجم کمی از گاز اوزون پس از تزریق پرولوتراپی در تاندون، رباط، کپسول مفصلی و فضای مفصلی تزریق می‌شود. انجام دادن اوزون تراپی در کنار پرولوتراپی فرآیند ترمیم بافت را از طریق افزایش اکسیژن‌رسانی به بافت‌های آسیب دیده، بهبود گردش خون و تحریک مجموعه‌ای از فاکتورهای رشد شامل فاکتور رشد مشتق از پلاکت PDGF))، فاکتور رشد تغییر دهنده بتا وان (TGF-b1) و فاکتور رشد اندوتلیال عروقی (VEGF) تسهیل می‌کند. از این گذشته پرولوزون ماده بسیار موثری برای کاهش درد است. پرولوزون تراپی برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌های از جمله آرتریت، آرتروز، درد مفصلی مزمن، ناپایداری مفصل، درد ستون فقرات، شانه یخ زده و آسیب روتاتور کاف، آرنج گلف‌بازان، آرنج تنیس‌بازان و بیماری دیسک دژنراتیو کاربرد دارد.

نام پرولوزون از کلمه لاتین "prolix" گرفته شده است که به معنای تکثیر و بازسازی است. این نام به این دلیل است که غضروف ها و رباط های جدید را در مناطقی که آسیب دیده یا ضعیف شده اند، تکثیر و بازسازی می کند.

اوزون در واقع یک شکل طبیعی اکسیژن است که دارای سوپرشارژ است. در جایی که اکسیژن از دو مولکول متصل O2 تشکیل شده  است، اوزون یک مولکول اضافی O3 را اضافه می کند. وقتی اوزون را به ناحیه آسیب دیده پا و مچ پا تزریق می کنیم، مولکول اکسیژن از دو مولکول دیگر جدا می شود و سطوح بالایی از اکسیژن معمولی به علاوه مولکول های تک اکسیژن را در بافت ایجاد می کند.

پرولوزون چگونه به بهبود آسیب های پا و مچ پا کمک می کند؟

بدن ما به دلایل مختلف به اکسیژن در جریان خون نیاز دارد. این شامل بهبودی پس از آسیب یا ضربه به رباط‌ها، «بندهای لاستیکی» است که استخوان‌ها، مفاصل و دیسک‌های بین مهره‌ای را در کنار هم نگه می‌دارد. وقتی رباط ها یا به دلیل آسیب دیدگی یا صرفاً گذشت زمان ضعیف می شوند، کار خود را به خوبی انجام نمی دهند. این به نوبه خود منجر به درد در استخوان‌ها، دیسک‌ها و مفاصلی می‌شود که قرار است رباط در کنار هم نگه دارد.

این بافت‌های ضعیف یا آسیب‌دیده معمولاً دارای سطوح پایین اکسیژن و کاهش جریان خون هستند که درجه و پیشرفت بهبودی را محدود می‌کند. پرولوزون تراپی با افزایش اکسیژن به ناحیه اطراف این بافت های همبند آسیب دیده عمل می کند.

هنگامی که سطح اکسیژن و جریان خون را از طریق درمان های پرولوزون افزایش می دهیم، سلول های حیاتی به سرعت رشد می کنند و منجر به بهبود طبیعی آسیب های دردناک پا، مچ پا و زانو می شوند. پرولوزون تراپی نه تنها جریان اکسیژن بهینه را برای کمک به سرعت بخشیدن به مواد مغذی لازم به ناحیه دردناک ارائه می دهد، بلکه فعالیت سلولی فیبروبلاستیک و کندروبلاستیک را نیز تحریک می کند و با افزایش اکسیژن و مواد مغذی موجود به بافت تازه تشکیل شده، چرخه ترمیم را بیشتر تقویت می کند.

در طول درمان با پرولوزون چه انتظاری باید داشت

هنگامی که به مطب ما رسیدید، ناحیه‌ای را که باعث درد شما شده است را به طور کامل بررسی می‌کنیم. گاهی از بی حسی موضعی برای کاهش هر گونه ناراحتی استفاده می کنیم، اگرچه درمان کم تهاجمی تا حد زیادی بدون درد است. برای به حداکثر رساندن بهبود نتایج، اکثر بیماران معمولاً به جلسات متعدد نیاز دارند.

در برخی موارد، ما از اوزون در ترکیب با سایر روش‌های بازسازی مانند پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) استفاده می‌کنیم. از آنجایی که اوزون باید به سرعت ساخته و استفاده شود، ما مولکول های شفابخش را درست قبل از انجام درمان تولید می کنیم.

در حالی که روش‌های سنتی علائم درد پا و مچ پا را درمان می‌کنند، روش‌های ترمیمی مانند درمان با پرولوزون تراپی علت اصلی درد را درمان می‌کنند و باعث بهبودی واقعی و پایدار می‌شوند.

اگر مایلید در مورد اینکه چگونه درمان با پرولوزون تراپی ممکن است راه حلی برای مشکلات پا و مچ پا ارائه دهد، بیشتر بدانید، امروز با مطب ما با شماره های زیر تماس بگیرید:

88460605-021 ,  88449335-021,  09338866615 ,  09198172104

همین الان این لینک را جهت تله ویزیت (ویزیت آنلاین) پروفسور دکتر سیروس مومن زاده کلیک کنید.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات پذیرش بیمار
شنبه تا چهار شنبه: 14 تا 17 عصر
تلفن: 88460605-021  ,  88449335-021
تلفن‌همراه:09198172104-09338866615-09914686402
بالا